/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
MC kørekort - lille/ stor problematikken
Fra : Ukendt


Dato : 15-08-08 19:40

Hey.

Er der nogen der ved om man ved fornyelse af kørekort automatisk får den
store kategori hvis man er berettiget til det ?

Der er en del forvirring omkring det da reglerne vidst nok er ændret et par
gange, men jeg er ret sikker på at da jeg tog lille mc kort, i 2001, ville
jeg fordi jeg var under 21 år, automatisk få stort kørekort efter to år.

Jeg har dog aldrig modtaget et nyt kørekort, og jeg har altid besvær i
udlandet,
med at leje motorcykler over 100 ccm, fordi mit kørekort altså kun har den
lille kategori.

Da jeg nu står og skal købe en BMW R80, så må jeg hellere kende reglerne,
:)
men det er umiddelbart svært at finde dem på google synes jeg.

Nogen der kan hjælpe ?

på forhånd tak,
mvh Andreas Palsgård



 
 
Ukendt (15-08-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 15-08-08 19:48

Altså spørgsmålet går i virkeligheden på om jeg kan få udstedt et kørekort
med den store kategori uden videre eller om jeg skal til køreprøve for at få
den ?

/Andreas



Jacob (15-08-2008)
Kommentar
Fra : Jacob


Dato : 15-08-08 20:56

"Andreas Palsgård" <skodmail [at] get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:48a5cf69$0$90269$14726298@news.sunsite.dk...
> Altså spørgsmålet går i virkeligheden på om jeg kan få udstedt et kørekort
> med den store kategori uden videre eller om jeg skal til køreprøve for at
> få den ?
>
> /Andreas
>

Det er et godt spørgsmål, du stiller dér - mon ikke nogen på dit lokale
motorkontor eller politistation kender svaret?
Du kan godt finde svar på spørgsmålet på diverse fora, men i dette tilfælde
er det vel bedre at være helt sikker. Personligt har jeg hørt begge dele -
altså at man automatisk får det store kort når man bliver 21, og at man skal
tage køreprøven på en stor mc, for at få det store kort. Hvilket af
udsagnene der er rigtigt ved jeg ikke.

Mvh Jacob


Dak (16-08-2008)
Kommentar
Fra : Dak


Dato : 16-08-08 10:54

Andreas Palsgård skrev:
> Altså spørgsmålet går i virkeligheden på om jeg kan få udstedt et kørekort
> med den store kategori uden videre eller om jeg skal til køreprøve for at få
> den ?
>
> /Andreas
>
>

ja du skal "bare" betale prisen for et nyt kørekort.

---
Dak
"Honda CBR600F3 '96"
"ex-Suzuki GS500Ev"


Tommy Fer (16-08-2008)
Kommentar
Fra : Tommy Fer


Dato : 16-08-08 06:39

Andreas Palsgård skrev:
> Hey.
>
> Er der nogen der ved om man ved fornyelse af kørekort automatisk får den
> store kategori hvis man er berettiget til det ?
>
> Der er en del forvirring omkring det da reglerne vidst nok er ændret et par
> gange, men jeg er ret sikker på at da jeg tog lille mc kort, i 2001, ville
> jeg fordi jeg var under 21 år, automatisk få stort kørekort efter to år.
>
> Jeg har dog aldrig modtaget et nyt kørekort, og jeg har altid besvær i
> udlandet,
> med at leje motorcykler over 100 ccm, fordi mit kørekort altså kun har den
> lille kategori.
>
> Da jeg nu står og skal købe en BMW R80, så må jeg hellere kende reglerne,
> :)
> men det er umiddelbart svært at finde dem på google synes jeg.
>
> Nogen der kan hjælpe ?
>
> på forhånd tak,
> mvh Andreas Palsgård
>
>

Hvis jeg ikke husker galt, så har min søsters kørekort (hun fik til det
lille) Var det gjort sådan at der var skrevet noget i begge felter, dog
var datoen for det store i fremtiden. (Hvis ikke jeg husker helt galt.
Jeg checker lige når jeg ser hende igen.

