isolering og støbning af beton i installat~
Fra : Bjarke Hansen

Dato : 29-08-08 13:55

Hej

Har et "hul" i gulvet hvor fjernvarne installationen er installeret...
Der er 30cm flamingo på resten af gulvet men står nu med dette hul som
gerne skulle isolering og støbes.

Her kan i se det: http://img148.imageshack.us/img148/6358/installationshulhc8.jpg

Det er noget besværligt at få noget flamingo plade ned under..

Ville i fylde om med flamingokugler, ameringsnet og så beton eller
hvad ville man bruge her?

Mvh. Bjarke

Fra : Max

Dato : 29-08-08 21:04

Hej Bjarke

> hvad ville man bruge her?

Lega nødder og beton måske.

--
Mvh Max

Fra : Benny Andersen

Dato : 30-08-08 06:18

On Fri, 29 Aug 2008 12:55:19 -0700 (PDT), Bjarke Hansen wrote:
> Ville i fylde om med flamingokugler, ameringsnet og så beton eller
> hvad ville man bruge her?
Ja - der ser jo ikke ud til at være samlinger som man skal kunne komme til.
Armering behøves ikke. Flamingo/leca - brug hvad du har - flamingostykker
kan skæres i skæve former med en af de buede grensave - det skal jo ikke
være præsist.
--
Benny Andersen

Fra : Jens Hansen

Dato : 30-08-08 11:01

<
< Ville i fylde om med flamingokugler, ameringsnet og så beton eller
< hvad ville man bruge her?

Jeg ville bevare hullet, og lægge en vandalarm i bunden, for der er vist
mange samlinger lige oppe over og hvis de bliver utætte så kan det samle sig
i hullet og en eller anden form for vandalarm ville give mig besked inden
resten af lokalet blev vådt.

og så ellers sætte et køkken/bryggers skab (med bund) hen over.

Hilsen
Jens Hansen

Fra : Mureren

Dato : 30-08-08 12:08

> [...]
> inden resten af lokalet blev vådt.
>
> og så ellers sætte et køkken/bryggers skab (med bund) hen over.

Det råd skal du i hvert fald IKKE følge :-|

Mvh.
Mureren

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 30-08-08 22:22

"Mureren" <mureren_tag_det_vaek@mail.tele.dk> writes:

> Det råd skal du i hvert fald IKKE følge :-|

Hvad skulle der være galt med det?

--
// Wegge
<http://blog.wegge.dk> - Her hænger jeg også ud.

Fra : Bjørn Nielsen

Dato : 31-08-08 11:57

"Anders Wegge Keller" <wegge@obelix.wegge.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad skulle der være galt med det?

Der er ikke radon sikring i huset hvis ikke hullet er forsvarligt lukket.
Du kan evt smøre samlingen mellem gl og ny beton med vådrumssikring.
Kommunen ville være glad når de "evt" syner huset og ser at sådan en lille
detalje er laver rigtigt.

Bjørn

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 31-08-08 12:38

"Bjørn Nielsen" <bn@bninvent.dk> writes:

> Der er ikke radon sikring i huset hvis ikke hullet er forsvarligt
> lukket.

Åh ja, det er da fuldstændigt korrekt. Men hvordan laver man egentlig
sådan en, når der er en hel ormegård af rør på et meget lille sted?

Fra : Bjørn Nielsen

Dato : 31-08-08 13:52

> Åh ja, det er da fuldstændigt korrekt. Men hvordan laver man egentlig
> sådan en, når der er en hel ormegård af rør på et meget lille sted?

Du smører vådrumssikring rundt om alle rør i ca 1mm tykkelse (gøres nemest
med en pensel) og over støbeskel mellem gl og ny beton.
Bjørn>

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 31-08-08 15:13

> Du smører vådrumssikring rundt om alle rør i ca 1mm tykkelse (gøres
> nemest med en pensel) og over støbeskel mellem gl og ny beton.

Det kræver vel så at radonsikringen er trukket med op til kanten af
hullet, før det for alvor skal give mening. Og så er der balladen med
alle de steder hvor rørene nu skal op af gulvet igen. Ville det i
virkeligheden ikke være meget simplere at lægge radonsikringen så
langt nede i gulvet, at alt hvad der findes af rør og ledninger kan
lægges ovenover den?

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 30-08-08 14:38

On 30 Aug., 13:08, "Mureren" <mureren_tag_det_v...@mail.tele.dk>
wrote:

Tak for alle for svar

> Det råd skal du i hvert fald IKKE følge :-|

ahh synes også det lød lidt forkert... Der er jo grus i bunden over
hele huset..

Det endte med at jeg fik fundet noget 50mm famingo jeg kunne få ned,
og resultatet blev vist ok:

http://img521.imageshack.us/img521/9606/installationsisolationht6.jpg

Så skal der bare støbes, og regner med at der bliver lidt
vådrumsmembram tilbage fra badeværelset hvor jeg så kan smøre ind hvis
der skulle komme lidt vand.