Hjælp med preload - tak
Fra : Henrik Kollberg

Dato : 23-07-01 21:04

Jeg er lige begyndt at "lege" med Flash5, og er nu kommet til et punkt hvor
jeg ikke rigtigt kan finde hjælp, som jeg forstår. Jeg har lavet en side
hvor der blandt andet er en masse billeder, de kan ses når man trykker på en
knap. Er det muligt at få vist udfor hver knap når de på gældende billeder
er downloaded? evt. med countdown, og hvordan skal det gøres??? Jeg har
prøvet at lave et MC med en loop men her kan jeg ikke bruge get frame til
noget uden for MC'et.
Hjælp modtages med kyshånd.

Henrik

Fra : Michael Peo

Dato : 23-07-01 22:41

Der er mange forskellige måder at preloade på, så det kommer meget an på
hvordan du har bygget din flash-film op. Kig her
http://www.bokelberg.de/actionscript/, og find den type preloading der
passer dig. Det er et super-site. Let tilgængelig og let forståelig
actionscripting på alle niveau'er.
Hvis den er helt gal så spørg igen - så finder vi på noget!

/peo
www.bandage.dk

Fra : Henrik Kollberg

Dato : 24-07-01 18:28

Tak for forsøget men jeg syntes ikke at der var lige det som jeg manglede
for at kunne løse problemet. Du har ret det er et super-site, som jeg helt
vil kunne bruge på min vej til at blive flashmaster.

Hvis jeg har plaseret 3 knapper f.eks. billeder1, billeder2 og billeder3 som
leder til hver sin side med billeder , så ville jeg gerne have en
indikator ved siden af hver knap eller at knapperne først bliver aktive når
de pågældende billeder er loaded. Samtidig skal resten af siden fortsætte
med blive afviklet.

Dette problem kan sikkeret løses simpelt men flash er nyt for mig så jeg
kender ikke alle funktioner endnu

Jeg håber at min forklaring er udførlig nok.

Fra : Michael Peo

Dato : 26-07-01 15:12

Det er lige det du skal/kan bruge de preloader-eks. der ligger på siden jeg
henviste til..til.
Du skal lave 4 flashfilm.
En hovedfilm, som loader 3 eksterne film, som hver indeholder et billede.
Hovedfilmen indeholder dine tre knapper, og et script der loader de 3 film,
og derefter holder øje med hvor meget der er loadet.
Når hver af de enkelte billeder er loadet, så aktiveres knappen i
hovedfilmen.
Det lyder lidt som om du har brug for en lidt tungere introduktion til flash
(no offence!). Et par steder hvor der er masser at lære, masser af
eksempler, eksperter, messageboards osv. er:
http://www.flashkit.com/
http://www.were-here.com/

Go' preloading..
/peo
www.bandage.dk

Fra : Henrik Kollberg

Dato : 26-07-01 19:45

OK I get it!
Men iden var at lave det hele i en film. Ellers skal man til at loade
knapper osv. igen i hver film. Eller bruge html frames eller noget for at
undgå det. Men det kan også bare være min uvidenhed som begrænser mig.
Tak for hjælpen, fede links. Tak.