/ Forside / Interesser / Fritid / Musik / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Musik
#NavnPoint
Nordsted1 29914
ans 21076
dova 20615
Klaudi 18463
Kazistuta 18027
3773 17729
boibbo 13999
o.v.n. 13226
refi 11088
10  tedd 8824
Hollandsk musik lyder bare godt - endnu be~
Fra : Åge Halldorsson


Dato : 26-08-08 23:11



Prøv lige at lytte her på hollandsk musik. Synes bare det lyder fantastisk
godt - faktisk endnu bedre end det tyske.


http://www.youtube.com/watch?v=mD-KkT-dF14&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=bdaaiXlhN7c&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=fQBds48NUGc&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=QYn_nkhFJ70&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=N91Ubw7_hG0

http://www.youtube.com/watch?v=CTEm_YqRLWo&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=Yp2WSUlRk98&feature=related



Men hollænderne har jo også i mange år været meget berø'mte og kendte i
Danmark for der gode lyd. Vi husker vist alle Radio Nordsø International,
Radio Caroline og hvad de nu hed.

Synes man ikke det lyder godt?


 
 
Ukendt (26-08-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 26-08-08 23:50


"Åge Halldorsson" <aa.h@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:48b47f73$0$56781$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Men hollænderne har jo også i mange år været meget berø'mte og kendte i
> Danmark for der gode lyd. Vi husker vist alle Radio Nordsø International,
> Radio Caroline og hvad de nu hed.
>
Tror ikke det er alle der husker Radio Northsea International...det er jo
mange år siden
Men det er da rigtigt, at stationen i det meste af sin sendetid sendte
hollandske programmer om dagen og engelske om aftenen.
Radio Caroline derimod var engelsk, men havde en flamsk søsterstation Radio
Mi Amigo (opkaldt efter skibet). Derimod var Radio Veronica 100% hollandsk
og nok den væsentligste årsag til, at hollandsk radio idag er førende i
europæisk radio.
Endelig var der selvfølgelig også Radio Atlantis, som blandede på samme måde
som RNI, nemlig hollandsk om dagen og engelsk om aftenen.

Det er korrekt af man på de hollandske stationer spillede noget hollandsk
partymusik, men det var nu ikke totalt fremherskende.

Nå det blev en lang snak om radio i musikgruppen



Benny Nissen (27-08-2008)
Kommentar
Fra : Benny Nissen


Dato : 27-08-08 09:21

Åge Halldorsson wrote:
>
>
> Prøv lige at lytte her på hollandsk musik. Synes bare det lyder
> fantastisk godt - faktisk endnu bedre end det tyske.
>
>
> http://www.youtube.com/watch?v=mD-KkT-dF14&feature=related

> Synes man ikke det lyder godt?

Jo, der er jeg faktisk enig.


.... men hvis jeg bare prøver at foreslå sådanne sange for min sangerinde
- tør ikke gætte på, hvem der kommer med til min begravelse

--
Benny Nissen
2Shy | www.2shy.dk

Benny Mortensen (27-08-2008)
Kommentar
Fra : Benny Mortensen


Dato : 27-08-08 10:33


"Åge Halldorsson" <aa.h@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:48b47f73$0$56781$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>
> Prøv lige at lytte her på hollandsk musik. Synes bare det lyder fantastisk
> godt - faktisk endnu bedre end det tyske.
> Men hollænderne har jo også i mange år været meget berø'mte og kendte i
> Danmark for der gode lyd. Vi husker vist alle Radio Nordsø International,
> Radio Caroline og hvad de nu hed.
>
> Synes man ikke det lyder godt?
>

Hej Åge

Nå du spræller endnu....

Jo det var noget dejligt hyggemusik...

M.V.H....Benny..


Ukendt (27-08-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 27-08-08 11:40

Åge Halldorsson" <aa.h@post.tele.dk> wrote in message
news:48b47f73$0$56781$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Synes man ikke det lyder godt?

Gys!



Ukendt (27-08-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 27-08-08 12:55


"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i en meddelelse
news:48b52ef1$0$56770$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Gys!
>

Ja der er sgu da ikke den forskel i forhold til de tyske rædsler, bortset
fra at hollandsk er et kønnere sprog



Ukendt (27-08-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 27-08-08 20:31

"Allan Krautwald" <allan_krautwald_kanelbolle.dk> wrote in message
news:48b540e7$0$15898

> Ja der er sgu da ikke den forskel i forhold til de tyske rædsler,

Absolut ikke, eller et halbal vest for Viborg for den sags skyld

> bortset fra at hollandsk er et kønnere sprog

Hmmm.... det er jeg så ikke enig i
Dem her gør det da fedt på tysk: http://www.youtube.com/watch?v=4w9EksAo5hY

:)

/Alex



Ukendt (27-08-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 27-08-08 22:04


"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i en meddelelse
news:48b5ab70$0$56768$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> > bortset fra at hollandsk er et kønnere sprog
>
> Hmmm.... det er jeg så ikke enig i
> Dem her gør det da fedt på tysk:
http://www.youtube.com/watch?v=4w9EksAo5hY
>
> :)
>
Ja der er da undtagelser...som denne her f.eks.:
http://www.youtube.com/watch?v=he2XSjpAg8s



Eva Schmidt (27-08-2008)
Kommentar
Fra : Eva Schmidt


Dato : 27-08-08 15:33




"Åge Halldorsson" <aa.h@post.tele.dk> skrev i meddelelsen
news:48b47f73$0$56781$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>
> Prøv lige at lytte her på hollandsk musik. Synes bare det lyder fantastisk
> godt - faktisk endnu bedre end det tyske.
>
>
> http://www.youtube.com/watch?v=mD-KkT-dF14&feature=related
>
> http://www.youtube.com/watch?v=bdaaiXlhN7c&feature=related
>
> http://www.youtube.com/watch?v=fQBds48NUGc&feature=related
>
> http://www.youtube.com/watch?v=QYn_nkhFJ70&feature=related
>
> http://www.youtube.com/watch?v=N91Ubw7_hG0
>
> http://www.youtube.com/watch?v=CTEm_YqRLWo&feature=related
>
> http://www.youtube.com/watch?v=Yp2WSUlRk98&feature=related
>
>
>
> Men hollænderne har jo også i mange år været meget berø'mte og kendte i
> Danmark for der gode lyd. Vi husker vist alle Radio Nordsø International,
> Radio Caroline og hvad de nu hed.
>
> Synes man ikke det lyder godt?


Jo, det er dejligt at lytte til.
Men man skal nok være glad for musik, for at kunne høre det.

mvh Eva
>


Max (27-08-2008)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 27-08-08 15:47

Hej Eva

> Jo, det er dejligt at lytte til.

Det mener du vel ikke ?

> Men man skal nok være glad for musik, for at kunne høre det.

Nej, man skal være komplet uden sans for hvad musik er for
at kunne lide den slags, ja man skal nok være gået i stå med
at udvikle sine musikalske holdninger i 4 års alderen.