Mvh Tommy Fer

Schlæger (16-08-2008)
Kommentar
Fra : Schlæger


Dato : 16-08-08 06:46

Andreas Palsgård wrote:

> Hey.

> Er der nogen der ved om man ved fornyelse af kørekort automatisk får den
> store kategori hvis man er berettiget til det ?

> Der er en del forvirring omkring det da reglerne vidst nok er ændret et par
> gange, men jeg er ret sikker på at da jeg tog lille mc kort, i 2001, ville
> jeg fordi jeg var under 21 år, automatisk få stort kørekort efter to år.

Reglerne er her:

http://www.koereskoler.dk/k%C3%B8rekort/kata.htm

"18 - 21 årige kan kun erhverve kørekort til LILLE MOTORCYKEL.

Efter 2 års kørsel kan der køres stor motorcykel uden prøveaflæggelse.
Hvis du er fyldt 21 år, inden de 2 år er gået som indehaver af kørekort
til lille mc, kan du aflægge en praktisk køreprøve på stor motorcykel og
vil så kunne køre på alle motorcykler.

21 årige eller ældre kan straks erhverve kørekort til STOR MOTORCYKEL"

Mch Schlæger




Ukendt (16-08-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 16-08-08 10:38

> Reglerne er her:
>
> http://www.koereskoler.dk/k%C3%B8rekort/kata.htm
>
> "18 - 21 årige kan kun erhverve kørekort til LILLE MOTORCYKEL.
> Efter 2 års kørsel kan der køres stor motorcykel uden prøveaflæggelse.
> Hvis du er fyldt 21 år, inden de 2 år er gået som indehaver af kørekort
> til lille mc, kan du aflægge en praktisk køreprøve på stor motorcykel og
> vil så kunne køre på alle motorcykler.
>
> 21 årige eller ældre kan straks erhverve kørekort til STOR MOTORCYKEL"
>
> Mch Schlæger

Tak! Så ser det ud til at der ikke er de store problemer - det er kun
sidevogn jeg ikke må køre
med før stor mc står angivet på mit kørekort.
Jeg vil dog snarest muligt tage en praktisk prøve for at for et nyt
kørekort.
Det er simpelthen for træls i udlandet uden den store kategori.

Hygge,
Andreas



Gimbal (16-08-2008)
Kommentar
Fra : Gimbal


Dato : 16-08-08 19:55

"Andreas Palsgård" <skodmail [at] get2net.dk> wrote in message
news:48a69fe1$0$90265$14726298@news.sunsite.dk...

> Jeg vil dog snarest muligt tage en praktisk prøve for at for et nyt
> kørekort.
> Det er simpelthen for træls i udlandet uden den store kategori.
>
Det skulle vel ikke være nødvendigt, når du har haft det lille kort i mere
end 2 år...?
Bare ring til politiet og be' om et nyt med stort anført?



Sune (17-08-2008)
Kommentar
Fra : Sune


Dato : 17-08-08 10:15


"Andreas Palsgård" <skodmail [at] get2net.dk> skrev i meddelelsen
news:48a69fe1$0$90265$14726298@news.sunsite.dk...
>> Reglerne er her:
>>
>> http://www.koereskoler.dk/k%C3%B8rekort/kata.htm
>>
>> "18 - 21 årige kan kun erhverve kørekort til LILLE MOTORCYKEL.
>> Efter 2 års kørsel kan der køres stor motorcykel uden prøveaflæggelse.
>> Hvis du er fyldt 21 år, inden de 2 år er gået som indehaver af kørekort
>> til lille mc, kan du aflægge en praktisk køreprøve på stor motorcykel og
>> vil så kunne køre på alle motorcykler.
>>
>> 21 årige eller ældre kan straks erhverve kørekort til STOR MOTORCYKEL"
>>
>> Mch Schlæger
>
> Tak! Så ser det ud til at der ikke er de store problemer - det er kun
> sidevogn jeg ikke må køre
> med før stor mc står angivet på mit kørekort.

