IHC
Fra : SB

Dato : 10-09-08 16:43

Hej

Har sat en PIR sensor op som jeg vil have til at tænde lyset når der er
bevægelse i rummet, og slukke når der ikke er, med en forsinkelse på en 4 -
5 minutter.
Nogen der ved hvad den rigtige initial værdi så skal være?

Søren

Fra : Aksel Pedersen

Dato : 11-09-08 11:58

"SB" <sobo@[SLETTES]ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 4 - 5 minutter.
> Nogen der ved hvad den rigtige initial værdi så skal være?

Er det mon en PIR sensor fra Servodan, du har?
I vores brugsanvisning står intet om initial værdier.
Mvh
Aksel

Fra : SB

Dato : 11-09-08 15:50

"Aksel Pedersen" <akselp@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Er det mon en PIR sensor fra Servodan, du har?
> I vores brugsanvisning står intet om initial værdier.

næe... er godtnok en LK PIR
det er inde i selve programmet, hvor man kan vælge hvad funktion den skal
have

Søren

Fra : Aksel Pedersen

Dato : 11-09-08 21:10

> næe... er godtnok en LK PIR
> det er inde i selve programmet, hvor man kan vælge hvad funktion den skal
> have
>
> Søren

I vores PIR regulerer man med små potensiometeragtige indstillingsknapper
grænser for ved hvilket lysniveau og hvor længe belysningen m.m. aktiveres
samt
bevægelsesfølerens sensitivitet.
Men det er nok anderledes på LK's.
Mvh
Aksel

Fra : SB

Dato : 11-09-08 22:35

> [...]
> grænser for ved hvilket lysniveau og hvor længe belysningen m.m. aktiveres

har bare et problem med at få dem til at tænde, de slukker fint for lys når
der ikke er nogen i rummet, men glemmer lidt at tænde det igen når man
kommer ind

Søren

Fra : Aksel Pedersen

Dato : 12-09-08 13:31

> [...]
> når der ikke er nogen i rummet, men glemmer lidt at tænde det igen når man

Har lige set din PIR på deres hjemmeside. Ikke imponerende! Afmonter den og
køb en Servodan-tilsvarende i stedet.
Mvh
Aksel

Fra : SB

Dato : 12-09-08 21:56

> [...]
> Har lige set din PIR på deres hjemmeside. Ikke imponerende! Afmonter den
> og køb en Servodan-tilsvarende i stedet.

Tror du den virker sammen med et LK anlæg?
Hele EL systemet er bygget op med deres komponenter

/S

Fra : Aksel Pedersen

Dato : 13-09-08 13:19

> Tror du den virker sammen med et LK anlæg?
> Hele EL systemet er bygget op med deres komponenter
>
> /S

Helt ærligt: det har jeg ingen anelse om, jeg kender ikke et sådant "LK
anlæg",
men jeg ved, at det virker, såfremt det tilsluttes en konstant 220/0
forbindelse.