--
Mvh Max


Martin Bak (27-08-2008)
Kommentar
Fra : Martin Bak


Dato : 27-08-08 16:04


"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> skrev i en meddelelse
news:48b568ed$0$15888$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Hej Eva
>
>> Jo, det er dejligt at lytte til.
>
> Det mener du vel ikke ?
>
>> Men man skal nok være glad for musik, for at kunne høre det.
>
> Nej, man skal være komplet uden sans for hvad musik er for
> at kunne lide den slags, ja man skal nok være gået i stå med
> at udvikle sine musikalske holdninger i 4 års alderen.
>
>
Det er måske for ensidig en udlægning. Smag og behag er som bekendt
forskellig. Og Aages musik kaldes af DR for ekstrem-musik, primært nok fordi
den har en meget begrænset fanskare her til lands. Jeg er enig med DR i
betegnelsen. Men at dømme noget godt eller skidt vil altid være en helt
subjektiv vurdering, netop fordi det er ørerne der hører som alene afgør om
det er vellyd eller ej.
Præferancerne for bedømmelse af kvalitet er også forskellige. Nogen
foretrækker eksperimenteren og teknisk svære og avancerede tricks for at
acceptere musik, andre lægger mere vægt på den (lyd)tekniske produktion og
atter andre sværger til tradition. Og så er der folk som Aage, der bare vil
have et let og rosenrødt lydflow, og som ser stort på om sangerne rent
faktisk kan synge rent osv, men hvis han opfatter det som kvalitet, så er
det kvalitet for ham og det kan faktisk ikke rigtig diskuteres.
Vi andre kan dog godt have en anden mening.

--
Martin
www.martinbak.dk/



Max (27-08-2008)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 27-08-08 16:32

Hej Martin

> Vi andre kan dog godt have en anden mening.

Ja, og selv om nogle kalder det kvalitet, ja så kan
andre godt kalde det noget lort. Og naturligvis kan
man diskutere det.

--
Mvh Max


Martin Bak (27-08-2008)
Kommentar
Fra : Martin Bak


Dato : 27-08-08 17:05


"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> skrev i en meddelelse
news:48b5735b$0$15890$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Hej Martin
>
>> Vi andre kan dog godt have en anden mening.
>
> Ja, og selv om nogle kalder det kvalitet, ja så kan
> andre godt kalde det noget lort. Og naturligvis kan
> man diskutere det.
>
>
Ja, musik kan diskuteres, men enkeltpersoners egen smag giver det ikke
mening at diskutere.
Du forsøgte at fratage disse mennesker enhver musikalsk kompetance. Det er
ikke rimeligt, efter min mening. Deres smag er bare anderledes end vores.

--
Martin
www.martinbak.dk/



Ukendt (27-08-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 27-08-08 18:05


"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i en meddelelse
news:g93tv3$2gsk$1@newsbin.cybercity.dk...

> Ja, musik kan diskuteres, men enkeltpersoners egen smag giver det ikke
> mening at diskutere.
> Du forsøgte at fratage disse mennesker enhver musikalsk kompetance. Det er
> ikke rimeligt, efter min mening. Deres smag er bare anderledes end vores.
>
> --
Det hænger nok sammen med at Åge har tæppebombet nyhedsgrupper med en masse
ligegyldige indlæg om Schlagermusik gennem snart mange år.
Mest heftigt i TV-gruppen, men også i Radio-gruppen. Det har nok gjort en
del ret trække i masken og derfor er man hurtigere på aftrækkeren end man
ellers ville være.
Men bortset fra det har du i princippet ret



Max (27-08-2008)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 27-08-08 19:22

Hej Martin

> Du forsøgte at fratage disse mennesker enhver musikalsk kompetance.

Jeg mener ikke at folk der ynder slagermusik har nogen musikalsk
kompetance, havde de det havde de valgt den slags musik fra.

--
Mvh Max


Eva Schmidt (27-08-2008)
Kommentar
Fra : Eva Schmidt


Dato : 27-08-08 19:32





"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> skrev i meddelelsen
news:48b59b3c$0$15896$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Hej Martin
>
>> Du forsøgte at fratage disse mennesker enhver musikalsk kompetance.
>
> Jeg mener ikke at folk der ynder slagermusik har nogen musikalsk
> kompetance, havde de det havde de valgt den slags musik fra.
>
> --
> Mvh Max


Og hvad ynder du så, der gør, at din musiksmag er sublim i forhold til
slagermusik-folkets?

Eva
>


Max (27-08-2008)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 27-08-08 19:47

Hej Eva

> Og hvad ynder du så, der gør, at din musiksmag er sublim i forhold til
> slagermusik-folkets?

Jeg har min smag og den er jeg naturligvis overbevist om at det er
den der nøjagtig passer til mig og dermed er den jo helt perfekt.
Hvis jeg ikke mente at min smag var den rigtige, hvad skulle jeg
så stille op med mig selv ? Jeg har nemlig lavet et kæmpemæssigt
arbejde ud af at finde ud af hvad musik jek kan lide, og jeg har
også fundet ud af hvad jeg ikke kan lide, og jeg har også fundet
ud af hvad jeg ikke ønsker at komme til at lide.

--
Mvh Max


Eva Schmidt (27-08-2008)
Kommentar
Fra : Eva Schmidt


Dato : 27-08-08 20:30





"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> skrev i meddelelsen
news:48b5a101$0$15875$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Hej Eva
>
>> Og hvad ynder du så, der gør, at din musiksmag er sublim i forhold til
>> slagermusik-folkets?
>
> Jeg har min smag og den er jeg naturligvis overbevist om at det er
> den der nøjagtig passer til mig og dermed er den jo helt perfekt.
> Hvis jeg ikke mente at min smag var den rigtige, hvad skulle jeg
> så stille op med mig selv ? Jeg har nemlig lavet et kæmpemæssigt
> arbejde ud af at finde ud af hvad musik jek kan lide, og jeg har
> også fundet ud af hvad jeg ikke kan lide, og jeg har også fundet
> ud af hvad jeg ikke ønsker at komme til at lide.
>
> --
> Mvh Max


Jamen, selvfølgelig mener du, at din musiksmag er den rette -nøjagtig
ligesom jeg mener, at min er.
Musik som gør mig glad, som jeg synes er behagelig at høre på og som jeg kan
høre igen og igen.
Det er ikke udelukkende slagermusik - men når du ikke vil røbe, hvad du
synes er helt fantastisk, så kan jeg jo ikke vide, om det er noget, jeg også
kan lide.
Det er jo sådan set også ligemeget - min musiksmag ændrer sig jo heller
ikke, fordi du synes det er noget møg!

Heldigvis at der er noget for enhver smag - også den dårlige *GG*

Eva


Max (27-08-2008)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 27-08-08 20:40

Hej Eva

> Det er jo sådan set også ligemeget - min musiksmag ændrer sig jo
> heller ikke, fordi du synes det er noget møg!