Nej, det er ikke rigtigt. Der er ikke noget stort/lille kørekort med
sidevogn.
Så der har du hele tiden måtte køre med den store cykel, blot der var
sidevogn på.
Da du var på storkøreteknisk, kørte du garanteret også på en stor MC med
sidevogn.

> Jeg vil dog snarest muligt tage en praktisk prøve for at for et nyt
> kørekort.

Som en anden nævner. Du skal ikke til ny prøve, når der er gået 2 år. Gå
blot op på borgerservice og sig at du godt vil have ombyttet dit kørekort,
så du nu har lov til at køre stor MC.
Det kan godt være, at det koster et par hundrede kr.

Vh Sune

> Det er simpelthen for træls i udlandet uden den store kategori.
>
> Hygge,
> Andreas
>


Michael Dahlberg (17-08-2008)
Kommentar
Fra : Michael Dahlberg


Dato : 17-08-08 10:57


"Sune" <formel999@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:48a7ec0e$0$56786$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Andreas Palsgård" <skodmail [at] get2net.dk> skrev i meddelelsen
> news:48a69fe1$0$90265$14726298@news.sunsite.dk...
>>> Reglerne er her:
>>>
>>> http://www.koereskoler.dk/k%C3%B8rekort/kata.htm
>>>
>>> "18 - 21 årige kan kun erhverve kørekort til LILLE MOTORCYKEL.
>>> Efter 2 års kørsel kan der køres stor motorcykel uden
>>> prøveaflæggelse.
>>> Hvis du er fyldt 21 år, inden de 2 år er gået som indehaver af
>>> kørekort til lille mc, kan du aflægge en praktisk køreprøve på stor
>>> motorcykel og vil så kunne køre på alle motorcykler.
>>>
>>> 21 årige eller ældre kan straks erhverve kørekort til STOR
>>> MOTORCYKEL"
>>>
>>> Mch Schlæger
>>
>> Tak! Så ser det ud til at der ikke er de store problemer - det er kun
>> sidevogn jeg ikke må køre
>> med før stor mc står angivet på mit kørekort.
>
> Nej, det er ikke rigtigt. Der er ikke noget stort/lille kørekort med
> sidevogn.
> Så der har du hele tiden måtte køre med den store cykel, blot der var
> sidevogn på.
> Da du var på storkøreteknisk, kørte du garanteret også på en stor MC
> med sidevogn.

Forkert!
Med lille må du køre indtil 25 Kw med eller uden sidevogn.
Min datter fik pappet sidste år, og fik sidevognstimerne på en GN250
mens de store kørte BMW 80GS.

>
> Som en anden nævner. Du skal ikke til ny prøve, når der er gået 2 år.
> Gå blot op på borgerservice og sig at du godt vil have ombyttet dit
> kørekort, så du nu har lov til at køre stor MC.
> Det kan godt være, at det koster et par hundrede kr.
>
Det burde ikke være nødvendigt. Det er EU-regler, og kort der er over 2
år, gælder til stor MC.

--
Michael D



Ukendt (17-08-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 17-08-08 11:16

On Sun, 17 Aug 2008 11:57:00 +0200, Michael Dahlberg wrote:

>> Nej, det er ikke rigtigt. Der er ikke noget stort/lille kørekort med
>> sidevogn.
>> Så der har du hele tiden måtte køre med den store cykel, blot der var
>> sidevogn på.
>> Da du var på storkøreteknisk, kørte du garanteret også på en stor MC
>> med sidevogn.
>
> Forkert!
> Med lille må du køre indtil 25 Kw med eller uden sidevogn.
> Min datter fik pappet sidste år, og fik sidevognstimerne på en GN250
> mens de store kørte BMW 80GS.

Mon ikke Sune kender reglerne denne gang Han var dog den ene af
"slagsen".

>> Som en anden nævner. Du skal ikke til ny prøve, når der er gået 2 år.
>> Gå blot op på borgerservice og sig at du godt vil have ombyttet dit
>> kørekort, så du nu har lov til at køre stor MC.
>> Det kan godt være, at det koster et par hundrede kr.
>>
> Det burde ikke være nødvendigt. Det er EU-regler, og kort der er over 2
> år, gælder til stor MC.

