Specks6812 <findit@hotmail.com> wrote in
news:48dff5e6$0$93687$157c6196@dreader1.cybercity.dk:
> ScooterGrisen <fedblindkat@yahoo.dk> said in
> news:07ea9a77-34f1-4326-b844-
> f84346df2e89@s50g2000hsb.googlegroups.com:
>
>> Jeg har også spurgt om dette men har fået af vide at det må man ikke.
>> Men du skal vel spørge hos politiet/motorkontor/skat om det.
>>
>> Der står i typegodkendelserne at f.eks 2 tal i stelnummer fortæller
>> om det er en 30 eller 45.
>> Jeg syns også det er latterligt man ikke må lave det om, specielt
>> hvis man har kig på en model som kun sælges som 30 men man gerne vil
>> ha den som 45 eller omvendt.
>>
>> Eneste forskel på en 45 og en 30 er tykkelsen på ringen i variatoren
>> sådan mener jeg det er på langt de fleste.
>>
>> Jeg så en udsendelse fra england om 2 gutter som byggede en puch maxi
>> om til at køre på komprimeret luft og den tog de så til syn og fik
>> den godkendt til at køre på gaden. Men vi er jo så overbeskyttet i
>> danmark så det skal ikke undre mig at man ikke må det.
>>
>
> Alle knallerter kører jo sin vis rundt på komprimeret luft.
>
>
Ja men ikke fra to 300bars flasker
udsendelserne hedder planet
mekanics, eller på dansk, de grønne mekanikerer.
Anyway, så står der i detailforeskrift for motorkøretøjer, at en
knallert ikke kan ændre indregistreringsform. Altså fra lille til stor
eller omvendt.