Og det omvendte bliver nok heller ikke tilfældet. For mig kan alle
have den musiksmag de har lyst til, man jeg forbeholder mig ret
til at syntes at det noget lort de lytter til.

--
Mvh Max


Eva Schmidt (27-08-2008)
Kommentar
Fra : Eva Schmidt


Dato : 27-08-08 20:50




"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> skrev i meddelelsen
news:48b5ad9f$0$15897$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Hej Eva
>
>> Det er jo sådan set også ligemeget - min musiksmag ændrer sig jo
>> heller ikke, fordi du synes det er noget møg!
>
> Og det omvendte bliver nok heller ikke tilfældet. For mig kan alle
> have den musiksmag de har lyst til, man jeg forbeholder mig ret
> til at syntes at det noget lort de lytter til.
>
> --
> Mvh Max

Ja - desværre kan jeg jo ike gøre gengæld, da det tilsyneladende er en dyb
hemmelighed, hvad du foretrækker at høre.
Helt ærligt - det er da ingen skam at være vild med Dorthe Kollo, Kandis og
Birthe Kjær!

Eva


Max (27-08-2008)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 27-08-08 20:59

Hej Eva

> Ja - desværre kan jeg jo ike gøre gengæld, da det tilsyneladende er
> en dyb hemmelighed, hvad du foretrækker at høre.

Du følger ikke meget med i gruppen hvis du ikke kender bare
lidt af min musiksmag.

> Helt ærligt - det er da ingen skam at være vild med Dorthe Kollo,
> Kandis og Birthe Kjær!

Nej, med det er heller ingen skam at syntes at det er noget lort.

--
Mvh Max


Åge Halldorsson (27-08-2008)
Kommentar
Fra : Åge Halldorsson


Dato : 27-08-08 22:34


"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> skrev i meddelelsen
news:48b5b20a$0$15898$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Nej, med det er heller ingen skam at syntes at det er noget lort.
>
> --
> Mvh Max

___

Selvfølgelig ikke. Det syntes vi vel alle om den musik vi ikke kan lide. At
det er noget træls noget. Jeg syntes f.eks. at det der kommer ud fra P3 og
delvis P4 er komplet u-udholdelig larm. Faktisk er det mig komplet
uforståeligt at noget levende menneske kan opfatte det som musik.
Det er jo faktisk det samme du mener, både med modsat fortegn. Sån tror
jeg altid det vil være mellem pop-folket og slager-folket.

Teknisk set tror jeg at det har noget med lydfrekvenser og lydbillede at
gøre. Altså hvilke toner man kan kapere. Noget med hvad der har skingre
toner, bløde toner, lyse toner, mørke toner og alt sån noget. Ved ikke lige
hvordan det skal forklares. Men jeg ved med mig selv at jeg bare skal høre 5
sekunder af en sang, så ved jeg jeg på stedet om det er noget fore mig eller
jeg siger "nej nej nnej for Guds skyld, stop den larm, så synger og hviner i
ens hovede. Sjovt nok har det intet med lydfylden at gøre eller med højden.
Jeg er f.eks. helt vild med heftig blød rock`n`roll, men en stille popsang
kan få det til at hvine og hyle for mine ører.

Hilsen Åge


Ralph (27-08-2008)
Kommentar
Fra : Ralph


Dato : 27-08-08 22:50

"Åge Halldorsson" <aa.h@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:48b5c852$0$56786$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> uforståeligt at noget levende menneske kan opfatte det som musik.
> Det er jo faktisk det samme du mener, både med modsat fortegn. Sån tror
> jeg altid det vil være mellem pop-folket og slager-folket.

Nu behøver der jo ikke være genreforskel på om man synes en sang er god
eller ej, nu vil jeg for første gang sætte dig på en opgave hvor du skal
tage stilling, det er hverken særlig nyt, særligt hårdt eller udenlandsk.

Dieters Lieder havde et hit i firserne "Dig og Mig", det har salig Natasja
så genindspillet kort før sin død. Kan DU - Aage - høre forskel?

Originalen:
http://www.youtube.com/watch?v=lpWLfFZbGdE&feature=related

Og så Natasja:
http://www.youtube.com/watch?v=b1N7hBoXQEg&feature=related

Hopsa, fandt lige et skrækeksempel:
http://www.youtube.com/watch?v=KAtcOFi2VIo

--
Ralph



Ivan V. Klattrup (27-08-2008)
Kommentar
Fra : Ivan V. Klattrup


Dato : 27-08-08 23:11

Ralph skrev:

>Og så Natasja:
>http://www.youtube.com/watch?v=b1N7hBoXQEg&feature=related
>
>Hopsa, fandt lige et skrækeksempel:
>http://www.youtube.com/watch?v=KAtcOFi2VIo

To skrækeksempler, og så er det kun det ene der bliver nævnt som et
skrækeksempel.

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Ralph (28-08-2008)
Kommentar
Fra : Ralph


Dato : 28-08-08 16:19

"Ivan V. Klattrup" <ivan.klattrup@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:48b5d106$0$15900$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> To skrækeksempler, og så er det kun det ene der bliver nævnt som et
> skrækeksempel.

1) Dieders Lieder synes selv bedst om Natasjas version

2) Har du lyttet til bassen i Natasja-versionen - godt jeg ikke spiller bas
i et coverband

--
Ralph



Åge Halldorsson (27-08-2008)
Kommentar
Fra : Åge Halldorsson


Dato : 27-08-08 23:15


"Ralph" <rwr@post6.tele.dk> skrev i meddelelsen
news:48b5cbee$0$90267$14726298@news.sunsite.dk...

> Dieters Lieder havde et hit i firserne "Dig og Mig", det har salig Natasja
> så genindspillet kort før sin død. Kan DU - Aage - høre forskel?
>
> Originalen:
> http://www.youtube.com/watch?v=lpWLfFZbGdE&feature=related
>
> Og så Natasja:
> http://www.youtube.com/watch?v=b1N7hBoXQEg&feature=related
>
> Hopsa, fandt lige et skrækeksempel:
> http://www.youtube.com/watch?v=KAtcOFi2VIo
____

Jeg lyttede lige på dem alle 3. Det er ret sjovt det her, for det er
virkelig ret svært at forklare. Faktisk helt umuligt.

Der var meget stor forskel på de tre udgaver.

Nr. 3 havde den der skrigende råbende tone, hvor det begynder hvine for ens
ører.
Nr 1 startede nogenlunde udholdeligt, men efter et halvt minuts tid blev den
skærende i lyden.
Nr 2 kunne jeg holde ud. Den med Natasja. Jeg ville ikke have skiftet
station hvis den havde kommet i radioen. Den ville slippe gennem nåleøjet.
Den havde ikke det der skærende og råbende noget.

Men nu er det jo lige siges, at det jo slet ikke er min stil. Men Natasjas
udgave kunne jeg holde ud hele vejen igennem.