Nej, det burde ikke være nødvendigt, men prøv Du lige at forklare en
gendarm, som ikke kan dit sprog, hvordan _han_ skal fortolke reglerne....
:-/

--
mvh
Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
http://home20.inet.tele.dk/tfv/general/clearout oprydning, opdateret
12-8-08

Michael Dahlberg (17-08-2008)
Kommentar
Fra : Michael Dahlberg


Dato : 17-08-08 15:29


"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> skrev i en
meddelelse news:1ia3ghtt0nw1n$.17yid9cxrcz07$.dlg@40tude.net...
> On Sun, 17 Aug 2008 11:57:00 +0200, Michael Dahlberg wrote:
>
>>> Nej, det er ikke rigtigt. Der er ikke noget stort/lille kørekort med
>>> sidevogn.
>>> Så der har du hele tiden måtte køre med den store cykel, blot der
>>> var
>>> sidevogn på.
>>> Da du var på storkøreteknisk, kørte du garanteret også på en stor MC
>>> med sidevogn.
>>
>> Forkert!
>> Med lille må du køre indtil 25 Kw med eller uden sidevogn.
>> Min datter fik pappet sidste år, og fik sidevognstimerne på en GN250
>> mens de store kørte BMW 80GS.
>
> Mon ikke Sune kender reglerne denne gang Han var dog den ene af
> "slagsen".

Hm, Jeg er for hurtig (igen) men der er nu stadig vægt effektforholdet
der gælder : Højst o,16 Kw/kg, men uden max effekt., så den går altså
ikke med en FJR 1300 med vogn, og en 18 årig pige på 56 Kg, der har
lille kørekort

>>> Som en anden nævner. Du skal ikke til ny prøve, når der er gået 2
>>> år.
>>> Gå blot op på borgerservice og sig at du godt vil have ombyttet dit
>>> kørekort, så du nu har lov til at køre stor MC.
>>> Det kan godt være, at det koster et par hundrede kr.
>>>
>> Det burde ikke være nødvendigt. Det er EU-regler, og kort der er
>> over 2
>> år, gælder til stor MC.
>
> Nej, det burde ikke være nødvendigt, men prøv Du lige at forklare en
> gendarm, som ikke kan dit sprog, hvordan _han_ skal fortolke
> reglerne....
> :-/

Jeg ville da heller ikke betænke mig på at betale og bytte, men det gør
det stadig ikke nødvendigt, blot mere bekvemt.

--
Michael D
>
> --
> mvh
> Orla Pedersen
> http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
> http://home20.inet.tele.dk/tfv/general/clearout oprydning, opdateret
> 12-8-08



Sune (17-08-2008)
Kommentar
Fra : Sune


Dato : 17-08-08 17:44


"Michael Dahlberg" <m.dahlberg@mail.tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen
news:48a835b6$0$15884$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> "Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> skrev i en
> meddelelse news:1ia3ghtt0nw1n$.17yid9cxrcz07$.dlg@40tude.net...
>> On Sun, 17 Aug 2008 11:57:00 +0200, Michael Dahlberg wrote:
>>
>>>> Nej, det er ikke rigtigt. Der er ikke noget stort/lille kørekort med
>>>> sidevogn.
>>>> Så der har du hele tiden måtte køre med den store cykel, blot der var
>>>> sidevogn på.
>>>> Da du var på storkøreteknisk, kørte du garanteret også på en stor MC
>>>> med sidevogn.
>>>
>>> Forkert!
>>> Med lille må du køre indtil 25 Kw med eller uden sidevogn.
>>> Min datter fik pappet sidste år, og fik sidevognstimerne på en GN250
>>> mens de store kørte BMW 80GS.
>>
>> Mon ikke Sune kender reglerne denne gang Han var dog den ene af
>> "slagsen".
>
> Hm, Jeg er for hurtig (igen)

Det er du ikke den eneste der er.
Jeg må bøje hovedet i skam og indrømme, at jeg havde glemt
vægt/kraftforholdet.

