|
| Problem med at overføre fil Fra : PKA |
Dato : 30-09-08 21:57 |
|
Hej,
Jeg har en Dell Optiplex 740 med et Broadcam 57xx netkort og XP SP3
installeret.
Når jeg forsøger at overføre store filer (>50MB) til eller fra computeren,
enten via internet eller via eget netværk fra min Synology NAS, går
overførslen istå midt i det hele og computeren "fryser". Jeg har prøvet med
den nyeste netkorts driver fra Dells support side, og den nyeste fra
Broadcam, men ligemeget hjælper det. Jeg har også kørt Dells netkort
diagnostic program igennem, og den melder ingen fejl i nogen af testene.
Jeg har en mistanke om at det er windows det er galt med. Jeg har dog
prøvet at lave friske installationer af windows, men de har alle samme
problem.
Mine andre maskiner på netværket klarer uden probelemer store overførsler.
Jeg har opdateret xp fuldt ud og de nyeste drivere på netkortet.
Har nogen af jer et forslag til hvad der kan være galt?
--
VH
PKA
| |
O. Skjold (30-09-2008)
| Kommentar Fra : O. Skjold |
Dato : 30-09-08 22:03 |
|
PKA skrev i
news:Xns9B29E978C1803scubaskovbygmailcom@62.243.74.163
<klip>
> Har nogen af jer et forslag til hvad der kan være galt?
Defekt netkort, prøv disabel det og smid et andet i maskinen.
Jeg havde samme prob. på et MSI-bundkort med onboard netkort, ved
overførsel af større mængder data gik det i udu og det eneste der
fik liv i det igen var at gøre hele skidtet strømløst. Genstart
alene hjalp ikke.
--
Mvh.
O. Skjold (Odense)
Mailadr. er valid
| |
Henning (01-10-2008)
| Kommentar Fra : Henning |
Dato : 01-10-08 08:36 |
|
>Jeg har opdateret xp fuldt ud og de nyeste drivere på netkortet.
>
>Har nogen af jer et forslag til hvad der kan være galt?
Defekt kabel?
| |
Rado (01-10-2008)
| Kommentar Fra : Rado |
Dato : 01-10-08 13:36 |
|
On Wed, 01 Oct 2008 09:35:34 +0200, Henning <no.mail@all.invalid>
wrote:
>
>>Jeg har opdateret xp fuldt ud og de nyeste drivere på netkortet.
>>
>>Har nogen af jer et forslag til hvad der kan være galt?
>Defekt kabel?
Eller controller. Har selv lige måttet skifte en controller på grund
af samme problem.
--
Rado
Formerly,We Suffered From Crimes.
Now,We Suffer From Laws.
- Tacitus
| |
Rado (01-10-2008)
| Kommentar Fra : Rado |
Dato : 01-10-08 14:26 |
|
On Wed, 01 Oct 2008 14:35:31 +0200, Rado <rado@fjernpost1.tele.dk>
wrote:
>On Wed, 01 Oct 2008 09:35:34 +0200, Henning <no.mail@all.invalid>
>wrote:
>
>>
>>>Jeg har opdateret xp fuldt ud og de nyeste drivere på netkortet.
>>>
>>>Har nogen af jer et forslag til hvad der kan være galt?
>>Defekt kabel?
>
>Eller controller. Har selv lige måttet skifte en controller på grund
>af samme problem.
Fandt iøvrigt ud af det ved at teste diskene med Western Digitals
Windows Diagnostic program, der først tester kabelforbindelsen. Da den
blev ved med at fejle trods flere udskiftninger af kabel, kunne jeg så
regne ud at det måtte være controlleren.
--
Rado
Formerly,We Suffered From Crimes.
Now,We Suffer From Laws.
- Tacitus
| |
Henning (01-10-2008)
| Kommentar Fra : Henning |
Dato : 01-10-08 15:42 |
|
>Fandt iøvrigt ud af det ved at teste diskene med Western Digitals
>Windows Diagnostic program, der først tester kabelforbindelsen. Da den
>blev ved med at fejle trods flere udskiftninger af kabel, kunne jeg så
>regne ud at det måtte være controlleren.
Det var nu netkablet jeg tænkte på
| |
|
|