ventilation overgang fra 100x150kanal til ~
Fra : Bjarke Hansen

Dato : 06-09-08 11:36

Hejsa

Jeg har en gammel taghætte med 100x150 metalkanal, jeg søger derfor en
overgang fra denne til 100mm rør. Er der har et link til en sådan
overgang? Har efterhånden set en del vvs butikker osv, uden at have
fundet det... Ser tit kanaler til 10x15 systemet, men ikke overgang
til rør?

Ellers nogen der kan komme med et forslag... Denne taghætte sidder
over mit badeværelse, sådan ca. over hvor toilettet står. men selve
brusekabinen er ca. 3meter derfra...

Det nemmeste er at placere en udsugning lige under denne taghætte og
over toilettet, end at lave rørføring på loftet.. Men hvilket valg
giver det bedste udsugning? vil jeg have problemer med fugt i resten
af badeværelsen når fugten skal "bevæge" sig igennem badeværelset
forbi spejl osv?

PÅ forhånd tak, mvh. Bjarke

Fra : Elmand

Dato : 07-09-08 08:41

"Bjarke Hansen" <bjarke_h@hotmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

AIRFLOW - Nybrovej 65 har den på lager

Vh
ESPERSEN EL & Antenne

Fra : Master Fat Bastard

Dato : 07-09-08 17:35

Elmand wrote:
> [...]
> overgang? Har efterhånden set en del vvs butikker osv, uden at have
> fundet det... Ser tit kanaler til 10x15 systemet, men ikke overgang

Jeg har brugt gaffatape. Det tror jeg virker fint. Viklet rundt en hel
masse gange. Det er jo rimeligt stærkt... Men jeg har også en
metal-kasse foran, der skjuler det lidt...

> Ellers nogen der kan komme med et forslag... Denne taghætte sidder
> over mit badeværelse, sådan ca. over hvor toilettet står. men selve
> brusekabinen er ca. 3meter derfra...

Gaffatape.

> [...]
> giver det bedste udsugning? vil jeg have problemer med fugt i resten
> af badeværelsen når fugten skal "bevæge" sig igennem badeværelset

Billede?

Jeg har faktisk undret mig over at min udsugning ikke er lige over
brusekabinen... Men jeg tror det er fint nok og har ikke givet problemer
her.

Måske er forklaringen at du får bedre cirkulation, når udsugningen er et
andet sted end der hvor der er mest fugtigt... På den anden side: Har du
udsugningen tændt i lang nok tid, så er det sgu' ligegyldigt hvor den er
placeret...