> men der er nu stadig vægt effektforholdet der gælder : Højst o,16 Kw/kg,
> men uden max effekt., så den går altså ikke med en FJR 1300 med vogn, og
> en 18 årig pige på 56 Kg, der har lille kørekort
>
>>>> Som en anden nævner. Du skal ikke til ny prøve, når der er gået 2 år.
>>>> Gå blot op på borgerservice og sig at du godt vil have ombyttet dit
>>>> kørekort, så du nu har lov til at køre stor MC.
>>>> Det kan godt være, at det koster et par hundrede kr.
>>>>
>>> Det burde ikke være nødvendigt. Det er EU-regler, og kort der er over 2
>>> år, gælder til stor MC.
>>

Rigtigt. Min egen datter kører også med "lille" kørekort på en stor maskine.
Men det er nu mest praktisk i udlandet med et kørekort, hvor der står "stort
mc-kort", som nogen også nævner.

vh Sune


Ukendt (17-08-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 17-08-08 21:22

> Nej, det burde ikke være nødvendigt, men prøv Du lige at forklare en
> gendarm, som ikke kan dit sprog, hvordan _han_ skal fortolke reglerne....
> :-/
>
> --
> mvh
> Orla Pedersen


Præcis! Har prøvet det for tredje gang i grækenland denne sommer at de ikke
kender de danske kørekort,
og det vil jeg rigtig gerne undgå i fremtiden :)

/Andreas



Michael Dahlberg (17-08-2008)
Kommentar
Fra : Michael Dahlberg


Dato : 17-08-08 21:26


"Andreas Palsgård" <skodmail [at] get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:48a88874$0$90270$14726298@news.sunsite.dk...
>> Nej, det burde ikke være nødvendigt, men prøv Du lige at forklare en
>> gendarm, som ikke kan dit sprog, hvordan _han_ skal fortolke
>> reglerne....
>> :-/
>>
>> --
>> mvh
>> Orla Pedersen
>
>
> Præcis! Har prøvet det for tredje gang i grækenland denne sommer at de
> ikke kender de danske kørekort,
> og det vil jeg rigtig gerne undgå i fremtiden :)
>

Hvordan er det dog, du kører, siden du har haft brug for at vise det så
mange gange?

--
Michael D



Ukendt (17-08-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 17-08-08 21:29

> Hvordan er det dog, du kører, siden du har haft brug for at vise det så
> mange gange?
>
> --
> Michael D
>

hehe, det er ikke til politiet jeg har vist det, men til udlejningsstedet
hvis jeg ikke har haft internationalt kørekort med. Når man nu har taget
kortet så, betyder det trods alt meget om du får en scooter på 100 ccm eller
en rigtig mc på >250 ccm !!

/Andreas



Michael Dahlberg (17-08-2008)
Kommentar
Fra : Michael Dahlberg


Dato : 17-08-08 21:39


"Andreas Palsgård" <skodmail [at] get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:48a88a29$0$90275$14726298@news.sunsite.dk...
>> Hvordan er det dog, du kører, siden du har haft brug for at vise det
>> så mange gange?
>>
>> --
>> Michael D
>>
>
> hehe, det er ikke til politiet jeg har vist det, men til
> udlejningsstedet hvis jeg ikke har haft internationalt kørekort med.
> Når man nu har taget kortet så, betyder det trods alt meget om du får
> en scooter på 100 ccm eller en rigtig mc på >250 ccm !!
>
Vise kørekort for at leje en MC i Grækenland?
Meget må have ændret sig siden vi var 20-30 unge på Kreta i 70'erne (Ja
1970'erne )
Der kunne vi leje hele butikken, på et dansk kørekort, uanset om det var
til bil eller MC,
bare vi betalte forud!!

--
Michael D



Armand (17-08-2008)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 17-08-08 21:28

Andreas Palsgård skrev:
>> Nej, det burde ikke være nødvendigt, men prøv Du lige at forklare en
>> gendarm, som ikke kan dit sprog, hvordan _han_ skal fortolke reglerne....
>> :-/
>>
> Præcis! Har prøvet det for tredje gang i grækenland denne sommer at de ikke
> kender de danske kørekort,
> og det vil jeg rigtig gerne undgå i fremtiden :)
>
Så må de vel engang lære at holde snuden fra udlændinge :-/

--
Armand.

