Gulvet knirker
Fra : Erik Andersen

Dato : 12-09-08 21:59

Min datter bor i en ældre lejlighed i midten af København. Og gulvet knirker
højlydt adskillige steder.
Jeg har tænkt mig at skrue gulvbrædderne fast med en del skruer (efter
aftale med viceværten).
Nu er det sådan at jeg har ikke de beste erfaringer med skruer. enten bliver
kærven deformeret (torx eller pozidrive) eller også knækker hovedet af når
skruen skal have de sidste omdrejninger.
Med andre ord, så har jeg brug for den absolut bedste skrue til
forehavendet.
Hvad skal jeg bruge? Og hvilken størrelse og længde bør jeg købe?

Hører også gerne andre gode råd om at få gulvet til ikke at knirke.

Mvh Erik

Fra : Max

Dato : 12-09-08 22:41

Hej Erik

> Hører også gerne andre gode råd om at få gulvet til ikke at knirke.

Lange galvaniserede dykkere slår skruer til opgaven.

--
Mvh Max

Fra : Klaus G.

Dato : 13-09-08 10:53

> Lange galvaniserede dykkere slår skruer til opgaven.
Det er temlig sikkert søm der i forvejen knirker, hvorfor så hælder flere i?

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 13-09-08 12:33

Klaus G. skrev:
> Det er temlig sikkert søm der i forvejen knirker, hvorfor så hælder flere i?

Knirkende søm? Måske ude på landet Klaus, men ellers knirke gulve og
andre ting af træ når flere dele kan gnide imod hinanden, fordi de er
løse. Derfor gælder det om at begrænse muligheden for bevægelse.

I alvorlige tilfælde, hvor der af den ene eller anden grund er opstået
afstand imellem gulvbrædder og underlag, kan det være nødvendigt med en
større operation. På forskellig vis kan man understøtte brædderne
korrekt uden at lægge gulvet om.

--
Niels

Fra : Christian Jensen

Dato : 13-09-08 14:31

> Det er temlig sikkert søm der i forvejen knirker, hvorfor så hælder flere
> [...]
Knirker søm? sludder, prøv med dykkere det hjælper.

Fra : Erik Andersen

Dato : 13-09-08 19:10

"Christian Jensen" <cjensen@mail.dk> skrev i en meddelelse

> "Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Knirker søm? sludder, prøv med dykkere det hjælper.
For mange år siden lavede jeg trægulv i min udestue og brugte snoede
gulvsøm. Jeg syntes det var noget skab at arbejde med, men det er ikke til
at splitte ad igen, da jeg lavede ny udestue. Det er derfor jeg forestiller
mig at skruer er et bedre alternativ end søm. Jeg har godt tnok ikke tænkt
mig at afmontere dem igen, men de da må holde mindst lige så godt som de
snoede gulvsøm.

/Erik

Fra : Martin Bak

Dato : 12-09-08 22:51

"Erik Andersen" <erik-andersen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Min datter bor i en ældre lejlighed i midten af København. Og gulvet
> knirker højlydt adskillige steder.
> Hvad skal jeg bruge? Og hvilken størrelse og længde bør jeg købe?

45 mm plataflex. og rigeligt af dem.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Stig Johansen

Dato : 13-09-08 06:19

Erik Andersen wrote:

> Hører også gerne andre gode råd om at få gulvet til ikke at knirke.

Hvis det er gamle sømmede/dykkede brædder, så plejer min 'gamle tømrer' blot
at dykke dem efter.
Det plejer vist at holde et års tid, hvorefter de efterdykkes.

Stig Johansen

Fra : Petersen_Michael

Dato : 13-09-08 09:26

Erik Andersen <erik-andersen@tdcadsl.dk> wrote:

> Hvad skal jeg bruge? Og hvilken størrelse og længde bør jeg købe?
>
> Hører også gerne andre gode råd om at få gulvet til ikke at knirke.

Jeg ville myrer montageskruer i..
længde? Så lange at de har godt fat i etageadskillelsen..

--
Med venlig hilsen
Michael Petersen
Residerende i Nyborg