bogmæeker i firefox 3. 3
Fra : Jørgen

Dato : 28-09-08 11:54

Hvorfor kan jeg ikke læse mine bogmærker ind i Firefox 3.03

fra
Jørgen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 28-09-08 12:29

Jørgen skrev:
> Hvorfor kan jeg ikke læse mine bogmærker ind i Firefox 3.03

Hvor har du bogmærkerne fra og i hvilket format? Og hvad gør
du for at indlæse dem?

--
Mvh. Kim Ludvigsen
35 tips & tricks til Internet Explorer.

Fra : Jørgen

Dato : 28-09-08 17:44

Kim Ludvigsen skrev:

> Hvor har du bogmærkerne fra og i hvilket format? Og hvad gør du for at
> indlæse dem?

ja lige nu.efter jeg har læst en gammelversion af firefox ind, for at få
bogmærkerne tilbage er det version 1.8.20080.20121

Backup filen der er læst ind, er Firefox 3.0.1 (da) - 2008-09-15.pcv

Det var også her det gik galt da jeg fik en ny windows xp og du var inde
i billedet den 15 til den 17/09

fra
Jørgen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 06-10-08 18:55

Jørgen skrev:

> Backup filen der er læst ind, er Firefox 3.0.1 (da) - 2008-09-15.pcv

Har du fået løst problemet?
Mener du, at du har lavet backupfilen med Firefox 3.01? I så
fald kan jeg ikke forstå, at den har filtypen PCV. Den burde
have filtypen JSON.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Tips og tricks til sikkerhedskopiering.

Fra : Jørgen

Dato : 07-10-08 17:55

Fra : Jørgen

Dato : 07-10-08 18:05

Kim Ludvigsen skrev:

> Har du fået løst problemet?
> Mener du, at du har lavet backupfilen med Firefox 3.01? I så fald kan
> jeg ikke forstå, at den har filtypen PCV. Den burde have filtypen JSON.

nej og ja .
Jeg har læst den gamle Firefox ( filversion 1.8.1.17:)2008082909 ind og
så går det som fod i hos.
Lige nu har den kommet med en opdatering og det kører stadig.

Dette siger egenskaber for filen. (Firefox 3.0.1 (da) - 2008-09-15.pcv)

Men det var jo det samme der skete, da jeg læste den nye Windows XP PRO
ind. Hvis jeg henter den nye Firefox version 3.01 ind og derefter vil
læse back up ind går det galt.
fra
Jørgen

Fra : John S. Thomsen

Dato : 07-10-08 18:55

Jørgen wrote:

> nej og ja .

Jeg tror du læste Kim Ludvigsens spørgsmål forkert.

Han skrev ikke "af Firefox" men "med Firefox".

..pcv stammer fra MozBackup, som ikke er en del af Firefox.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 07-10-08 19:25

John S. Thomsen skrev:

> .pcv stammer fra MozBackup, som ikke er en del af Firefox.

Det er også min mistanke, hvorfor jeg har spurgt et par
gange - uden at få svar.

Hvis der er tale om en MozBackup-backup, så kan Jørgen prøve
at lave en backup direkte i Firefox i stedet. Hvordan det
gøres afhænger af, hvilken udgave af Firefox backup'en skal
laves i.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Slip musen fri, og styr i stedet computeren lynhurtigt med

Fra : Jørgen

Dato : 08-10-08 12:14

Kim Ludvigsen skrev:

> [...]
> backup direkte i Firefox i stedet. Hvordan det gøres afhænger af,
> hvilken udgave af Firefox backup'en skal laves i.

Det er Mosbackup. Jeg troede det vat den eneste mulighed for at tage
backup af bogmærker

Jeg viste ikke der var muligheder for at lave det direkte i Firefox
Kam man flytte Bogmærker fra Firefox (filversion 1.8.1.17:)
til Firefox 3.01

fra
Jørgen

Fra : John S. Thomsen

Dato : 08-10-08 13:44

Jørgen wrote:
> Jeg viste ikke der var muligheder for at lave det direkte i Firefox
> Kam man flytte Bogmærker fra Firefox (filversion 1.8.1.17:)
> til Firefox 3.01

Okay, jeg har fattet det nu.

Du geninstallerede først WinXP og derefter installerede du Firefox 3,
men Firefox 3 importerer kun bogmærker fra Firefox 2 ved første opstart,
hvor filen places.sqlite ikke findes i profilen, så selv om du gendanner
dine Firefox 2 bogmærker med MozBackup, så bliver de ikke synlige i
Firefox 3. Går du tilbage til Firefox 2, så virker dine bogmærker
pludseligt igen.

Der er to oplagte løsninger. Enten få Firefox 3 til at spørge om den
skal importere bogmærker næste gang du installere den eller også
importere dine bogmærker fra Firefox 2 inde fra Firefox 3.

I det første tilfælde lukker du Firefox, finder din profilmappe [1],
sletter places.sqlite og slutteligt installerer Firefox 3, som så vil
spørge dig om du vil importere dine (Firefox 2) bogmærker.

Den alternative mulighed er at installere Firefox 3 og gå ind i menuen
under (Oversæt selv til den danske udgave af Firefox)

Bookmarks --> Organize Bookmarks...

og fra dette vindue vælge

Import and Backup --> Import HTML...

Den fil du skal importere hedder bookmarks.html og den findes også i
profilmappen [1].

[1] http://wiki.mozilladanmark.dk/wiki/Firefox/Profilmappe

Fra : Jørgen

Dato : 08-10-08 15:00

John S. Thomsen skrev:

> [...]
> skal importere bogmærker næste gang du installere den eller også
> importere dine bogmærker fra Firefox 2 inde fra Firefox 3.

Skal der så være 2 Firefox på computeren

> [...]
>
> og fra dette vindue vælge
>
> Import and Backup --> Import HTML...
>
> Den fil du skal importere hedder bookmarks.html og den findes også i

Tak for svaret

Jeg ligger det på hylden til på fredag, så har jeg bedre til

Er der nogen fordel ved at bruge Firefox 3

fra
Jørgen

Fra : John S. Thomsen

Dato : 08-10-08 16:22

Jørgen wrote:
> Skal der så være 2 Firefox på computeren

Niks, du installerer bare oven i den du har i forvejen.

> Er der nogen fordel ved at bruge Firefox 3

Der er mange, men Firefox 2 fungerer da stadigvæk og Mozilla
vedligeholder den med sikkerhedsopdateringer frem til 17. dec. 2008.

Fra : Jørgen

Dato : 08-10-08 18:56

John S. Thomsen skrev:

> Niks, du installerer bare oven i den du har i forvejen.

> Der er mange, men Firefox 2 fungerer da stadigvæk og Mozilla
> vedligeholder den med sikkerhedsopdateringer frem til 17. dec. 2008.

Så virker det hele. Jeg blev ikke spurt om jeg ville importer firefox 2
bogmærker, det gjorde den bare, så det vat bare lige ud af landevejen

Lige den sidste spørgsmål.

Kan jeg fremover bruge mosbackup i 3.03

Og tak for hjælpen til alle

fra
Jørgen

Fra : John S. Thomsen

Dato : 09-10-08 00:36

Jørgen wrote:
> Lige den sidste spørgsmål.
>
> Kan jeg fremover bruge mosbackup i 3.03

Det burde der ikke være noget i vejen for.

/John