MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Periodisk intet signal til skærm.
Fra : Kim Schroeder

Dato : 02-10-08 09:52

Håber, at en venlig sjæl kan hjælpe mig på vej med
dette mystiske problem:

Pludseligt ifm at AVG var åben begyndte skærmen kortvarigt
at gå i sort - men kun når musen blev bevæget..mystisk

Kørte derefter et gendannelsespunkt fra dagen før, hvor
maskinen havde kørt normalt.

Nu kan computeren startes - men skærmen går i sort efter
kortere eller længere tid, og herefter kan jeg kun resette
eller slukke bag på computeren.
Lige så snart der er resettet, kommer skærmbilledet igen
for derefter at forsvinde igen efter et vist stykke tid.

Undertiden går skærmen i sort under booten - og nogen
gange kan jeg høre, at maskinen blot fortsætter indlæsning
af win - undertiden kommer den vist ikke længere i booten.

Andre gange kan maskinen køre en time før skærmen
går i sort.

Skærmen er ok, da den kører upåklageligt på en anden
maskine.

Hvor søren skal jeg rette focus hen ?
Er det skærmskortet, der er mere eller mindre defekt ?
Kan det være en virus, som går ind og driller på den
ene eller anden måde.

Maskinen er en 6 år gammle stationær med GF3 kort
med sidst nye drivere.

Kim

Fra : Anders

Dato : 02-10-08 10:36

"Kim Schroeder" <nospamtome@mailme.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Kan det være en virus, som går ind og driller på den
> ene eller anden måde.
>
> Maskinen er en 6 år gammle stationær med GF3 kort

Det kunne tyde på, at der er en fejl i nogle af de drivere til dit GF3
graffikkort.

Hvis du har de oprindelige drivere, så prøv at installere dem istedet for de
nyeste.

Det kan selv. også være grafikkortet der trænger til en udskiftning...

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 02-10-08 18:44

Kim Schroeder wrote:
> Pludseligt ifm at AVG var åben begyndte skærmen kortvarigt
> at gå i sort - men kun når musen blev bevæget..mystisk

Jeg gætter på defekt grafikkort eller bundkort, måske defekte
kondensatorer på den ene af delene eller begge to.

Fra : Kim Schroeder

Dato : 03-10-08 15:11

Tak for svaret til jer begge.

Problemet er tilsyneladende blevet løst ved at installere
et nyt grafikkort - nu kører den fint igen.

Kim