Skimmel på et lille egetræ.
Fra : Jacob Laugesen

Dato : 30-09-08 23:30

Hvordan kommer jeg af med det? Træet er kun 2 år gammelt og derfor er
det ikke højere end 30 cm. Stort set alle blade er godt angrebet af skimmel.

Hvis det hjælper kan jeg tage et par billeder af det.

Jeg håber at der er nogle der har et godt råd der ikke går ud på at
fjerne træet da det er en aflægger af Ambrosius Egen.
http://da.wikipedia.org/wiki/Ambrosius-egen

På forhånd tak.
Jacob L.

Fra : Jacob Andersen

Dato : 01-10-08 12:14

"Jacob Laugesen" <Sefnyr@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> Hvordan kommer jeg af med det? Træet er kun 2 år gammelt og derfor er
> det ikke højere end 30 cm. Stort set alle blade er godt angrebet af
> skimmel.

Det har jeg set på mange egetræer i år. Mon ikke det går væk af sig selv.

Mvh
Jacob

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 01-10-08 19:11

"Jacob Andersen" <i@dk> skrev >
> Det har jeg set på mange egetræer i år. Mon ikke det går væk af sig selv.

Helt sikkert - bladene falder jo af på et tidspunkt.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 01-10-08 20:21

On Wed, 01 Oct 2008 00:29:35 +0200, Jacob Laugesen <Sefnyr@yahoo.dk>
wrote:

> [...]
>
>Jeg håber at der er nogle der har et godt råd der ikke går ud på at
>fjerne træet da det er en aflægger af Ambrosius Egen.

Det er meldug. Det sker at eg får det, men bare fordi det har det i år,
betyder det ikke at det nødvendigvis også får det til næste år.
Det er meget afhængig af vejret om der kommer angreb eller ej.

På denne tid af året ville jeg ikke bekymre mig om det - træet dør ikke
af det, og om en måneds tid godt og vel, har det alligevel smidt
bladene. (Medmindre det da er en vintereg - det kan jeg ikke se ud fra
dit link).

Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/