Knap til udskrivning af doc fra hjemmeside
Fra : Carsten Ducjan

Dato : 23-07-01 19:13

Hvordan laver jeg en knap som udskriver et Word dokument som ligger på min
hjemmeside. De skal ikke være en knap som udskriver den aktuelle side. Jeg
har en jpg fil som skal bruges son knap
Carsten Ducajn

Fra : Jonathan Stein

Dato : 23-07-01 21:38

Carsten Ducjan wrote:

> Hvordan laver jeg en knap som udskriver et Word dokument som ligger på min
> hjemmeside. De skal ikke være en knap som udskriver den aktuelle side. Jeg
> har en jpg fil som skal bruges son knap

Browseren forstår ikke et suk af et Word-dokument, så først og fremmest skal
du have fat på Word (hvis ellers brugeren har det installeret). Derefter skal
du have Word til at udskrive dokumentet - det vil kræve noget sjov med en
makro, og det vil Word opdage som en mulig virus.
Derfor vil jeg foreslå, at du blot lægger dokumentet til download - så kan
folk nok selv finde ud af at udskrive det. Du kan også overveje at lægge
teksterne i PDF-formatet, hvor du har lidt mere kontrol over hvordan
udskriften kommer til at se ud - og brugere uden Word kan downloade
PDF-readere til de fleste platforme.

M.v.h.

Jonathan

--
Start med PHP, Perl eller JSP uden at omskrive al din gamle ASP-kode.
jsp-hotel.dk tilbyder nu Chili!Soft ASP på alle hoteller.