Problem med støj - klik i Toast
Fra : nospamtoMike [8000 C~

Dato : 21-09-08 17:22

Brænder AIFF filer i Toast 9 på CDROM. I CD afspilleren er der klik/støj,
lyder lidt som overstyring.

Kan ikke hitte ud af hvor fejlen opstår eller hvad jeg kan gøre ved den.

Lydfilerne lyder som de skal i QuickTime og andre programmer.

mvh. Mikael

Fra : Thorbjørn Ravn Ande~

Dato : 21-09-08 17:55

nospamtoMike [8000 C] skrev:
> Brænder AIFF filer i Toast 9 på CDROM. I CD afspilleren er der klik/støj,
> lyder lidt som overstyring.

Mediernes kvalitet er i orden?

Fra : nospamtoMike [8000 C~

Dato : 21-09-08 23:00

> Mediernes kvalitet er i orden?

Fuji - plejer at være fine.

Måske virker det i Toast 8.0.3 - det tager blot lang tid at checke.

- Mikael

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 21-09-08 23:39

nospamtoMike [8000 C] wrote:

> Fuji - plejer at være fine.
>
> Måske virker det i Toast 8.0.3 - det tager blot lang tid at checke.

Er de med blå eller blank brændeside?
Hvilket mærkei drev bruger du?

mvh. Erik Richard

Fra : Thorbjørn Ravn Ande~

Dato : 22-09-08 06:22

nospamtoMike [8000 C] skrev:

> Fuji - plejer at være fine.
>
> MÃ¥ske virker det i Toast 8.0.3 - det tager blot lang tid at checke.

Det kan jeg ikke svare dig på, men du kan også prøve at brænde dem
langsomt. Kliklyde tyder for mig på FOR mange fejl til at
fejlkorrektionslaget kan fikset det.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 21-09-08 21:43

Hej Mikael

nospamtoMike [8000 C] wrote:
> Brænder AIFF filer i Toast 9 på CDROM. I CD afspilleren er der klik/støj,
> lyder lidt som overstyring.
>
> Kan ikke hitte ud af hvor fejlen opstår eller hvad jeg kan gøre ved den.

Nogle HIFI CD afspillere er uhyggeligt følsomme over for brændte lyd
CD'ere, så det kan være en af årsagerne.

En anden årsag kan også være din brænder + den hastighed, du brænder
ved. - Jeg bruger aldrig højerre end 8x hastighed, når jeg skal lave lyd
CD'ere med AIFF. Det giver de bedste resultater... - Siger jeg ud fra
mange års erfaringer med at overpille LP plader til CD.

> Lydfilerne lyder som de skal i QuickTime og andre programmer.

Jeps, - så bliver du jo også afspillet på samme drev, som de er brændt på...

Jeg vil anbefale, du bruger et program som Amadeus II eller Amadeus Pro
til at lave AIFF filerne med. - Det vil tage sin tid, men det er også
tiden værd i den sidste ende.

I Amadeus kan du også de-amplificere de åbne lydfiler, hvis du i
lydfilens vindue kan se, at spidserne ligger tæt på max.. Gå til menuen
'Effects' -> 'Amplify', og i vinduet er der så et felt, hvor du kan
indtaste en db værdi. Hvis du skriver fx. '1.00' forstærkes lyden med 1
db, skriver du '-1.00' sænkes forstærkningsniveauet med 1 db.

Hold dig fra Audacity til Mac, - den er decideret dårlig, og den har en
tendens til at overstyre AIFF filer i åbning af lyddatta filer, og det
lyder ikke godt, når de bliver bærndt ud på CD.

mvh. Erik Richard