Pudsigt med hende Natasja. Der er en enkelt sang jeg godt kan lide med
hende. Det er "Giv mig Danmark" tilbage. Den kan jeg lide hele vejen
igennem. Man sidder og slår rytmen. Meennn altså, den er trods langt fra en
topplacering på min hitliste.

Men det må vel egentlig også være ret svært for dig at forklare hvorfor du
ikke er til slager. Altså bortset fra at sige at det bare lyder dårligt.
Hvad er det helt præsis der gør at du afskriver pladen. Du kan vel ligesom
jeg høre i løbet af 5 sekunder om du kan lide pladen eller ej.

Hilsen Åge







Ukendt (27-08-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 27-08-08 23:20


"Åge Halldorsson" <aa.h@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:48b5d1f0$0$56772$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Nr 2 kunne jeg holde ud. Den med Natasja. Jeg ville ikke have skiftet
> station hvis den havde kommet i radioen. Den ville slippe gennem nåleøjet.

ÅGE!!!
Hva' dælen...vi er enige
Jeg synes absolut også Natasjas version er bedst, kunne dog godt holde nr. 1
ud også, kan huske vi spillede den i 80'erne. 3'eren er uhyggelig dårlig.



Ukendt (27-08-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 27-08-08 23:30


"Åge Halldorsson" <aa.h@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:48b5d1f0$0$56772$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Pudsigt med hende Natasja. Der er en enkelt sang jeg godt kan lide med
> hende. Det er "Giv mig Danmark" tilbage. Den kan jeg lide hele vejen
> igennem. Man sidder og slår rytmen. Meennn altså, den er trods langt fra
en
> topplacering på min hitliste.

Åge du overrasker mig positivt
Det er efter min mening et helt igennem fedt nummer. Du tager ganske vist et
forbehold...men det er godt at du kan holde den ud hele vejen igennem.
Respekt



ASKF (29-08-2008)
Kommentar
Fra : ASKF


Dato : 29-08-08 13:24

Allan Krautwald ytrede sig i
<48b5d5ae$0$15891$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk> med dette:

>
>"Åge Halldorsson" <aa.h@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
>news:48b5d1f0$0$56772$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>> Pudsigt med hende Natasja. Der er en enkelt sang jeg godt kan lide med
>> hende. Det er "Giv mig Danmark" tilbage. Den kan jeg lide hele vejen
>> igennem. Man sidder og slår rytmen. Meennn altså, den er trods langt fra
>en
>> topplacering på min hitliste.
>
>Åge du overrasker mig positivt
>Det er efter min mening et helt igennem fedt nummer. Du tager ganske vist et
>forbehold...men det er godt at du kan holde den ud hele vejen igennem.
>Respekt

Overrasker ikke mig så meget, men når Åge har lyttet til Sufaris, er han
sikkert ikke så begejstret længere over Natasjas vold sampling af
nummeret.
<http://www.youtube.com/watch?v=W5D07c0dJuQ&feature=related>
--
Allan Stig Kiilerich Frederiksen
"When you try to change a mans paradigm, you must keep in mind that he
can hear you only through the filter of the paradigm he holds."
-Myron Tribus

preben nielsen (29-08-2008)
Kommentar
Fra : preben nielsen


Dato : 29-08-08 14:30

"Ralph" <rwr@post6.tele.dk> skrev i meddelelsen
news:48b5cbee$0$90267$14726298@news.sunsite.dk...
> "Åge Halldorsson" <aa.h@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> news:48b5c852$0$56786$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...



>Originalen:
>http://www.youtube.com/watch?v=lpWLfFZbGdE&feature=related

Lyder som den skal.


>Og så Natasja:
>http://www.youtube.com/watch?v=b1N7hBoXQEg&feature=related

Træls Reggae bag-lyd.


>Hopsa, fandt lige et skrækeksempel:
>http://www.youtube.com/watch?v=KAtcOFi2VIo

Tjae...

-p


preben nielsen (29-08-2008)
Kommentar
Fra : preben nielsen


Dato : 29-08-08 14:25

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> skrev i meddelelsen
news:48b5b20a$0$15898$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> Nej, med det er heller ingen skam at syntes at det er noget lort.
>


Jo faktisk ! For dermed har du på forhånd lukket af for alle indtryk og
argumenter, som du ikke på forhånd havde taget i betragtning.

-p


Max (29-08-2008)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 29-08-08 15:21

Hej preben

>> Nej, med det er heller ingen skam at syntes at det er noget lort.

> Jo faktisk ! For dermed har du på forhånd lukket af for alle indtryk
> og argumenter, som du ikke på forhånd havde taget i betragtning.

Det er jo noget pjat at sige, man kan jo ikke bedømme det som noget
lort før man har hørt det, så intet er lukket ude.

--
Mvh Max


Ukendt (29-08-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 29-08-08 15:46


"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> skrev i en meddelelse
news:48b805a6$0$15884$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Det er jo noget pjat at sige, man kan jo ikke bedømme det som noget
> lort før man har hørt det, så intet er lukket ude.
>
> --
Enig. Jeg behøver ikke høre en ny med Richard Ragnwald for at vide det er
noget lort...vil slet ikke udsætte mig for det



Åge Halldorsson (27-08-2008)
Kommentar
Fra : Åge Halldorsson


Dato : 27-08-08 22:23


"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> skrev i meddelelsen
news:48b59b3c$0$15896$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Jeg mener ikke at folk der ynder slagermusik har nogen musikalsk
> kompetance, havde de det havde de valgt den slags musik fra.
>
> --
> Mvh Max



Jeg mener ellers at det netop er derfor jeg har valgt slagermusikken. Der er
så meget rytme og fest i det.

Pop og rock har jeg faktisk svært ved at kategorisere som musik.

Der er nok tale om to forskellige musikverdener som ikke forstår hinanden.

Hilsen Åge


Max (28-08-2008)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 28-08-08 07:45

Hej Åge

> Jeg mener ellers at det netop er derfor jeg har valgt slagermusikken.
> Der er så meget rytme og fest i det.

Nej, du har valgt slagermusikken fordi den giver dig mest
opmærksomhed her i gruppen, det er en ren påtaget
holdning du har.

--
Mvh Max



Thomas von Hassel (28-08-2008)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 28-08-08 07:47

Max <max_jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

> Hej Åge
>
> > Jeg mener ellers at det netop er derfor jeg har valgt slagermusikken.
> > Der er så meget rytme og fest i det.
>
> Nej, du har valgt slagermusikken fordi den giver dig mest
> opmærksomhed her i gruppen, det er en ren påtaget
> holdning du har.

Det var da en mærkelig indstilling ...

/thomas


Max (28-08-2008)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 28-08-08 07:57

Hej Thomas

> Det var da en mærkelig indstilling ...

Det var da en sær kommentar :)

--
Mvh Max



Thomas von Hassel (28-08-2008)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 28-08-08 08:23

Max <max_jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

> Hej Thomas
>
> > Det var da en mærkelig indstilling ...
>
> Det var da en sær kommentar :)

nøh ... hvad for dig til at tro at man påtager sig en bestemt musiksmag
blot for at få opmærksomhed ?