Michael Dahlberg (17-08-2008)
Kommentar
Fra : Michael Dahlberg


Dato : 17-08-08 21:41


"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:48a889ad$0$56772$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Andreas Palsgård skrev:
>>> Nej, det burde ikke være nødvendigt, men prøv Du lige at forklare en
>>> gendarm, som ikke kan dit sprog, hvordan _han_ skal fortolke
>>> reglerne....
>>> :-/
>>>
>> Præcis! Har prøvet det for tredje gang i grækenland denne sommer at
>> de ikke kender de danske kørekort,
>> og det vil jeg rigtig gerne undgå i fremtiden :)
>>
> Så må de vel engang lære at holde snuden fra udlændinge :-/
>
Det er sgu' da dem, der er de sat..s udlændinge!

--
Michael D



Jan A Jensen (17-08-2008)
Kommentar
Fra : Jan A Jensen


Dato : 17-08-08 10:17

>
> Tak! Så ser det ud til at der ikke er de store problemer - det er kun
> sidevogn jeg ikke må køre
> med før stor mc står angivet på mit kørekort.
> Jeg vil dog snarest muligt tage en praktisk prøve for at for et nyt
> kørekort.
> Det er simpelthen for træls i udlandet uden den store kategori.
>
> Hygge,
> Andreas
Du skal ikke til nogen prøve... når dit kørekort er fra 2001. du skal bare
bestille et nyt kort ved politiet.

Jan


Bo (17-08-2008)
Kommentar
Fra : Bo


Dato : 17-08-08 11:31

Som en anden har skrevet lidt længere opppe i tråden, skal du gå til kommunens
borgerbetjening
- ikke til politiet. Ifølge flere kommuners websites kræves der ikke en gang at
du går til den
kommune som flår dig i skat. Enhver anden kommune (f.eks. nær din arbejdsplads)
kan ekspedere
ombytningen. - Det koster 260 kr.

/Bo

"Jan A Jensen" <jaj@webnetmail.detteskalfjernes.dk> skrev i en meddelelse
news:48a7ec9e$0$15899$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> >
>> Tak! Så ser det ud til at der ikke er de store problemer - det er kun sidevogn
>> jeg ikke må køre
>> med før stor mc står angivet på mit kørekort.
>> Jeg vil dog snarest muligt tage en praktisk prøve for at for et nyt kørekort.
>> Det er simpelthen for træls i udlandet uden den store kategori.
>>
>> Hygge,
>> Andreas
> Du skal ikke til nogen prøve... når dit kørekort er fra 2001. du skal bare
> bestille et nyt kort ved politiet.
>
> Jan



"J.C.Kløve" (17-08-2008)
Kommentar
Fra : "J.C.Kløve"


Dato : 17-08-08 13:25

Jan A Jensen skrev:
>>
> Du skal ikke til nogen prøve... når dit kørekort er fra 2001. du skal
> bare bestille et nyt kort ved politiet.
>
> Jan
>
Det har politiet så ikke noget at gøre med længeer
Prøv på dit kommunekontor

--
Dun@nt
"Ansvarlighed fjerner risikoen"
Kilo SFau s "Hvidguld"
http://www.dfmc.dk/?id=223 - DMCN #745 - DMC - MCTC



Ukendt (17-08-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 17-08-08 21:27

Tak for alle de gode og fyldige svar :)

Jeg går til borgerservice og bestiller et nyt kort imorgen,
så håber jeg bare de kender reglerne.

(stillede engang samme spørgsmål til gladsaxe politi - vagthavende bag
skranken kendte ikke reglerne,
han tilkaldte en mc-betjent - han kendte mærkeligt nok heller ikke svaret!
Det var en pinlig dag for dansk politi!) :)

God vind,
Andreas



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408927
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste