Kubuntu 8.04, pdf'er fra OpenOffice og kom~
Fra : Mads Bondo Dydensbor~

Dato : 07-09-08 12:03

Hej

Jeg har fået et rigtigt irriterende problem efter opgradering fra 7.10 til
8.04: Jeg kan ikke længere pålideligt printe pdf filer fra kommandolinien.

Nogen PDF filer virker, men det tyder på at de fleste af dem der laves fra
OpenOffice, kan jeg ikke printe via f.eks. lpr. KDE virker heller ikke,
hverken kpdf eller kprinter.

Men, f.eks. en ascii text fil via paps => pstopdf virker med lpr. Men, som
sagt ingen succes med OpenOffice PDF'er.

De virker dog via acroread. Og, jeg kan jo bruge acroread til at konvertere
filer til ps, og så virker det. Men, det er jo _ret_ irriterende (selvom
jeg kan wrappe det).

Nogen der har nogen bud på hvad der er galt med min installation?

Mvh

Mads

--
Mads Bondo Dydensborg mads@dydensborg.dk http://www.madsdydensborg.dk/

There was a time when religion ruled the world. It is known as The Dark
Ages.
- Ruth Hurmence Green (The Born Again Skeptic's Guide to the Bible)

Fra : Mads Bondo Dydensbor~

Dato : 07-09-08 21:43

Mads Bondo Dydensborg wrote:

> De virker dog via acroread. Og, jeg kan jo bruge acroread til at
> konvertere filer til ps, og så virker det. Men, det er jo _ret_
> irriterende (selvom jeg kan wrappe det).

Det virker så ikke liiiige helt 100% i acroread heller. Hvis jeg har en pdf
der er landscape, virker -toPostScript ikke ordenligt, og siden
bliver "ukomplet" (Argh).

Jeg vil bare have min lpr til at virke med pdf'er fra OpenOffice. (Som
iøvrigt tilsyneladende heller ikke kan finde ud af at konvertere xls der er
landscape til pdf længere).

Nogen bud?

Mvh

Mads

--
Mads Bondo Dydensborg mads@dydensborg.dk http://www.madsdydensborg.dk/

"The Bible and the Church have been the greatest stumbling blocks in the
way of women's emancipation."
- Elizabeth Cady Stanton

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 12-09-08 11:05

Mads Bondo Dydensborg wrote:

> Nogen PDF filer virker, men det tyder på at de fleste af dem der laves fra
> OpenOffice, kan jeg ikke printe via f.eks. lpr. KDE virker heller ikke,

Har du ikke en printer der hedder PDF?
Jeg bruger ikke OO.o's indbyggede PDF-support, da jeg ikke synes
resultatet bliver acceptabelt. Jeg lader derimod CUPS om at lave
PDF-filer...

Jesper Poulsen

Fra : Mads Bondo Dydensbor~

Dato : 14-09-08 11:55

Jesper Poulsen wrote:

> Har du ikke en printer der hedder PDF?
> Jeg bruger ikke OO.o's indbyggede PDF-support, da jeg ikke synes
> resultatet bliver acceptabelt. Jeg lader derimod CUPS om at lave
> PDF-filer...

Du har en pointe i at det kan være at cups pdf filer er mere spiselige for
cups...

Men, grunden til at jeg overhovedet har pdf'er fra openoffice er at den
laver noget batch konvertering (vha af nogen makroer, og "fjernstyring")
fra forskellige office dokumenter til pdf.

Det kan godt være at du har ret - at jeg skulle overveje at gå over til at
bruge pdf printet i stedet - hvis altså det kan styres tilfredstillende via
makroer/fjernbetjening.

Tak for tippet.

Mvh

Mads

--
Mads Bondo Dydensborg mads@dydensborg.dk http://www.madsdydensborg.dk/

I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to
say it.
- Beatrice Hall [pseudonym: S.G. Tallentyre], 1907 (many times wrongfully
attributed to Voltaire)