/thomas

Ukendt (28-08-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 28-08-08 08:27


"Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> skrev i en meddelelse
news:1imdm1w.16c45tq1hc66nsN%thomas@elements.dk...

> nøh ... hvad for dig til at tro at man påtager sig en bestemt musiksmag
> blot for at få opmærksomhed ?
>

Det kunne man vel egentlig godt...men tro mig i Åges tilfælde forholder det
sig ikke sådan.
Den musik Åge jubler over og skriver om, er rent faktisk den musik han kan
lide og lytter til.



Max (28-08-2008)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 28-08-08 08:33

Hej Allan

> Det kunne man vel egentlig godt...men tro mig i Åges tilfælde
> forholder det sig ikke sådan.

Hvad har overbevist dig ?

--
Mvh Max



Ukendt (28-08-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 28-08-08 08:59


"Max" <max_jens@post9.tele.dk.invalid> skrev i en meddelelse
news:48b654a5$0$90267$14726298@news.sunsite.dk...

> Hvad har overbevist dig ?
>
> --
> Mvh Max
>

Fordi jeg har mødt Åge engang



Max (28-08-2008)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 28-08-08 10:24

Hej Allan

> Fordi jeg har mødt Åge engang

OK, jeg er overbevist om at jeg så tager fejl :)

--
Mvh Max



Thomas von Hassel (28-08-2008)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 28-08-08 08:33

Allan Krautwald <allan_krautwald_kanelbolle.dk> wrote:

> "Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> skrev i en meddelelse
> news:1imdm1w.16c45tq1hc66nsN%thomas@elements.dk...
>
> > nøh ... hvad for dig til at tro at man påtager sig en bestemt musiksmag
> > blot for at få opmærksomhed ?
> >
>
> Det kunne man vel egentlig godt...

da kun hvis man har et sygt behov for opmærksomhed ..

> men tro mig i Åges tilfælde forholder det
> sig ikke sådan.
> Den musik Åge jubler over og skriver om, er rent faktisk den musik han kan
> lide og lytter til.

jep, i know ... al respekt for det ... bare jeg ikke skal lytte til det
;)


/thomas

Max (28-08-2008)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 28-08-08 08:34

Hej Thomas

> da kun hvis man har et sygt behov for opmærksomhed ..

Og du tror ikke at der findes den slags ?

--
Mvh Max



Thomas von Hassel (28-08-2008)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 28-08-08 08:43

Max <max_jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

> Hej Thomas
>
> > da kun hvis man har et sygt behov for opmærksomhed ..
>
> Og du tror ikke at der findes den slags ?

jo .. men jeg tror ikke Åge falder i den kategori ... derudover ved han
for meget om netop den slags musik til at det bare er for "sjov"

/thomas


Max (28-08-2008)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 28-08-08 10:25

Hej Thomas

> jo .. men jeg tror ikke Åge falder i den kategori ... derudover ved
> han for meget om netop den slags musik til at det bare er for "sjov"

Uha, man kan blive overrasket her i livet :)

--
Mvh Max



Åge Halldorsson (27-08-2008)
Kommentar
Fra : Åge Halldorsson


Dato : 27-08-08 22:16


"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i meddelelsen
news:g93qc2$2fgm$1@newsbin.cybercity.dk...

Og så er der folk som Aage, der bare vil
> have et let og rosenrødt lydflow,

SV: Helt korrekt

>og som ser stort på om sangerne rent faktisk kan synge rent osv,

> Martin

___

Hallo hallo. her vil jeg godt lige opponere kraftigt. Noget af det jeg går
allermest op i er om der synges rent. Alt hvor der ikke synges rent kasseres
på stedet.

Hilsen Åge


Ralph (27-08-2008)
Kommentar
Fra : Ralph


Dato : 27-08-08 17:06

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> skrev i en meddelelse
news:48b568ed$0$15888$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Nej, man skal være komplet uden sans for hvad musik er for
> at kunne lide den slags, ja man skal nok være gået i stå med
> at udvikle sine musikalske holdninger i 4 års alderen.

Enig - gisp nu chekkede jeg lige årstallet på den første musikanalyse jeg
lavede (som jeg kan huske) Jeg husker det som var jeg fire (men jeg var 11)
da jeg fortalte min mor at Lucienne var en meget bedre sangerinde end Lecia
fordi hun kunne synge som om der var flere stemmer (Rør ved mig 1973)

Bare rolig, samme år købte jeg min første ELO-plade
--
Ralph



Ukendt (27-08-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 27-08-08 20:49

"Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> wrote in message
news:48b56595$0$90264$14726298@news.sunsite.dk...

> Jo, det er dejligt at lytte til.
> Men man skal nok være glad for musik, for at kunne høre det.

Hmmm... sært argument.
Jeg er fjerde generation af musikere, som alle er/har været glade for musik,
og som desuden er udstyret med absolut gehør, og jeg kan sgutte høre det.
Jeg synes rent ud sagt det er noget bras.

/Alex



Eva Schmidt (27-08-2008)
Kommentar
Fra : Eva Schmidt


Dato : 27-08-08 20:54




"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen
news:48b5afab$0$56770$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> "Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> wrote in message
> news:48b56595$0$90264$14726298@news.sunsite.dk...
>
>> Jo, det er dejligt at lytte til.
>> Men man skal nok være glad for musik, for at kunne høre det.
>
> Hmmm... sært argument.
> Jeg er fjerde generation af musikere, som alle er/har været glade for
> musik, og som desuden er udstyret med absolut gehør, og jeg kan sgutte
> høre det. Jeg synes rent ud sagt det er noget bras.
>
> /Alex


Det var nu også lidt ironisk ment - fordi folk herinde som regel er ved at
falde over hinanden for at nedgøre slager-musik.
Jeg kan godt lide at høre det, det skal ingen hemmelighed være - hvorfor
skal det være så surt altsammen?
Nu ved jeg ikke, hvad du kalder god musik - kan gerne være, at
noget af det også er min smag .- jeg kan da lide andet end slagermusik.

mvh Eva
>
>


Ukendt (28-08-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 28-08-08 16:41

"Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> wrote in message
news:48b5b0cd$0$90265$14726298@news.sunsite.dk...

> Det var nu også lidt ironisk ment - fordi folk herinde som regel er ved at
> falde over hinanden for at nedgøre slager-musik.

Jeg tror nu det udspringer i Åges snart mangeåriege tæppebombning af diverse
nyhedsgrupper med schlagermusik, og samtidig nedgøren af alt anden musik.
Bare en reaktion på flere års utålelige påstande om at alle kan lide
dansktop og at vi øvrige 90% er marginalmennesker

> Nu ved jeg ikke, hvad du kalder god musik - kan gerne være, at
> noget af det også er min smag .- jeg kan da lide andet end slagermusik.

