Fejl på "find alder på fil"
Fra : Is

Dato : 23-09-08 18:26

Hej

midt i maj måned i år, hjalp bla Stig Johansen mig med ovenstående.

Det har kørt rigtig fint indtil for et par dage siden. nu er der fejl
på 1 ud af 11.

Jeg foreslået ejeren af filen, at spørge sin udbyde, men de melder
"hus forbi".
---
Nu har jeg lige tjekket klokken på servren, og den passer præcis, så
det er ikke der problemet ligger. Er du sikker på der i dit script et
sted ikke bliver hentet en tid fra en ntp server eller den ligger
noget fra eller til tiden?
---

den samleder side er her:
http://www.erikisager.dk/vejr_dk.asp
(den fil der fejlberegnes har jeg deaktiveret beregningen resultat)

filen der giver fejl - tjekkes her:
http://www.erikisager.dk/011.asp

og jeg kan ikke forstå hvor datoen 17 okt kommer fra ???

Kan nogen hjælpe med mystereiet - og hvor fejlen skal rettes

Erik Isager

Fra : Stig Johansen

Dato : 24-09-08 04:00

Is wrote:

> filen der giver fejl - tjekkes her:
> http://www.erikisager.dk/011.asp
>
> og jeg kan ikke forstå hvor datoen 17 okt kommer fra ???
>
> Kan nogen hjælpe med mystereiet - og hvor fejlen skal rettes

Det er simpelthen serveren (dhnielsen.dk) der leverer en forkert Date.
Den skifter ikke, så der er tilsyneladende tale om en konfigurationsfejl.

Jeg tjekkede lige et andet domæne på samme server (skagenbb.dk) og den siger
også
Date: Fri, 17 Oct 2008 22:05:25 GMT

Det er udbyderen (Hostnordic A/S), der har fejlen, og skal(bør) rette.

Udbyderen skriver:
"Nu har jeg lige tjekket klokken på servren, og den passer præcis, så
det er ikke der problemet ligger."

Det kan godt være tiden/klokken på selve serveren passer præcis, men det er
altså ikke systemtiden der sendes, men et tilsyneladende fast konfigureret
klokkeslet (det skifter ikke).

Hvis udbyderen ikke kender sin egen konfiguration, kan det godt blive
'træls' at få det løst.
Udbyderen kan selv se problemet med telnet, her er 2 eksempler, du/i evt.
kan videresende til dem:

(dhnielsen.dk)
telnet dhnielsen.dk 80
Trying 81.95.248.12...
Connected to dhnielsen.dk.
Escape character is '^]'.
GET / HTTP/1.1
Host: dhnielsen.dk
Connection: close

HTTP/1.1 200 OK
Date: Fri, 17 Oct 2008 22:05:25 GMT
Connection: close

(skagenbb.dk)
telnet skagenbb.dk 80
Trying 81.95.248.12...
Connected to skagenbb.dk.
Escape character is '^]'.
GET / HTTP/1.1
Host: skagenbb.dk
Connection: close

HTTP/1.1 200 OK
Date: Fri, 17 Oct 2008 22:05:25 GMT
Connection: close

Som det fremgår, er det Date: headeren, der er forkert, og på flere domæner
på samme server.

Stig Johansen

Fra : Is

Dato : 24-09-08 19:25

"Stig Johansen" <wopr.dk@gmaill.com> skrev i en meddelelse

> [...]
rette.

> Som det fremgår, er det Date: headeren, der er forkert, og på flere

Takker mange gange for svar.

Jeg har vider sendt dit svar til dhnielsen.

Erik Isager

Fra : Stig Johansen

Dato : 01-10-08 06:22

Is wrote:

> filen der giver fejl - tjekkes her:
> http://www.erikisager.dk/011.asp
>
> og jeg kan ikke forstå hvor datoen 17 okt kommer fra ???

Kiggede lige - det ser ud som om Webhotellet har fået rettet deres fejl.

Stig Johansen

Fra : Is

Dato : 01-10-08 18:42

> Kiggede lige - det ser ud som om Webhotellet har fået rettet deres
fejl.

Ja det ser ud til det. Jeg mener det var i går jeg tjekkede, og da
var det ikke rettet.

Tak for oplysningen, og hjælpen.

Erik Isager