Kan man får random visning
Fra : Bo

Dato : 23-09-08 16:39

På en af mine sider bruger jeg dette script som viser de sidste 4
indtastede emner i db.
KAn man skifte noget ud så der bliver vist noget nyt hver gang en
bruger kalder siden?

<%
intPage = Request("page")
If isNumeric(intPage) = False Or intPage < 1 Then
intPage = 1
End If

Set rs = Server.CreateObject("ADODB.RecordSet")
strDSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver
(*.mdb)};DBQ="&Server.MapPath("db1.mdb")
strSQL = "SELECT * FROM film where kategori ='musik' order by id
desc;"
rs.Open strSQL, strDSN, 1
If Not (rs.BOF Or rs.EOF) Then
rs.PageSize = 4
rs.AbsolutePage = intPage
intRecCount = rs.PageSize
intPageCount = rs.PageCount
%>

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jakob Lund Krarup

Dato : 02-10-08 12:33

Bo wrote:
> [...]
> (*.mdb)};DBQ="&Server.MapPath("db1.mdb")
> strSQL = "SELECT * FROM film where kategori ='musik' order by id

Hej Bo

Du er nødt til at finde ud af hvor mange poster der er i databasen og
derefter vælge en tilfældig.
Du kan finde en tilfældig række i et Recordset ved at lave et udtræk af
alle posterne, tælle dem og derefter bruge RND (tilfældigtalsgeneratoren
i VBscript) til at finde en række. Men det er krævende at trække alle
rækkerne ind i RAM hver gang, så hvis du kan finde specifik SQL til din
database der kan trække en tilfældig række vil det være at foretrække.

Her er der syntaks for tre forskellige udtræk:
http://www.parsed.org/tip/347/

Venligste hilsener - Jakob