MS Windows
briani 27239
Slå musik fra i QuickTime
Fra : Kim Schroeder

Dato : 30-09-08 19:40

Måske ikke lige mswindows men jeg kan ikke lige finde et andet sted at spørge:

Er det muligt at afbryde musikken i et QT-clip ?

Jeg vil gerne nyde:
http://www.acchos.org/qtvr/full_screen/console-fs.html
og
http://www.acchos.org/qtvr/full_screen/main-hall_fs.html

uden den medfølgende musik, da jeg har i forvejen har et par cdér
med dette verdens største pibeorgel - og jeg vil hellere høre musikken derfra imens.

Kim

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 30-09-08 20:42

Hej Kim

Kim Schroeder wrote:
> [...]
>
> uden den medfølgende musik, da jeg har i forvejen har et par cdér
> med dette verdens største pibeorgel - og jeg vil hellere høre

Som 'daglig bruger' af QT til både Windows og Mac, så må jeg desværre
sige, at det er der umiddelbart ikke. - Den eneste måde mig bekendt er
at du slår mute til i din volumenkontrol i systemet, men så kan du jo
heller ikke sætte en CD på og nyde musikken.

Og så er der alligevel en 'work-around'. - Hvis du ofrer de få kroner,
QuickTime Pro koster, kan du streame clippene til din computer og
separerere lyd og billede i et videoredigeringsprogram og gemme selve
videodelen som en .QTVR, .AVI eller .WMv fil.

Men bortset fra det, så vil jeg meget gerne tilslutte mig, at det er et
af verdens flotteste orgler overhovedet - både, når det gælder selve
orglets design, men ikke mindst lyden!

mvh. Erik Richard

Fra : Kim Schroeder

Dato : 30-09-08 21:17

"Erik Richard Sørensen" <NOSPAM@NOSPAM.dk> skrev i en meddelelse news:48e280fb$0$3077$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

Hej Kim

[...]

Tak for svaret - vil prøve at kigge på det.

Imponerende lyd ikke ? Og så er det kun eet ud af de 8 "organchambers",
der pt er spilbar, og som kan høres på klippene.
Det er "orglet" til højre for scenen som spiller - indeholder bl.a. en 64'-stemme
(den ene af to i verden) - går ned til 8 Hz.

Orglet har i øvrigt rekord i lydstyrke for et konventionelt instrument:
130 dB i 1 meters afstand fra "Great" som er orglet på klippet.

Kim

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 30-09-08 21:57

Kim Schroeder wrote:

> [...]
> Det er "orglet" til højre for scenen som spiller - indeholder bl.a. en 64'-stemme
> (den ene af to i verden) - går ned til 8 Hz.

Ja, det er imponerende. - Men er du helt sikker på, der kun findes to
orgler med 64' basser? - jeg har en gammel LP med det store orgel i
salusbury Cathedral. - Den har ihvertfald også 64' basser, men om de går
helt så langt ned i frekvens, tør jeg ikke sige. - Det er altid
salisbury orglet og så et hollandsk Arp Snidtger, jeg bruger som
referencer, når jeg skal vælge højttalere..-)

> Orglet har i øvrigt rekord i lydstyrke for et konventionelt instrument:
> 130 dB i 1 meters afstand fra "Great" som er orglet på klippet.

- Så kan jeg godt se, selv mit eget Guldbrandsen WK3318 ikke kan være
med - selv med sin 60w forskærker giver den 'kun' 118db. - I øvrigt
er det største kirkeorgel, jeg selv har spillet på et 22 stemmers fra
det nu hedengangne Nordisk Orgelbyggeri, - nå men det her bliver lidt
OT, så det må vi hellere stoppe med..-)

mvh. Erik Richard

Fra : Kim Schroeder

Dato : 30-09-08 22:29

"Erik Richard Sørensen" <NOSPAM@NOSPAM.dk> skrev i en meddelelse news:48e288e7$0$5955$ba624c82@nntp06.dk.telia.net...

>Ja, det er imponerende. - Men er du helt sikker på, der kun findes to orgler med 64' basser?

Town Hall i Sidney og Atlantic City Convention Hall.
Resten er akustisk (2 piber i kvintafstand - orglet i Atlantic har derfor også
et 128' register, hvilket i teorien giver en 4 Hz tone) eller de er elektronisk frembragt.

Check også det næststørste rent stemmemæssigt:
http://en.wikipedia.org/wiki/Wanamaker_Organ

>I øvrigt er det største kirkeorgel, jeg selv har spillet på et 22 stemmers fra det nu hedengangne Nordisk Orgelbyggeri, - nå men
>det her bliver lidt OT, så det må vi hellere stoppe med..-)

Rekorden her er vist Grundtvigskirken i København - men du har ret:
Vi smutter inden nyhedsgruppe-politiet kommer efter os

Kim

Fra : Max

Dato : 30-09-08 20:46

Hej Kim

> uden den medfølgende musik, da jeg har i forvejen har et par cdér
> med dette verdens største pibeorgel - og jeg vil hellere høre
> musikken derfra imens.

Kvæl Wave i din mixer og spil dine CD'er.

--
Mvh Max

Fra : Kim Schroeder

Dato : 30-09-08 20:58

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> skrev i en meddelelse news:48e281e5$0$15885$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Hej Kim
<klip>
> Kvæl Wave i din mixer og spil dine CD'er.

Kvæler jeg Wave er der heller ingen lyd for CDér

Kim

Fra : Max

Dato : 30-09-08 21:24

Hej Kim

> Kvæler jeg Wave er der heller ingen lyd for CDér

Hvad PC og lydkort har du (bærbar PC ?)

--
Mvh Max

Fra : Kim Schroeder

Dato : 30-09-08 22:08

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> skrev i en meddelelse news:48e28ada$0$15885$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Hej Kim

> Hvad PC og lydkort har du (bærbar PC ?)

6 år gammel stationær med Creative lydkort

Kim

Fra : Max

Dato : 01-10-08 07:00

Hej Kim

> 6 år gammel stationær med Creative lydkort

Har du et lydkabel mellem CD-drev og lydkort ?

--
Mvh Max

Fra : Kim Schroeder

Dato : 03-10-08 15:08

"Max" <max_jens@post9.tele.dk.invalid> skrev i en meddelelse news:48e311f4$0$90264$14726298@news.sunsite.dk...
> Har du et lydkabel mellem CD-drev og lydkort ?
>
> --
> Mvh Max

Ja

Kim