KVM?
Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 28-09-08 15:35

Sidder lige og er ved at få en IOGear MiniView III USB KVM swith
monteret sammen med min MacPro og min MDD...

Foreløbig har jeg fået sat MDD'eren til, og min ViewSonic VX2835wm
genkendes uden problem i højeste opl. 1920x1280.

MEN - Hverken mit sorte Apple Pro tastatur eller min Kensington
ExpertMouse Pro genkendes uden videre. Jeg har måttet 'tilføje'
tastaturet som et std. ISO/IEC tastatur, hvilket betyder, at nogle af
tasterne ikke kan bruges, - fx. kan jeg ikke trykek på øverste knap til
højre for at åbne SuperDrive i MDD'eren, men skal nu bruge F12 istedet
for. ExpertoMouse genkendes kun som værende en 2-kanps mus. Mouseworks
hævder, "...There are no Kensington devices present to be konfigured by
Mouseworks..."

MiniView III er en 'manuel' USB KVM med 2 små touchknapper foran til
hhv. 'System 1' og 'System 2'. Bagpå står der 'Macintosh/windows
Compatible'.

Er der nogen som helst mulighed for at få ExpertMouse til at virke, så
jeg kan bruge/programmere samtlige knapper på den? - OK, jeg kan jo
sætte den direkte til MacPro'en og så bruge min ExpertMouse Optical på
DD'eren, men det bliver noget mere bøvlet...

Pt. bruger jeg MDD'eren her, da jeg har et problem med MacPro'en. -
Tilsyneladende er min ene disk stået af, - der er ihvertfald problemer
med NTFS disken og windows, så jeg ikke umiddelbart kunne starte den. -
Disken måtte tages ud og Pro'en tages helt fra, før jeg kunne tvinge den
til at boote i SimpleBoot og få den på OS X igen. Windows disken blev
slettet, men tilsyneladende kan den ikke holde formatteringen. - Jeg
opdagede det, da jeg bootede i winXP, og xP gik i startup loop og kom
aldrig længere end til startvinduet. - Og så tænkte jeg, at nu var
lejligheden til, at jeg kunne få KVM switchen sat til og begge maskiner
til at køre 'parallelt'... - Heldigvis lå der ingen dokumenter e.l. på
XP disken endnu, så jeg har ikke mistet noget udover bøvl og tid til at
geninstallere...

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 28-09-08 15:49

> [...]
>
> MiniView III er en 'manuel' USB KVM med 2 små touchknapper foran til
> hhv. 'System 1' og 'System 2'. Bagpå står der 'Macintosh/windows

er det den her ?

<http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=422405&searchArea=produc
ts&Soegeord=IOGear+MiniView>

hvis ja så har du købet for billigt ...

> [...]
> til at køre 'parallelt'... - Heldigvis lå der ingen dokumenter e.l. på
> XP disken endnu, så jeg har ikke mistet noget udover bøvl og tid til at

Hvad siger s.m.a.r.t status på den disk ?

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 28-09-08 16:38

Thomas von Hassel wrote:

> er det den her ?
>
> <http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=422405&searchArea=produc
> ts&Soegeord=IOGear+MiniView>
>
> hvis ja så har du købet for billigt ...

Nej, det er ikke den. - Jeg var ikke klar over, der er 4 forskellige
MiniView III, - det er den her... http://www.iogear.com/product/GCS1712/

Ren 2-ports UsB KVM (ingen PS2) med 2-ports USB 2.0 hub/extender... -
Lige nu har jeg også koblet MacPro'en til, og det er den, jeg skriver
fra nu. - Præcis samme problem. Tastaturet genkendes ikke, men skal
'pares' som ISO/IEC tastatur, og trackballen virker kun som en 2-knaps
mus...

Mht. pris, så ja, den har været billig. - Jeg gav 50kr. +pp for den
brugt...

> Hvad siger s.m.a.r.t status på den disk ?

"Not applicable" med SpeedTools Utilities 2.8 (Leopard Edition). "Kan
ikke verificeres' med Diskværktøj... - Disken kan formatteres, men SMART
status giver samme resultat efter formattering....

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 28-09-08 17:39

> [...]
> mus...
>
> Mht. pris, så ja, den har været billig. - Jeg gav 50kr. +pp for den

ok .. men generelt er de "små" usb KVM's noget bras .. vi bruger dem kun
som nødløsninger eller til serverere hvor det er begrænset hvor meget
der skal arbejds på dem ...

Og de "gode" løsninger, men lyd, usb og DVI video koster kassen ...

> "Not applicable" med SpeedTools Utilities 2.8 (Leopard Edition). "Kan
> ikke verificeres' med Diskværktøj... - Disken kan formatteres, men SMART
> status giver samme resultat efter formattering....

Så er disken død .. hvis s.m.a.r.t først melder fejl så er det en
hardware fejl .. retur med den hvis du kan

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 28-09-08 19:17

Thomas von Hassel wrote:

> [...]
> der skal arbejds på dem ...
>
> Og de "gode" løsninger, men lyd, usb og DVI video koster kassen ...

Jo såmænd, men jeg har kun brug for en 2-ports og ikke bruge for alt det
der diller-daller-værk. Som du jo nok kan regne ud, har jeg rimeligt med
eksternt lydudstyr, samt 2 nøjagtig ens højttalersæt - én til hver
computer...

> Så er disken død .. hvis s.m.a.r.t først melder fejl så er det en
> hardware fejl .. retur med den hvis du kan

Tja, så må jeg se, om jeg kan finde kvitteringen. - Og ellers koster en
ny jo ikke nogen herregård nu om dage. - En 500gb Barracuda 7200.11/16mb
cache kan fås hos MidData til omk. 460kr....

mvh. Erik Richard

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 29-09-08 02:13

Erik Richard Sørensen wrote:
> [...]

Mht. mus/trackball. - Det her bliver 'sjovere' og 'sjovere'. - Jeg kom
lige til at se, at jeg også har MS IntelligPoint og Intellitype
installeret, da jeg af og til bruger et MS Comfort Curve tastatur. -
Underligt nok stod det til at være et ANSI/JIS (med kontrolknapper til
direkte japansk skrivning). - Da jeg satte det til ISO/IEC, kunne jeg
se, at en del af tasterne var assigned til noget Win-media-halløj. Satte
så alle specialtaster til 'Handled by Mac OS'. - Det hjalp ikke påå
'Eject' tasten, men underligt nok hjalp det på skrivehastigheden....

Kiggede så lige på IntelliPoint indstillingerne. Her stod de 3 knapper,
som er std. for MS mus til hhv. normal-klik og højre-klik, mens
wheelknappen stod til 'Launch E-mail Application'. Da jeg ændrede den
til 'Zoom', har jeg nu pludselig fået mulighed for at bruge OS X's
CRTL+WHEEL funktion til zoom ind/ud tilbage...!?! - Det hjalp også en
hel del på bevægelseshastigheden at sætte IPs hastighed op. Desuden kan
wheelknappens klik sættes til forskellige handlinge - fx. Launch
application, Click-lock, Triple click, m.fl.. Den funktion virker også
under OS X med ExpertMouse, - så nu har jeg da fået en '3-knaps' mus
sammen med KVM'en.

mvh. Erik Richard