Fuldstændigt disable cache i FF
Fra : Kjeld

Dato : 25-09-08 12:06

Er der en måde til fuldstændigt at disable cache i FF 3? Jeg er træt af at
sider caches.
Det er tilsyneladende ikke nok at sætte cache størrelsen til 0 eller 1MB.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 25-09-08 13:29

Kjeld skrev:
> Er der en måde til fuldstændigt at disable cache i FF 3? Jeg er træt af at
> sider caches.
> Det er tilsyneladende ikke nok at sætte cache størrelsen til 0 eller 1MB.

Er det fordi, du /altid/ vil have indlæst fra serveren,
eller fordi du vil spare plads på harddisken?

I førstnævnte tilfælde:
I adressefeltet, skriv:
about:config
og tryk på Enter.
I filterfeltet, skriv:
browser. cache. check_doc_frequency
Dobbeltklik på den viste linje i oversigten, og udskift
værdien med tallet 1.
Men vær opmærksom på, at du vil opleve, at nettet bliver
langsommere.

Du kan også prøve at skrive dette i filterfeltet:
browser. cache. disk. enable
Dobbeltklik på linjen, så værdien ændres til false.
Dette skulle have samme virkning som at sætte
cache-størrelsen til 0, så måske det ikke gør nogen forskel
hos dig.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Læs om verdens første webcam og en ekstrem dyr kaffemaskine.

Fra : Kjeld

Dato : 25-09-08 14:48

> Er det fordi, du /altid/ vil have indlæst fra serveren, eller fordi du vil
> spare plads på harddisken?

Jeg vil altid have indlæst fra websiden - det er OK at det bliver
langsommere, så længe jeg ved at jeg altid kigger på nyeste version.
Mange tak - det var lige dét jeg havde brug for.