/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
Opsigelse af teleabonnement => gebyropkræv~
Fra : Tommy Ipsen


Dato : 12-09-08 20:11

Hej alle

Jeg har opsagt mit fastnet telefoni abonnement hos Telia og i den
forbindelse modtaget en skriftlig bekræftelse, hvor det bl.a. fremgår at
jeg vil blive opkrævet et gebyr for at have opsagt aftalen, jvf. nogle
betingelser for private abonnementer.

Der er/var en måneds opsigelse, som er overholdt og derudover har Telia
efter opsigelsen opkrævet (via PBS) abonnement for de efterfølgende
måneder uanset at abonnementet er ophævet. Jeg har her 2½ måned efter
stadig ikke modtaget nogen opgørelse eller skyggen af de 4-500kr jeg må
have til gode.

Mine spørgsmål:
1. Er det lovligt at lave sådan en kunstig binding af kunderne ved at
indføre et gebyr for at opsige en aftale!?!?
2. Har jeg nogen som helst rettigheder i forhold til hvornår jeg kan
kræve at få mit tilgodehavende udbetalt eller kan de nærmest bare "låne"
penge af mig efter forgodtbefindende?

Mvh Tommy Ipsen

 
 
Bo Mørch Mogensen (12-09-2008)
Kommentar
Fra : Bo Mørch Mogensen


Dato : 12-09-08 20:38


"Tommy Ipsen" <news@tommyipsen.dk> skrev i en meddelelse
news:e8070$48cabedf$57ef4778$31659@news.nal-medienet.dk...

> Mine spørgsmål:
> 1. Er det lovligt at lave sådan en kunstig binding af kunderne ved at
> indføre et gebyr for at opsige en aftale!?!?
> 2. Har jeg nogen som helst rettigheder i forhold til hvornår jeg kan kræve
> at få mit tilgodehavende udbetalt eller kan de nærmest bare "låne" penge
> af mig efter forgodtbefindende?


Tele selskaberne stjæler med arme og ben ... jeg bliver f.eks opkrævet gebyr
for at have ringet til Congo når jeg har ringet fra min sonofon på westerbro
til min søsters Telia på Nørrebro .... så det du gør er at du selvf. afviser
betalingen på pbs ringer til Tele styrelsen der ved hvordan det skal gribes
an - er der en ting Tele selskaberne er kede af så er det Telestyrelsen ...
jeg mener så fremt det har begået en fejl så skal de time lønne tele
styrelsen for den tid de bruger på sagen.

sidst jeg havde problemer nogenlunde identisk med dine ringede jeg til dem
og sagde de havde 3 dage til at bringe det i orden ellers sendte jeg det til
telestyrelsen
sagen var ude af verden på 2 dage !

Mv.
BMM



Henning (13-09-2008)
Kommentar
Fra : Henning


Dato : 13-09-08 08:24

On Fri, 12 Sep 2008 21:11:24 +0200, Tommy Ipsen <news@tommyipsen.dk>
wrote:

>Hej alle
>
>Jeg har opsagt mit fastnet telefoni abonnement hos Telia og i den
>forbindelse modtaget en skriftlig bekræftelse, hvor det bl.a. fremgår at
>jeg vil blive opkrævet et gebyr for at have opsagt aftalen, jvf. nogle
>betingelser for private abonnementer.

Hvad er det forbetingelser? Hvor længe har du haft dit abonnement - er
du ude over de 6 måneder, som er typisk for denne typer aftaler?

Tommy Ipsen (13-09-2008)
Kommentar
Fra : Tommy Ipsen


Dato : 13-09-08 11:15

Henning wrote:
> Hvad er det forbetingelser? Hvor længe har du haft dit abonnement - er
> du ude over de 6 måneder, som er typisk for denne typer aftaler?

"Som privatkunde vil du blive faktureret et gebyr jf. Telias Almindelige
Betingelser for fastnet privat (TFP 23-02-04)."

Ingen problemer i forhold til bindingsperioder eller lignende.

/Tommy

Jesper Lund (13-09-2008)
Kommentar
Fra : Jesper Lund


Dato : 13-09-08 11:33

Tommy Ipsen wrote:

> "Som privatkunde vil du blive faktureret et gebyr jf. Telias Almindelige
> Betingelser for fastnet privat (TFP 23-02-04)."

Som udgangspunkt er der aftalefrihed i Danmark.

Var denne betingelse gældende da du tegnede abonnementet?

Hvis ændringen er gennemført mens du havde abonnementet: fik du et brev
med besked om denne ændring samt en mulighed for at opsige abonnementet
uden gebyr?

--
Jesper Lund

Jesper Lund (13-09-2008)
Kommentar
Fra : Jesper Lund


Dato : 13-09-08 12:09

Tommy Ipsen wrote:

> Henning wrote:
>> Hvad er det forbetingelser? Hvor længe har du haft dit abonnement - er
>> du ude over de 6 måneder, som er typisk for denne typer aftaler?
>
> "Som privatkunde vil du blive faktureret et gebyr jf. Telias Almindelige
> Betingelser for fastnet privat (TFP 23-02-04)."
>
> Ingen problemer i forhold til bindingsperioder eller lignende.

Hvor ser du dette gebyr?
<http://telia.dk/privat/kundeservice/fastnet/spgogsvar/betingelser/>

Der står
"Kunden kan efter 5 måneder regnet fra kundeforholdets start til enhver
tid opsige aftalen uden yderligere omkostninger. Opsigelsesvarslet er 1
måned og opsigelsen skal være skriftlig. Kunden kan opsige aftalen også
inden for 6-månedersperioden med samme varsel, dog mod betaling af
ekspeditionsgebyr. Særligt for Telia 1010 1010-tast selv gælder gælder,
at kunden kan opsige aftalen skriftligt med et varsel på 1 måned. Særligt
for supplerende services, mv. gælder, at kunden faktureres for minimum 1
måneds abonnementsafgift."

Det virker som helt normale abonnementsbetingelser for et teleselskab.

--
Jesper Lund

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408928
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste