Finde hvad man har gjort de sidste 8 dage?
Fra : erling hansen

Dato : 20-09-08 17:10

I mange kriminalfilm ser man, hvordan politiet kan spore hvad en
mistænkt har foretaget sig på sin komputer. Er det bare snyd, ligesom de
hurtige fingeraftryk? Eller er der en enkelt måde jeg kan finde ud af,
hvad jeg har skrevet f.eks. indenfor de sidste 8 dage?
mvh
erling

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 20-09-08 17:12

erling hansen <eh-dh@mail.dk> wrote:

> [...]
> hurtige fingeraftryk? Eller er der en enkelt måde jeg kan finde ud af,
> hvad jeg har skrevet f.eks. indenfor de sidste 8 dage?

har du da gjort noget du gerne vil skjule ?

/thomas

Fra : erling hansen

Dato : 20-09-08 21:00

> har du da gjort noget du gerne vil skjule ?
>
> /thomas

Nej, da. Jeg er blevet for gammel til at gide at skjule mine uvorne
handlinger. Nej, problemet er, at jeg var inde og bestille nogle
materialer, og jeg kan ikke huske om jeg fik betalt med mit Visa-kort
inden jeg blev afbrudt af noget andet. Der er ikke noget at se på min
bankkonto, men der er jo mange firmaer, som ikke hæver beløbet før den
dag, de afsender materialerne.
sådan
mvh
Erling

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 20-09-08 21:19

> [...]
> inden jeg blev afbrudt af noget andet. Der er ikke noget at se på min
> bankkonto, men der er jo mange firmaer, som ikke hæver beløbet før den

Det eneste der gemmes er din "history" altså hvilke adresser du har
besøgt, måske lidt cookies og det der ligger cachet lokalt .. tror du
får svært ved at finde ud af om din bestilling er gået igennem ved at
granske ovenstående, men for f.eks. politi eller efterretningsvæsen er
det en guldgrube af information om du foretager dig online ..

/thomas

/thomas

Fra : erling hansen

Dato : 20-09-08 21:48

> [...]
> granske ovenstående, men for f.eks. politi eller efterretningsvæsen er
> det en guldgrube af information om du foretager dig online ..

Tak for oplysningerne. Og OK, politi og efterretningsvæsen skal være
hjerteligt velkomne til at kigge med, for jeg har ingen små børn eller
russiske agenter på min iMac, og de par voksne kvinder jeg har liggende
er vel uden interesse.
mvh
erling

Fra : Ole V Jensen

Dato : 20-09-08 18:30

erling hansen <eh-dh@mail.dk> wrote:

> Eller er der en enkelt måde jeg kan finde ud af,
> hvad jeg har skrevet f.eks. indenfor de sidste 8 dage?

Man kan jo altid finde de filer der er ændret indenfor et vist
tidspunkt.

mvh
Ole-J

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 22-09-08 08:31

> [...]

> hurtige fingeraftryk? Eller er der en enkelt måde jeg kan finde ud af,
> hvad jeg har skrevet f.eks. indenfor de sidste 8 dage?

Eftersom du har fået svar på det du spurgte om andetsteds, skal jeg
hermed komme med en generel kommentar om emnet:

EDB er åbenbart stadigvæk omgærdet med så stor mystik blandt lægfolk at
man kan slippe afsted med de mest utrolige ting på film.

Man sætter en Bill Gates look-alike nørd-type ved skærmen og med få klik
på tastaturet udretter han (som regel en han) de mest mirakuøse ting,
bryder ind i trafikanlæg, postterminaler, låsesystemer i køleanlæg eller
zoome'r ind på et sattelit-billede, så man kan se hvilket armbåndsur
skurken har på.

Det medvirker til myten om disse fantastiske mennesker og deres
fantastiske maskiner.

Og - nuvel - der findes da autister rundt omkring, der kan udrette mange
sjove ting på en computer, selvom de skal have hjælp til at få bukserne
på om morgenen.

Men Hollywoods udgaver eskisterer ikke i virkeligheden. De er så
himmelråbende åndsvage at det nogen gange helt ødelægger indtrykket af
en ellers god film.

Øv for Hollywood!

Stig Leerbeck
--
www.simplesoft.dk - www.fileoffice.dk

Fra : erling hansen

Dato : 24-09-08 07:35

Stig Leerbeck <stigleerbeck@nypost.dk> wrote:

> [...]
>
> Men Hollywoods udgaver eskisterer ikke i virkeligheden. De er så
> himmelråbende åndsvage at det nogen gange helt ødelægger indtrykket af

100 % ENIG.
ERLING