Flashmenu vil ikke vises i browser. Kun i ~
Fra : Salva

Dato : 23-07-01 12:33

Hvordan kan det være, at når jeg trykker F12 for at se et preview af mit
arbejde, så vises min flash fil som den skal. Men når jeg så eksportere den
og henter den ind i dreamweaver4 (og IE), så vil den ikke vises/afspilles?
(ej heller hvis jeg gemmer html siden og henter den ind fra Internettet)

Er det nogen er har en forklaring på det? Eller skal jeg starte forfra med
flash menuen?

Jeg bruger flash4

Fra : Michael Peo

Dato : 23-07-01 12:44

Der kan være flere forskellige grunde til dit prob.
Prøv at give lidt flere detaljer; OS, platform, playerversion,
exportsettings osv.
Så giver jeg den ger et skud... Kan du evt. uploade et ex.?

/peo

Fra : Salva

Dato : 23-07-01 13:34

Jeg arbejder op en win98 maskine med de nyeste driver til flash osv. Export
indstillingerene har jeg ikke pillet ved så den eksportere som default

Det hele virkede før, men lige pludselig vil den ikke vise/afspille menuen
når man bla. trykker PLAY i properties i dreamweaver4.

Mit gæt er, at jeg har kommet til at trykke på et eller andet for jeg kan
heller ikke få de gamle flash til at spille der mere!!!
Jeg sender lige flash filmen til din e-mail.

Jeg tænker på at installere dreamweaver igen...!

Fra : Michael Peo

Dato : 23-07-01 14:06

Jeg ville nok vente lidt med at genistallere DW.. Det funger fint her hos
mig.
Pas på ikke at komme til at pille ved den html-kode som flash exporterer for
dig hvis du ikke er så erfaren - Der skal ikke meget til at fucke op i
sagerne.

Fra : Salva

Dato : 23-07-01 14:58

Det virker altså hos dig. Ok

Jeg prøvede at lave en lille animation og eksportere den og det virkede.
Hmmm

Fra : Michael Peo

Dato : 23-07-01 15:53

tja, mulighederne for fejl er mange - det kan være de mindste ting der gør
det.
Det er en god ide at starte simpelt når der skal findes fejl - Lige som du
gør nu.
Start med en simpel anim. check.. Tilføj whatever interaktivitet (knapper
osv.) gradvist og check igen.
og så lige...
En flashfil med "orden" i er meget lettere at gennemskue.
Altså fornuftig og systematisk navgivning af Lib.items, mc's, layers osv.
Lav evt. et lag udelukkende til actionscripts, og et til kommentare.
Søg for at dokumentér din flash grundigt - Det gør det meget lettere at
rette i den senere.

Fra : Salva

Dato : 24-07-01 09:15

Hej Michael

Jeg har lige installeret dreamweaver forfra og nu virker det som det skal!!!
(indtil videre :)

Lige en ting jeg har tænkt over. I mit library på den flash film jeg sendte
dig... Kan jeg slette nogle filer der? Bruger den ALLE de filer eller sorter
flash dem fra når jeg eksporter?

Tak for hjælpen og dine tips...

-salva

Fra : Michael Peo

Dato : 26-07-01 14:52

Bare rolig.. Flash smider al overflødig grafik, billeder osv. væk. Altså
ting der IKKE er brugt i din film ,em nsom bare ligger i dit library.