Billig vin reol
Fra : Anders W

Dato : 27-08-08 09:16

Hej,

Jeg skal bygge en billig vinreol til min kælder. Der kan være fugtigt
dernede så det skal ikke være træ eller andre materialer som kan tage imod
fugt. Design er mindre vigitgt - er der nogen der har en god ide. Kapacitet
kravene er i første omgang 100 flasker, men det skal nok udbygges til 200 på
sigt.

Nogle med en god, BILLIG løsning ?

Anders

Fra : Petersen_Michael

Dato : 27-08-08 10:10

Anders W <a@a.dk> wrote:
> Hej,

> Nogle med en god, BILLIG løsning ?

Plastrør, skrues / limes sammen.

--
Med venlig hilsen
Michael Petersen
Residerende i Nyborg

Fra : Mikkel Mikkelsen

Dato : 27-08-08 16:40

On Wed, 27 Aug 2008 11:10:23 +0200, Petersen_Michael wrote:

> Plastrør, skrues / limes sammen.

Prøv i de lokale tæppeforretninger. Ofte kan man få rørene gratis, eller
for 20 kr. pr. stk.
--
/ Mikkel

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 27-08-08 10:14

"Anders W" <a@a.dk> writes:

> [...]
> kravene er i første omgang 100 flasker, men det skal nok udbygges til 200 på

Jeg ved ikke helt med prisen, men teglrør i en passende dimension
burde kunne holde til fugten uden problemer. Men de koster vel i
omegnen af en 30,- pr. stk, så det kan godt være det er mere end hvad
du synes der er smart.

Vores kælder er iøvrigt også lidt fugtig, og vi har ikke problemer
med vores forskellige vinreoler i træ, så måske skal du genoverveje
det fravalg.

--
// Wegge
<http://blog.wegge.dk> - Her hænger jeg også ud.

Fra : Keld Nygaard

Dato : 28-08-08 07:17

> [...]
> Kapacitet
> kravene er i første omgang 100 flasker, men det skal nok udbygges til 200

Prøv at kig hos Ikea... De er i hvert fald billige. Om de er gode kan man jo
nok godt diskutere, men sammenlignet med at skrue tæpperør sammen, så ender
det nok som en billigere og bedre løsning i sidste ende...

Som en sidebemærkning, så tror jeg nu sagtens du kan bruge træreoler, med
mindre du har blank vand på gulvet. Hvis nu du giver træet en gang
træbeskyttelse, så skal sådan en reol nok holde de første 15 år uden
problemer.

Med venlig hilsen
Keld Nygaard

www.nygaard.eu

Fra : nasip

Dato : 28-08-08 02:53

On 27 Aug., 10:15, "Anders W" <a...@a.dk> wrote:
> [...]
> kravene er i første omgang 100 flasker, men det skal nok udbygges til 200 på

Jeg ville bruge letbeton elementer. Vi har anvendt dem i badeværelset,
så de tåler fugten fint og kan udbygges så meget du lyster.