Bordplade i beton igen igen
Fra : Kasper

Dato : 06-09-08 11:32

Hej,

Nu har jeg fået lavet min bordplade færdig, og fået lagt den ud på terassen.

nu viser det sig at der kommer noget hvidt støv op af den, måske kalk eller
salt...

hvordan fjerner / undgår man det?

Kasper

Fra : Kasper

Dato : 06-09-08 12:04

"Kasper" <ask@ask.ask> wrote in message
> [...]
> terassen.
>
> nu viser det sig at der kommer noget hvidt støv op af den, måske kalk

Lige nogle links:

http://rapzak.mine.nu/bord1.jpg
http://rapzak.mine.nu/bord2.jpg
http://rapzak.mine.nu/bord3.jpg

Fra : Ukendt

Dato : 06-09-08 13:18

Kalk,
Afsyring med saltsyre/vand.
Blandingsforhold står på flasken med syre (Mener det er 1:10)
Det er vigtigt af afsyre efter den første hærdning, udover at det fjerner
kalk, så lukker det også beton og mørtel, så det ikke bliver aå modtaglig
for snavs og alger.
--
Venlig hilsen
Ole "Toggal" Juhl (Storefut)

Fra : Kasper

Dato : 06-09-08 15:05

"Ole "Toggal" Juhl" <olepunktumjuhlsnabelAtoggalpunktumdk> wrote in message
> [...]
> kalk, så lukker det også beton og mørtel, så det ikke bliver aå modtaglig

Ser ikke ud til at hjælpe på det :(

hvordan får jeg det på en bordplade på 2m2 så det bliver lige ætset?

hvad med mine alm fliser tager de skade af det?

Kasper

Fra : Max

Dato : 06-09-08 15:19

Hej Kasper

> Ser ikke ud til at hjælpe på det :(

Giv den en omgamg af en rystepudser, du kan jo slibe den
helt blank som et terasso gulv hvis du lyster.

--
Mvh Max

Fra : Kasper

Dato : 06-09-08 16:44

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote in message
> Hej Kasper

> Giv den en omgamg af en rystepudser, du kan jo slibe den
> helt blank som et terasso gulv hvis du lyster.

Jip, men det var den, men efter den kom ud blev det hele mat

Kasper

Fra : Martin Petersen

Dato : 06-09-08 18:16

"Kasper" <ask@ask.ask> skrev i meddelelsen

> "Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote in message

> Jip, men det var den, men efter den kom ud blev det hele mat

Den skal poleres og have en gang voks eller olie.

- Martin