OT: Helligdagskalender 2009
Fra : Jan Birk

Dato : 03-09-08 08:06

Fra : Kent Friis

Dato : 03-09-08 18:54

Den Wed, 03 Sep 2008 09:06:18 +0200 skrev Jan Birk:
> Jeg har lagt en på:
>
> http://ringbindet.dk/kal/danish_holidays_2009.ics

Ikke videre læseligt. Er du sikker på den skal være text/plain?

Mvh
Kent

.... for katten.

Fra : Jan Birk

Dato : 04-09-08 07:03

> Ikke videre læseligt. Er du sikker på den skal være text/plain?

Det er en ICal kalender. Det burde jeg have skrevet. Den er beregnet til
kalendere som undersøtter iCal, f.eks. Sunbird. Her kan du referere
direkte til URLen eller kopiere filen hjem.

/Jan

Fra : Kent Friis

Dato : 04-09-08 17:28

Den Thu, 04 Sep 2008 08:02:53 +0200 skrev Jan Birk:

> Det er en ICal kalender. Det burde jeg have skrevet. Den er beregnet til
> kalendere som undersøtter iCal, f.eks. Sunbird. Her kan du referere
> direkte til URLen eller kopiere filen hjem.

iCal? Det lyder som noget Mac-noget. Jeg havde ellers forventet det
ville være en Windows-ting - IE er da den eneste der er defekt
nok til at kigge på filnavnet og åbne det i andet end en tekst-
editor selvom der står text/plain.

Mvh
Kent

.... for katten.

Fra : Allan Willems Joerge~

Dato : 04-09-08 18:47

Kent Friis <nospam@nospam.invalid> wrote:

> iCal? Det lyder som noget Mac-noget. Jeg havde ellers forventet det
> ville være en Windows-ting - IE er da den eneste der er defekt

RFC 2445

--
Allan Willems Joergensen, OnDemand: http://www.nowhere.dk

"I don't like Chinese food. I think the Peking Duck watches me."

Fra : Kent Friis

Dato : 04-09-08 18:51

Den 04 Sep 2008 17:47:21 GMT skrev Allan Willems Joergensen:

> RFC 2445

Nævner ikke text/plain et eneste sted.

Mvh
Kent

.... for katten.

Fra : Peter Mogensen

Dato : 04-09-08 20:45

Kent Friis wrote:

> iCal? Det lyder som noget Mac-noget.

RFC 2445 - iCalendar

> Jeg havde ellers forventet det
> ville være en Windows-ting - IE er da den eneste der er defekt
> nok til at kigge på filnavnet og åbne det i andet end en tekst-
> editor selvom der står text/plain.

Standarden anbefaler .ics som filnavn.
Anyway... det er altså ikke særlig mystisk - når man blot ved at det
eksisterer.

Fra : Peter Mogensen

Dato : 04-09-08 08:20

Kent Friis wrote:

> Ikke videre læseligt. Er du sikker på den skal være text/plain?

text/calendar
Men det skulle ikke betyde noget.

Fra : Kent Friis

Dato : 04-09-08 17:29

Den Thu, 04 Sep 2008 09:19:40 +0200 skrev Peter Mogensen:

> text/calendar
> Men det skulle ikke betyde noget.

Nå? Det er altså meningen det skal læses i vi/emacs/notepad?

Mvh
Kent

.... for katten.

Fra : Peter Mogensen

Dato : 04-09-08 20:52

Kent Friis wrote:

> Nå? Det er altså meningen det skal læses i vi/emacs/notepad?

Nu syntes jeg snart du begynder at lyde skinger. Hvad om du satte dig
ind i hvordan folk, der anvender den slags normalt gør istedet for at
gætte dig til noget at brokke dig over?

Enten så downloader man skidtet og lægger det på sin HD til senere brug
(og hvor bliver din mime-type så af?) eller også så taster man URL'en
ind direkte i det program, der skal bruge det og så er mime-typen
revnende ligegyldig.
Hvis du ikke ved hvad formatet er, og syntes du blot får noget vrøvl op
i notepad, når du klikker på linket, så har du sikkert ikke brug for det
alligevel.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 03-09-08 19:11

Fra : Kent Friis

Dato : 03-09-08 20:42

Den Wed, 3 Sep 2008 20:11:01 +0200 skrev Michael Rasmussen:

> ics har mime type text/calendar.

GET /kal/danish_holidays_2009.ics HTTP/1.1
zlib/1.2.3
Host: ringbindet.dk
Accept: */*

HTTP/1.1 200 OK
Date: Wed, 03 Sep 2008 19:27:54 GMT
Server: Apache/2.2.4 (Fedora)
Last-Modified: Wed, 03 Sep 2008 06:50:35 GMT
ETag: "778429-358f-40d824c0"
Accept-Ranges: bytes

^^^^^^^^^^
Mvh
Kent

.... for katten.

Fra : Stig Johansen

Dato : 03-09-08 19:41

Jan Birk wrote:

> Jeg har lagt en på:
>
> http://ringbindet.dk/kal/danish_holidays_2009.ics

Hvad er pointen?
Jeg har en på
<http://wopr.lir.dk/wopr.isapi.toys/calendar/>
Den er godt nok kun med grå farver men den er heller ikke lige fra dette
årtusinde.

Stig Johansen

Fra : Jan Birk

Dato : 04-09-08 07:04

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 03-09-08 20:55

Fra : Jørgen Heesche

Dato : 03-09-08 20:58

Jan Birk wrote:
> Jeg har lagt en på:
>
> http://ringbindet.dk/kal/danish_holidays_2009.ics
>
> /Jan
????????????????
Hvad med en brugsvejledning?

Jørgen Heesche
mailto:heesche@webspeed.dk

Fra : Jan Birk

Dato : 04-09-08 07:05

http://mozilladanmark.dk/produkter/kalender/

Fra : Mogens Kjaer

Dato : 04-09-08 07:20

Jan Birk wrote:
> Jeg har lagt en på:
>
> http://ringbindet.dk/kal/danish_holidays_2009.ics
>
> /Jan

http://www.mozilla.org/projects/calendar/caldata/DanishHolidays.ics

Mogens

Phone: +45 33 27 53 25, Fax: +45 33 27 47 08

Fra : Jan Birk

Dato : 04-09-08 08:39

> http://www.mozilla.org/projects/calendar/caldata/DanishHolidays.ics

Havde ikke set den. Det er faktisk en god kalender. Dog kan jeg bedst
lide at kalenderne ikke er for store, som f.eks. denne.

Jeg synes at Sunbird bliver tung

Derfor opdeler jeg bl.a. helligdage i års-bider.

/Jan

Fra : Peter Mogensen

Dato : 04-09-08 09:59

Jan Birk wrote:

> Havde ikke set den. Det er faktisk en god kalender. Dog kan jeg bedst
> lide at kalenderne ikke er for store, som f.eks. denne.
>
> Jeg synes at Sunbird bliver tung

Sunbird *er* tung.
Det bliver forhåbentlig bedre.

Fra : Michael Rasmussen