MS Windows
briani 27239
Vista Ny Install Help Please
Fra : Fam. Lykkegaard

Dato : 24-09-08 21:52

Jeg har en Acer bærbar hvor Vista home var præinstalleret på et rescur drev.
Men denne partition eller vista fil blev sat ud af drift for restore fordi
jeg ville have XP på.
Nu vil jeg gerne have vista på den igen, Jeg har en Vista DVD hvor jo alle
versionerne er på.
Mit spørgsmål er om jeg kan bruge min vista kode pcén er født med som står
på mærket nedenunder til at lave en ny install.
Rart at vide så jeg ikke står med håret i postkassen hvis Vista fra DVDén
ikke vil æde Acer/vista koden på ægthedsmærket.
Den er født med home edition, DVDén jeg har er med en kode til Buesness ver.
Men ver er jo bestemt af koden man taster.
Og jeg må da have licens til Homever også. Har jo købt begge dele.

Håber på et "ægte" positivt svar

Peter

Fra : J

Dato : 24-09-08 23:05

"Fam. Lykkegaard" <No@mail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> ver. Men ver er jo bestemt af koden man taster.
> Og jeg må da have licens til Homever også. Har jo købt begge dele.

Forklar venligst:

Fra : Fam. Lykkegaard

Dato : 24-09-08 23:45

"J" <j@nospam.zz> skrev i meddelelsen

> [...]
> versionerne er på.
> Ja men den er registreret en gang med buisness ver som jeg har licens til
På min acer har jeg licens til home versionen via ægthedsmærket.
Så kan jeg fra DVD ´en installere home versionen ?

Fra : Lyrik

Dato : 24-09-08 23:39

"Fam. Lykkegaard" <No@mail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> ver. Men ver er jo bestemt af koden man taster.
> Og jeg må da have licens til Homever også. Har jo købt begge dele.

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Hej Peter!
Jeg har læst dit indlæg mange gange og prøvet at tyde "krypteringen"

Som jeg forstår har du en Acer der var leveret med Vista Home Edition med
tilhørende etiket med serienummer på maskinen!?
Derefter fik du den sædvanlige tanke om at installere XP. Du udraderede de
to partitioner på din harddisk, hvoraf den ene var recovery-partitionen og
installerede XP.

Nu har du reddet dig en "piratversion" af en Vista Buisseness og spørger om
du kan installere den med serienummeret der står på din PC!?

Svaret er givet vis:NEJ! Installerer du Buissenes, som ikke har nogen
multimediemuligheder mig bekendt, så skal du bruge et Buisseness
installationsnummer.
Hver Windowsversion har sin egen type installationsnumre.
Du skal have fat i en Windows Home OEM version på dansk, for at bruge det
gamle installationsnummer.

Sig mig, plejer ACER ikke at installere recovery-cd-er med maskinen? Har du
dem så kan det hele sikkert genoprettes. Ellers ring og spørg dem hvad du
kan gøre, måske kan de sende dig noget billigt.
Ellers må du Købe en OEM Home som den her:
http://www.mm-vision.dk/produkter/visvare.asp?varenr=7853&menu=pc&partner=8
Til 575 kroner. her kan du bruge det nye nummer og det gamle nummer så du
får faktisk to stk. Hvis du installerer med det gamle nummer kan du sælge
den med det nye nummer og få penge tilbage.

Ellers kunne du investere 685,- og opgradere til Home Premium som er
brugernes foretrukne valg. Den har multimediecenter:
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=255981&searchArea=&Soegeord=OEM

Men så har du kun den ene licens som er det nummer der er i pakken.

Hilsen
Jens

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 25-09-08 01:53

Kontakt Acer support og få dem til at sende dig en Recovery DVD. Det
vil koste dig lidt i S&H men så er du sikker på det virker.
Din DVD vil formentlig ikke virke med den key der er på ægthedsmærket
da dette er en OEM key hvor DVD'en såvidt jeg husker kun indeholder
retail versioner.

Regards Jens Peter Karlsen.