Jeg kan lide al musik der udfordrer mig, så jeg lytter til alt fra klassisk
i den ene side til Goth Metal i den anden. Jeg har min hovedkilde til den
gode musik i rockmusikken, med et snert af blues og jazz.

/Alex



Benny Mortensen (28-08-2008)
Kommentar
Fra : Benny Mortensen


Dato : 28-08-08 09:53


"Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> skrev i en meddelelse
news:48b56595$0$90264$14726298@news.sunsite.dk...
>
>
>
> "Åge Halldorsson" <aa.h@post.tele.dk> skrev i meddelelsen
> news:48b47f73$0$56781$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> >
> >
> > Prøv lige at lytte her på hollandsk musik. Synes bare det lyder
fantastisk
> > godt - faktisk endnu bedre end det tyske.
> >
> >
> > http://www.youtube.com/watch?v=mD-KkT-dF14&feature=related
> >
> > http://www.youtube.com/watch?v=bdaaiXlhN7c&feature=related
> >
> > http://www.youtube.com/watch?v=fQBds48NUGc&feature=related
> >
> > http://www.youtube.com/watch?v=QYn_nkhFJ70&feature=related
> >
> > http://www.youtube.com/watch?v=N91Ubw7_hG0
> >
> > http://www.youtube.com/watch?v=CTEm_YqRLWo&feature=related
> >
> > http://www.youtube.com/watch?v=Yp2WSUlRk98&feature=related
> >
> >
> >
> > Men hollænderne har jo også i mange år været meget berø'mte og kendte i
> > Danmark for der gode lyd. Vi husker vist alle Radio Nordsø
International,
> > Radio Caroline og hvad de nu hed.
> >
> > Synes man ikke det lyder godt?
>
>
> Jo, det er dejligt at lytte til.
> Men man skal nok være glad for musik, for at kunne høre det.
>
> mvh Eva

Hej Eva

Det skal man vel være, uanset hvilken stilart det er.
Jeg kan høre Tysk schlager musik hver dag...
Det samme gælder Birthe Kjær, Dorthe Kollo og næsten alt andet musik.

Men der findes rigtigt mange dage, hvor jeg på ingen måder har lyst til Iron
Maiden...
Rigtig mange dage, hvor Black Sabbath i hvert fald ikke findes frem

Som jeg plejer at sige, ofte fatter jeg ikke, jeg har købt plader med Iron
Maiden
Andre dage er det indlysende....

Så dermed er det sagt, nogle dage, er jeg musikalsk, andre dage er jeg ikke.
Jeg lægger ikke mærke til det, men det synes på en eller anden finurlig vis,
at blive afgjort af, hvem jeg er sammen med. Og det er pudsigt nok uanset,
om jeg spiller James Last, The Who, Waylon Jennings eller Birthe Kjær.

M.V.H....Benny..


Eva Schmidt (28-08-2008)
Kommentar
Fra : Eva Schmidt


Dato : 28-08-08 15:50




"Benny Mortensen" <ingen@brugbar.inv> skrev i meddelelsen
news:48b6688a$0$15884$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> Hej Eva
>
> Det skal man vel være, uanset hvilken stilart det er.
> Jeg kan høre Tysk schlager musik hver dag...
> Det samme gælder Birthe Kjær, Dorthe Kollo og næsten alt andet musik.
>
> Men der findes rigtigt mange dage, hvor jeg på ingen måder har lyst til
> Iron
> Maiden...
> Rigtig mange dage, hvor Black Sabbath i hvert fald ikke findes frem
>
> Som jeg plejer at sige, ofte fatter jeg ikke, jeg har købt plader med Iron
> Maiden
> Andre dage er det indlysende....
>
> Så dermed er det sagt, nogle dage, er jeg musikalsk, andre dage er jeg
> ikke.
> Jeg lægger ikke mærke til det, men det synes på en eller anden finurlig
> vis,
> at blive afgjort af, hvem jeg er sammen med. Og det er pudsigt nok
> uanset,
> om jeg spiller James Last, The Who, Waylon Jennings eller Birthe Kjær.
>
> M.V.H....Benny..



Hej Benny

Jeg giver dig ret i, at man kan have lyst til at høre en bestemt slags
musik, alt efter hvad humør man er i - og al musik har vel sin berettigelse,
når nogen synes om det.

Det værste er, når man er tvangsindlagt til at høre musik, som man absolut
ikke bryder sig om!
Her taler jeg om naboer, der kun kender 2 lydstyrker - højt og meget højt.
Og når det som sagt er noget, man synes lyder aldeles rædsomt, samtidig med,
at bassen dunker ned gennem loftet, så er det slemt, efter min mening.
Bevares knægten deroppe har lov at høre sin hip-hop eller hvad det kaldes,
men hvorfor skal jeg være tvunget til at høre på det i timevis??
Jeg kunne selvfølgelig spørge ham, om han ville bryde sig om tysk
slagermusik for fuld styrke til gengæld - problemet er bare, at jeg ikke
bryder mig om at spille så højt.*GG*

Nå det var nok at bevæge sig over i en anden boldgade - og dog !

mvh Eva



>


Åge Halldorsson (28-08-2008)
Kommentar
Fra : Åge Halldorsson


Dato : 28-08-08 21:41


"Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> skrev i meddelelsen
news:48b6bb35$0$90264$14726298@news.sunsite.dk...


> Jeg kunne selvfølgelig spørge ham, om han ville bryde sig om tysk
> slagermusik for fuld styrke til gengæld - problemet er bare, at jeg ikke
> bryder mig om at spille så højt.*GG*


SV: Hehe. Prøv det. Det ville jeg gøre. Jeg ville dog nok vælge hollandsk
slagermusik. Det ville nok være endnu mere forfærdeligt for ham.
Enten ville han løbe hjemmefra eller holde op med at spille dunk
dunk-tæppebank for fuldt drøn.

