Synkroniser fødselsdage til iPhone via Mo~
Fra : Peter Farsinsen

Dato : 21-09-08 11:47

Hej,

Jeg har fulgt lidt med i trådene af Henrik Münster og Per Rønne vedr.
synkronisering af abonnerede kalendere til iPhone via MobileMe. Trådene
har imidlertid ikke givet en løsning på, hvordan iCals 'Birthdays'
kalender kan synkronisers til iPhone via MobileMe.

Vha. et ret eksotisk setup virker det imidlertid nu (dog med et enkelt
problem).

Setup'et er som flg.:

- Publicer 'Birthdays' i iCal til icalx.com
- Abonner med Google Calendar på 'Birthdays' kalenderen fra icalx.com
- Synkroniser 'Birthdays' kalenderen fra Google Calendar til iCal med
BusySync
- Lad SyncServices synkronisere kalenderen til iPhone via MobileMe

Det virker fint, men der går et eller andet galt med encodingen, så
'Poul’s Birthday' ender med at blive 'Pouls���s Birthday' ... ærgeligt.

Har nogen en bedre løsning? Synkronisering via kabel er ikke en option.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Per Rønne

Dato : 21-09-08 16:06

> Det virker fint, men der går et eller andet galt med encodingen, så
> 'Poul's Birthday' ender med at blive 'Pouls???s Birthday' ... ærgeligt.

Det samme sker når man i Google Calendar abonnerer på en offentlig
kalender fra et Mac-miljø, så jeg vil tro at fejlen ligger hos Google.

Eller bliver Apples kalendere offentliggjort i MacRoman?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 22-09-08 11:53

Per Rønne wrote:

> Det samme sker når man i Google Calendar abonnerer på en offentlig
> kalender fra et Mac-miljø, så jeg vil tro at fejlen ligger hos Google.
>
> Eller bliver Apples kalendere offentliggjort i MacRoman?

Nah. Hvis jeg henter min kalender fra icalx.com (som er publiceret med
iCal), siger TextMate at encodingen er UTF-8.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 23-09-08 08:33

Per Rønne wrote:

> Det samme sker når man i Google Calendar abonnerer på en offentlig
> kalender fra et Mac-miljø, så jeg vil tro at fejlen ligger hos Google.
>
> Eller bliver Apples kalendere offentliggjort i MacRoman?

Jeg faldt lige over denne:
http://groups.google.com/group/google-calendar-help-publishers/browse_thread/thread/50550a35327b37c3?pli=1

**
Answer to myself, you need to explicitly mention:
GCal will not interpret it as utf-8.
**

Jeg vil prøve at sætte WebDAV op og se om det hjælper at sende en anden
header.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Per Rønne

Dato : 23-09-08 09:05

> [...]

> GCal will not interpret it as utf-8.
> **
>
> Jeg vil prøve at sætte WebDAV op og se om det hjælper at sende en anden

Lad os høre når du finder ud af det; i så fald skal vi i have ændret
vores offentlige kalendere.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Henrik Münster

Dato : 23-09-08 10:57

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> http://groups.google.com/group/google-calendar-help-publishers/browse_th
> read/thread/50550a35327b37c3?pli=1

> Lad os høre når du finder ud af det; i så fald skal vi i have ændret
> vores offentlige kalendere.

Men hvor skal vi taste det ind henne? Hvis man blot udgiver kalenderen i
iCal eller abonnerer på en fremmed kalender, så kan jeg ikke se noget
sted, hvor man kan tilføje headere.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Per Rønne

Dato : 23-09-08 11:30

> Men hvor skal vi taste det ind henne? Hvis man blot udgiver kalenderen i
> iCal eller abonnerer på en fremmed kalender, så kan jeg ikke se noget
> sted, hvor man kan tilføje headere.

Jeg opdager lige at man i dagens iCal kan vælge, om man vil publicere en
kalender på en lokal iCal-server, eller på MobileMe. Måske er det dér
løsningen skal søges?

Bortset fra at jeg ikke fra MobileMe kan se hvordan man abonnerer på en
kalender, der er udgivet til MobileMe ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Henrik Münster

Dato : 23-09-08 11:44

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Jeg opdager lige at man i dagens iCal kan vælge, om man vil publicere en
> kalender på en lokal iCal-server, eller på MobileMe. Måske er det dér
> løsningen skal søges?

Du må da meget gerne forske lidt i det. Det ligger vist lidt over mit
niveau.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Per Rønne

Dato : 23-09-08 12:17

> Du må da meget gerne forske lidt i det. Det ligger vist lidt over mit
> niveau.

Jeg finder dette frem:

<http://discussions.apple.com/thread.jspa?threadID=1708219&tstart=0>

Faciliteten er tilsyneladende 'ikke rigtigt' implementeret.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 23-09-08 14:16

Per Rønne wrote:

> Jeg finder dette frem:
>
> <http://discussions.apple.com/thread.jspa?threadID=1708219&tstart=0>
>
> Faciliteten er tilsyneladende 'ikke rigtigt' implementeret.

Her ser det ud til at virke fint. iCal vil gerne publicere til MobileMe,
men jeg kan ikke åbne kalenderen fra den adresse, hvortil den publiceres.

Anyway, mit løsningsforslag var at publicere til en server, hvor man har
adgang til filen. Så er det ret nemt at lave en 'wrapper', der læser
filen og sender den rigtige header med.

Jeg kigger lidt på det. Måske kan man lave en generisk løsning, som også
andre kan bruge...

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Henrik Münster

Dato : 22-09-08 00:34

> [...]
> 'Poul's Birthday' ender med at blive 'Pouls???s Birthday' ... ærgeligt.
>
> Har nogen en bedre løsning? Synkronisering via kabel er ikke en option.

Køb programmet Birthdays Organizer til kr. 12,- i iTunes App Store
Det tager fødseldagene fra din adressebog og laver en liste med dem. Det
er muligt, der findes andre programmer, der er lige så gode eller
billigere. Der kommer jo hele tiden nye.
Jeg ved til gengæld ikke rigtig, hvordan man ser
fødselsdagskalenderen. Når jeg logger ind på MobileMe i en browser, så
er min fødselsdagskalender der, men den kommer ikke over på iPhone.
Sjovt nok mener jeg, min kones iPhone viser fødselsdagskalenderen. Jeg
tror, det er min fødelsdagskalender, hun abonnerer på, og så kommer den
på en eller anden måde over i hendes iPhone. Da vores set-up er lidt
kompliceret, skal jeg lige bore lidt mere i det. Ellers er fødselsdage
som regel ret ens fra år til år. Man kunne jo også lave en kalender med
fødselsdage manuelt.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Per Rønne

Dato : 22-09-08 05:22

> Jeg ved til gengæld ikke rigtig, hvordan man ser
> fødselsdagskalenderen. Når jeg logger ind på MobileMe i en browser, så
> er min fødselsdagskalender der, men den kommer ikke over på iPhone.

Det kan tage noget tid før ændringer kommer over på iPhone. Det går
hurtigere hvis man på iPhone slåt MobileMe-overførsel af kalendere fra,
og straks derefter slår det til igen.

Så downloades kun det aktuelle fra Skyen.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk