Mail på iPod Touch
Fra : Michael Knudsen

Dato : 17-09-08 12:07

Hej,

Jeg har netop investeret i en ny iPod Touch. Min gamle iPod Touch
tjekkede automatisk for nye mails med jævne mellemrum, så jeg på
"forsiden" kunne se, at der var nye mails, uden at jeg nødvendigvis
skulle klikke på Mail. Meget praktisk, når man engang imellem passerer
forbi et åbent netværk.

På den nye iPod Touch ser denne funktion ud til at mangle. Kan det
virkelig passe? Det er ikke lykkedes mig at finde noget som helst om
automatisk mail-tjek under Settings, og den mail, jeg sendte til mig
selv for et kvarters tid siden, er stadig ikke dukket op.

--
Michael Knudsen

Fra : Christian Hansen

Dato : 17-09-08 21:52

Michael Knudsen wrote:
> [...]
> "forsiden" kunne se, at der var nye mails, uden at jeg nødvendigvis
> skulle klikke på Mail. Meget praktisk, når man engang imellem passerer

Og du er klar over, at der er nogle, der har åbne netværk med det formål
at fiske brugernavne og adgangskoder fra folk?

Medmindre du tjekker mail over ssl eller er fuldstændig ligeglad med
sikkerhed på din mail, bør du nok være forsigtig med at benytte
tilfældige åbne netværk.

Mvh Christian

--
Christian Hansen
http://www.resource-it.dk/

Fra : Michael Knudsen

Dato : 17-09-08 15:03

On Sep 17, 1:51 pm, Christian Hansen <chr...@fundanemt.com> wrote:

> Og du er klar over, at der er nogle, der har åbne netværk med det formål
> at fiske brugernavne og adgangskoder fra folk?

Tanken har bestemt strejfet mig!

> Medmindre du tjekker mail over ssl eller er fuldstændig ligeglad med
> sikkerhed på din mail, bør du nok være forsigtig med at benytte
> tilfældige åbne netværk.

Jeg bruger SSL. Faktisk tror jeg slet ikke, at man kan bruge Gmail
(som jeg bruger) på iPod/iPhone uden at have SSL slået til.

--
Michael Knudsen

Fra : Ukendt

Dato : 18-09-08 06:43

> Medmindre du tjekker mail over ssl eller er fuldstændig ligeglad med
> sikkerhed på din mail, bør du nok være forsigtig med at benytte
> tilfældige åbne netværk.

Nu vi snakker mail, - jeg har en 1. gen iPhone og forleden prøvede jeg at
tjekke min mail mens jeg gik tur med min hund - langt fra alle WIFI
opsætninger. Den tjekkede og fandt flere mail - hvordan dælen kan den det?

Mvh. Bo

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 18-09-08 08:01

Bo <bosnabelpcdk> wrote:

> Nu vi snakker mail, - jeg har en 1. gen iPhone og forleden prøvede jeg at
> tjekke min mail mens jeg gik tur med min hund - langt fra alle WIFI
> opsætninger. Den tjekkede og fandt flere mail - hvordan dælen kan den det?

EDGE eller GPRS velsagtens ... det har nok bare kostet dig et par kr.
eller tyve at gøre det :)

/thomas

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 18-09-08 10:01

On 2008-09-18 09:00:52 +0200, thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) said:

> EDGE eller GPRS velsagtens ... det har nok bare kostet dig et par kr.
> eller tyve at gøre det :)
>
> /thomas

Hvordan kan du køre GPRS på en iPod uden sim kort?

Thomas Schreiber
http://www.mayfly.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 18-09-08 10:07

Thomas Schreiber <fornavn@mayfly.dk> wrote:

> Hvordan kan du køre GPRS på en iPod uden sim kort?

det kan du heller ikke. Men der skrev han jo heller ikke ...

/thomas

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 18-09-08 10:15

On 2008-09-18 11:07:12 +0200, thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) said:

> det kan du heller ikke. Men der skrev han jo heller ikke ...
>
> /thomas

Ups sorry, læsefejl fra min side. Synes han skrev IPod

Thomas Schreiber
http://www.mayfly.dk

Fra : Michael Knudsen

Dato : 16-11-08 00:59

On Sep 17, 10:06 am, Michael Knudsen <micknud...@gmail.com> wrote:

> [...]
> automatisk mail-tjek under Settings, og den mail, jeg sendte til mig
> selv for et kvarters tid siden, er stadig ikke dukket op.

Så lykkedes det mig endeligt at finde funktionen. Den er gemt under
'Fetch New Data' under 'Settings'. Dette menupunkt var, så vidt jeg
husker, ikke på min gamle iPod. Dette ville nok ikke have skadet også
at placere et link under 'Mail, Contacts, Calendars'.

--
Michael Knudsen