Hilsen Åge


Benny Mortensen (30-08-2008)
Kommentar
Fra : Benny Mortensen


Dato : 30-08-08 11:26


"Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> skrev i en meddelelse
news:48b6bb35$0$90264$14726298@news.sunsite.dk...
>
>
>
> "Benny Mortensen" <ingen@brugbar.inv> skrev i meddelelsen
> news:48b6688a$0$15884$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> >
> > Hej Eva
> >
> > Det skal man vel være, uanset hvilken stilart det er.
> > Jeg kan høre Tysk schlager musik hver dag...
> > Det samme gælder Birthe Kjær, Dorthe Kollo og næsten alt andet musik.
> >
> > Men der findes rigtigt mange dage, hvor jeg på ingen måder har lyst til
> > Iron
> > Maiden...
> > Rigtig mange dage, hvor Black Sabbath i hvert fald ikke findes frem
> >
> > Som jeg plejer at sige, ofte fatter jeg ikke, jeg har købt plader med
Iron
> > Maiden
> > Andre dage er det indlysende....
> >
> > Så dermed er det sagt, nogle dage, er jeg musikalsk, andre dage er jeg
> > ikke.
> > Jeg lægger ikke mærke til det, men det synes på en eller anden finurlig
> > vis,
> > at blive afgjort af, hvem jeg er sammen med. Og det er pudsigt nok
> > uanset,
> > om jeg spiller James Last, The Who, Waylon Jennings eller Birthe Kjær.
> >
> > M.V.H....Benny..
>
>
>
> Hej Benny
>
> Jeg giver dig ret i, at man kan have lyst til at høre en bestemt slags
> musik, alt efter hvad humør man er i - og al musik har vel sin
berettigelse,
> når nogen synes om det.
>
> Det værste er, når man er tvangsindlagt til at høre musik, som man absolut
> ikke bryder sig om!
> Her taler jeg om naboer, der kun kender 2 lydstyrker - højt og meget højt.
> Og når det som sagt er noget, man synes lyder aldeles rædsomt, samtidig
med,
> at bassen dunker ned gennem loftet, så er det slemt, efter min mening.
> Bevares knægten deroppe har lov at høre sin hip-hop eller hvad det kaldes,
> men hvorfor skal jeg være tvunget til at høre på det i timevis??
> Jeg kunne selvfølgelig spørge ham, om han ville bryde sig om tysk
> slagermusik for fuld styrke til gengæld - problemet er bare, at jeg ikke
> bryder mig om at spille så højt.*GG*
>
> Nå det var nok at bevæge sig over i en anden boldgade - og dog !
>
> mvh Eva

Hej igen Eva

Tja, for mig er det meste godt....

Men indrømmet, der er ikke ret meget, der lyder godt, når det har været
igennem beton filtret
Men jeg må dog nok indrømme, at Hip-hop og Rap, nok er noget af det, som er
dårligst repræsenteret i min samling. Ikke fordi jeg tror, jeg vil have
noget imod det, men som sagt, nye stilarter er længe om at finde herud... Og
det, der så endeligt ikke er til at blive fri for, ville man egentligt
ønske, man aldrig havde hørt, for det er lige så grotesk og fordummende, som
de unges sprogbrug idag.

M.V.H....Benny..


Ukendt (30-08-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 30-08-08 12:54


"Benny Mortensen" <ingen@brugbar.inv> skrev i en meddelelse
news:48b9223d$0$15883$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

Og
> det, der så endeligt ikke er til at blive fri for, ville man egentligt
> ønske, man aldrig havde hørt, for det er lige så grotesk og fordummende,
som
> de unges sprogbrug idag.
>
> M.V.H....Benny..
>
Nu lyder du sgu som vores egne gamle forældre for mange år siden
De unge idag er ikke ringere end vi var, snarere tværtimod for en dels
vedkommende



Åge Halldorsson (30-08-2008)
Kommentar
Fra : Åge Halldorsson


Dato : 30-08-08 19:06


"Allan Krautwald" <allan_krautwald_kanelbolle.dk> skrev i meddelelsen
news:48b93512$0$15874$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> "Benny Mortensen" <ingen@brugbar.inv> skrev i en meddelelse
> news:48b9223d$0$15883$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Nu lyder du sgu som vores egne gamle forældre for mange år siden

SV: Det kommer da ikke sagen ved. Hvis det er korrekt hvad der skrives, er
det da sagen uvedkommende om det lyder som det ene eller det andet. Eller
tredje.

De unge idag er ikke ringere end vi var,

SV: Jo mange er. Der er en udbredt sig-selv-nok-mentalitet, blandt rigtig
mange. Derfor udtrykket "sig selv nok generationen".

snarere tværtimod for en dels vedkommende

SV: Her er jeg enig. Der er også en stor del af de som virker mere voksne
fornuftige end deres forældre. Altså forældrene i den yngste generation.

Hilsen Åge




Ukendt (30-08-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 30-08-08 23:31


"Åge Halldorsson" <aa.h@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:48b98c02$0$56785$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> De unge idag er ikke ringere end vi var,
>
> SV: Jo mange er. Der er en udbredt sig-selv-nok-mentalitet, blandt rigtig
> mange. Derfor udtrykket "sig selv nok generationen".

Svar: Hvor ved du det fra?

> snarere tværtimod for en dels vedkommende
>
> SV: Her er jeg enig. Der er også en stor del af de som virker mere voksne
> fornuftige end deres forældre. Altså forældrene i den yngste generation.
>

Svar: Ja netop...det var det jeg mente. Mange unge er langt mere vidende og
fornuftige end deres gamle forældre



Benny Mortensen (02-09-2008)
Kommentar
Fra : Benny Mortensen


Dato : 02-09-08 10:09


"Allan Krautwald" <allan_krautwald_kanelbolle.dk> skrev i en meddelelse
news:48b93512$0$15874$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> "Benny Mortensen" <ingen@brugbar.inv> skrev i en meddelelse
> news:48b9223d$0$15883$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> Og
> > det, der så endeligt ikke er til at blive fri for, ville man egentligt
> > ønske, man aldrig havde hørt, for det er lige så grotesk og fordummende,
> som
> > de unges sprogbrug idag.
> >
> > M.V.H....Benny..
> >
> Nu lyder du sgu som vores egne gamle forældre for mange år siden
> De unge idag er ikke ringere end vi var, snarere tværtimod for en dels
> vedkommende

Hej Allan

Tja, men nu er jeg jo så også selv, blevet ældre end mine forældre var
dengang. Så lyder jeg lidt a la dem, er det vel ikke så underligt. Om
de er ringere, skal jeg ikke kunne udtale mig om, men deres opførsel og
sprogbrug, er da i alvorlig grad fordummende. Så jeg håber da du har ret,
for ellers ser fremtiden da ikke specielt lovende ud.
Den sidste engelske stil jeg så, fyldte en halv A4 side, var så fuld af
stavefejl, og ordvalg som var aldeles uacceptabelt. Det var endnu mere
deprimerende, at den var skrevet af 2 gymnasieelever, og da jeg gjorde dem
opmærksom på de utroligt mange fejl, samlet på ufatteligt lidt plads, var
svaret.... " Læreren skal også have noget at lave ".... Så du har nok ret,
jeg er vist for gammel... Sådan til sammenligning, gik jeg ud af 7'ende
klasse i 1967 og har ikke haft supplerende sprogundervisning siden.... Så
der kan jeg da med sindsro sige, at tegner de standarden, jo så er de klart
ringere.... Min gamle klasselærerinde, ville have tabt al respekt for mig,
hvis jeg havde afleveret sådan en gang Crap. Så ville hun bedre kunne
acceptere at jeg havde sagt.... Jeg gad ikke skrive den.... For det satte da
i det mindste, ikke hende i et dårligt lys.

M.V.H....Benny..



