105mm SDS beton hulbor?
Fra : Filip Ravn

Dato : 29-08-08 10:48

Hvor finder man priser på sådan et SDS bor?

Filip

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 29-08-08 12:06

On 29 Aug., 11:47, "Filip Ravn" <filipr...@gmail.com> wrote:
> Hvor finder man priser på sådan et SDS bor?

Hvad er det for et bor?

5mm i tykkelse og 100mm i længde???

hvor mange skal du bruge?

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 29-08-08 22:38

Bjarke Hansen skrev:

> Hvad er det for et bor?
>
> 5mm i tykkelse og 100mm i længde???
>
> hvor mange skal du bruge?

Mon ikke det var et 105 mm hul der skulle laves?

--
Niels

Fra : Filip Ravn

Dato : 29-08-08 22:52

> Mon ikke det var et 105 mm hul der skulle laves?

Det er da godt at der er nogen som kan bruge den indvendige :)

Fra : Max

Dato : 29-08-08 23:14

Hej Filip

> Det er da godt at der er nogen som kan bruge den indvendige :)

Du skal nok bruge den udvendige, nemlig et kopbor ?

Du kan nok få en pris her

http://www.sydvesta.dk/index.php?id=9

--
Mvh Max

Fra : Hauge

Dato : 30-08-08 09:09

Filip Ravn wrote:
> Det er da godt at der er nogen som kan bruge den indvendige :)

Nåja, din beskrivelse i overskirften "hulbor", siger da også lidt om mangel
på samme brug.. Ja hvad plejer et bor ellers at lave, jeg har i hvert fald
ingen bor der ikke kan lave huller? Ok nogle af borene har sværere ved
at lave huller end andre..

Mvh Hauge

Fra : Benny Andersen

Dato : 31-08-08 07:36

On Sat, 30 Aug 2008 10:09:24 +0200, Hauge wrote:

> [...]
> på samme brug.. Ja hvad plejer et bor ellers at lave, jeg har i hvert fald
> ingen bor der ikke kan lave huller? Ok nogle af borene har sværere ved

Atter scorer du med det 'bedste' svarer på et rigtigt formuleret tech
spørgsmål. Hvorfor satser du og andre ivrige usenet skribenter ikke på den
kvalitet, der gør det søgebare usenet arkiv værdifuldt, fremfor den
kvantitet som blot løser et umiddelbart behov.

--
Benny Andersen

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 30-08-08 11:50

On 30 Aug., 10:09, "Hauge" <ha...@CUTsmart-tech.dk> wrote:

> [...]
> på samme brug.. Ja hvad plejer et bor ellers at lave, jeg har i hvert fald
> ingen bor der ikke kan lave huller? Ok nogle af borene har sværere ved

Havde overset det med HULbor....

Men i er jo så kloge, og man kan sku da ikke bore et hul på 105mm med
SDSbor.. Hvis man skal bore sådanne huller kræves en diamantskære med
vand til beton... Man kan godt få kopbor til musten, men tvivler på
man kan få noget brugbart til beton uden at bruge vand. (der er også
ammering i beton, hvilket et bor ikke kommer igennem)

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 30-08-08 11:52

On 29 Aug., 23:51, "Filip Ravn" <filipr...@gmail.com> wrote:

> Det er da godt at der er nogen som kan bruge den indvendige :)

Du er da så klog hva? hvorfor skrev du så her i gruppen for at finde
priser på et bor der ikke findes?

Fra : Filip Ravn

Dato : 03-09-08 19:58

>Du er da så klog hva? hvorfor skrev du så her i gruppen for at finde
>priser på et bor der ikke findes?

Du vrøvler som du sikkert har fundet ud af findes dette bor (man kan
også kalde det for et kopbor), hvis du læser nogle af de andre seriøse
indlæg som var mere brugbart end dit.

Til jer andre - tak for linkene

Filip

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 30-08-08 05:21

Hej Filip

On 29/08/08 11.47, in article 48b7c5b9$0$90270$14726298@news.sunsite.dk,
"Filip Ravn" <filipravn@gmail.com> wrote:

> Hvor finder man priser på sådan et SDS bor?

Bauhaus har dem - købte et 65mm siste år, til montering af en varmepumpe.
Mener priserne lå omkring 3-500 kr. De kunne fås med diamont skær også - tør
næsten ikke tænke på prisen ;)

Mvh
Hans

Fra : Jørgen

Dato : 30-08-08 06:42

Filip Ravn wrote:

> Hvor finder man priser på sådan et SDS bor?
>
> Filip

På opfordring i denne gruppe købte jeg et diamantbor her:
http://stores.ebay.com/THK-Diamond-Tools

Jeg bestilte søndag, og borede næste fredag. Jeg kender ikke meget til
toldregler, men det kom frem til ebay prisen.

Dette er ikke SDS, men
http://cgi.ebay.com/105mm-PRO-diamond-hole-saw-core-drill-4-5-32-pilot-bit_W0QQitemZ180116525913QQihZ008QQcategoryZ50892QQcmdZViewItemQQ_trksidZp1742.m153.l1262
og i den billige ende
http://cgi.ebay.com/105mm-Diamond-coated-drill-bit-hole-saw-dewalt-bosch_W0QQitemZ7563598838QQihZ007QQcategoryZ50892QQcmdZViewItemQQ_trksidZp1742.m153.l1262#ebayphotohosting

- jørgen

Fra : Benny Andersen

Dato : 31-08-08 07:31

On Fri, 29 Aug 2008 11:47:36 +0200, Filip Ravn wrote:

> Hvor finder man priser på sådan et SDS bor?
>
> Filip
Man kan få sds adapter til diamant hulsav
http://www.carl-ras.dk/e-shop/bitsboroghulsave/hulsave/hulsavediamant/

--
Benny Andersen