Ukendt (02-09-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 02-09-08 10:33


"Benny Mortensen" <ingen@brugbar.inv> skrev i en meddelelse
news:48bd03c4$0$15879$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Tja, men nu er jeg jo så også selv, blevet ældre end mine forældre var
> dengang. Så lyder jeg lidt a la dem, er det vel ikke så underligt.
Om
> de er ringere, skal jeg ikke kunne udtale mig om, men deres opførsel og
> sprogbrug, er da i alvorlig grad fordummende. Så jeg håber da du har ret,
> for ellers ser fremtiden da ikke specielt lovende ud.
> Den sidste engelske stil jeg så, fyldte en halv A4 side, var så fuld af
> stavefejl, og ordvalg som var aldeles uacceptabelt. Det var endnu mere
> deprimerende, at den var skrevet af 2 gymnasieelever, og da jeg gjorde dem
> opmærksom på de utroligt mange fejl, samlet på ufatteligt lidt plads, var
> svaret.... " Læreren skal også have noget at lave ".... Så du har nok ret,
> jeg er vist for gammel... Sådan til sammenligning, gik jeg ud af 7'ende
> klasse i 1967 og har ikke haft supplerende sprogundervisning siden.... Så
> der kan jeg da med sindsro sige, at tegner de standarden, jo så er de
klart
> ringere.... Min gamle klasselærerinde, ville have tabt al respekt for mig,
> hvis jeg havde afleveret sådan en gang Crap. Så ville hun bedre kunne
> acceptere at jeg havde sagt.... Jeg gad ikke skrive den.... For det satte
da
> i det mindste, ikke hende i et dårligt lys.
>
> M.V.H....Benny..
>
Hej Benny,

Ja man kan jo altid finde eksempler på utilpassede og uopdragne unge. Det
kan godt være at de værste har et værre sprogbrug end førhen, men jeg tror
ikke det er et generelt billede.
Dovne eller dårligt fungerende elever har der jo altid været, men du har da
ret i, at det ikke skal udløse en flabet bemærkning. Der ligger der nok en
forskel fra dengang, vi sagde det først når læreren var gået

Men det kan jo også bare være mig der har været heldig i forhold til min
søns kammerater og hans egen indsats ( han blev student i juni med et kanon
reslultat )eller vi bor måske et sted med færre problemer, hvad ved jeg.
Ligesom jeg advarer dig mod at være for skråsikker, kan jeg jo heller ikke
være det.

Allan



Benny Mortensen (03-09-2008)
Kommentar
Fra : Benny Mortensen


Dato : 03-09-08 18:20


"Allan Krautwald" <allan_krautwald_kanelbolle.dk> skrev i en meddelelse
news:48bd086e$0$15882$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> "Benny Mortensen" <ingen@brugbar.inv> skrev i en meddelelse
> news:48bd03c4$0$15879$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> Hej Benny,
>
> Ja man kan jo altid finde eksempler på utilpassede og uopdragne unge. Det
> kan godt være at de værste har et værre sprogbrug end førhen, men jeg tror
> ikke det er et generelt billede.
> Dovne eller dårligt fungerende elever har der jo altid været, men du har
da
> ret i, at det ikke skal udløse en flabet bemærkning. Der ligger der nok en
> forskel fra dengang, vi sagde det først når læreren var gået
>
> Men det kan jo også bare være mig der har været heldig i forhold til min
> søns kammerater og hans egen indsats ( han blev student i juni med et
kanon
> reslultat )eller vi bor måske et sted med færre problemer, hvad ved jeg.
> Ligesom jeg advarer dig mod at være for skråsikker, kan jeg jo heller ikke
> være det.
>
> Allan

Hej Allan

Jamen jeg så nu slet ikke nogen af disse unge, som værende nogle af delene.
Jeg var snarere forundret over, at de ville aflevere et så dårligt udført
stykke arbejde.
Selv efter de havde fået at vide, hvor ringe et stykke arbejde det var.
Jeg fik jo kun lejlighed til at læse denne, fordi jeg skulle få printeren
til at fungere.
Men nu var jeg jo ikke læreren, og jeg opfattede ikke bemærkningen som
flabet.
Havde jeg været læreren, ville jeg nok blive deprimeret, hvis dette var
deres niveau.

M.V.H....Benny..



Ivan V. Klattrup (27-08-2008)
Kommentar
Fra : Ivan V. Klattrup


Dato : 27-08-08 22:09

Åge Halldorsson skrev:

>http://www.youtube.com/watch?v=N91Ubw7_hG0

ham bauer der, er det ham de har lavet 24 timer ud fra

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Me&My (28-08-2008)
Kommentar
Fra : Me&My


Dato : 28-08-08 15:44

Jo Åge, den første sang var god, men resten var da en gang møg, troede ikke
du var til MGP, Og så på Hollandsk???

Me&My

"Åge Halldorsson" <aa.h@post.tele.dk> skrev i meddelelsen
news:48b47f73$0$56781$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>
> Prøv lige at lytte her på hollandsk musik. Synes bare det lyder fantastisk
> godt - faktisk endnu bedre end det tyske.
>
>
> http://www.youtube.com/watch?v=mD-KkT-dF14&feature=related
>
> http://www.youtube.com/watch?v=bdaaiXlhN7c&feature=related
>
> http://www.youtube.com/watch?v=fQBds48NUGc&feature=related
>
> http://www.youtube.com/watch?v=QYn_nkhFJ70&feature=related
>
> http://www.youtube.com/watch?v=N91Ubw7_hG0
>
> http://www.youtube.com/watch?v=CTEm_YqRLWo&feature=related
>
> http://www.youtube.com/watch?v=Yp2WSUlRk98&feature=related
>
>
>
> Men hollænderne har jo også i mange år været meget berø'mte og kendte i
> Danmark for der gode lyd. Vi husker vist alle Radio Nordsø International,
> Radio Caroline og hvad de nu hed.
>
> Synes man ikke det lyder godt?


Åge Halldorsson (28-08-2008)
Kommentar
Fra : Åge Halldorsson


Dato : 28-08-08 21:46


"Me&My" <mojito2670@yahoo.dk> skrev i meddelelsen
news:48b6b999$0$90269$14726298@news.sunsite.dk...


> Jo Åge, den første sang var god,

SV: Øhh, den her? http://www.youtube.com/watch?v=mD-KkT-dF14&feature=related


> men resten var da en gang møg, troede ikke du var til MGP, Og så på
> Hollandsk???

SV: Jeg ser Melodi grand Prix der Volksmusik hvert år. Det internationale
MGP kommer forøvrigt på lørdag kl. 20.15-22.30 på ZDF.
Der deltager Tyskland, Østrig, Schweiz og Italien. Det plejer at være
rigtigt godt.

Lidt information om MGP der volksmusik

www.gpvolksmusik.at/

Det ander MGP som vi er med i ser jeg dog aldrig.

Hilsen Åge



Ukendt (28-08-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 28-08-08 16:38

On 2008-08-27 00:10:56 +0200, Åge Halldorsson <aa.h@post.tele.dk> said:

> Prøv lige at lytte her på hollandsk musik. Synes bare det lyder
> fantastisk godt - faktisk endnu bedre end det tyske.

Personligt synes jeg det meste lyder bedre end tysk musik
--
http://isteen.wordpress.com


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408927
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste