1 meter ø50 tom rør - hvor??
Fra : kanstrupperne@stofan~

Dato : 26-08-08 02:15

Hej Gruppe

Jeg har søgt med lys og lygte på både nettet og i diverse
byggemarkeder – men jeg kan ikke finde det jeg mangler – der er
sikkert én herinde der ved hvor det kan skaffes.

Jeg skal bruge et tomrør til at trække el igennem en støbt sokkel
(ikke støbt endnu) og jeg har set at man på huset har brugt et fint
rødt tomrør ø50mm. Det jeg kan finde i byggemarkeder er enten alt for
småt eller også skal man købe 50 meter – de er vel beregnet til at
trække rundt i vægge osv. – men jeg skal altså kun bruge én meter.. Der
må være nogen der har en stor rulle man kan købe af i løs vægt?

Jeg ville helst kunne køre ud og hente det – for jeg skal snart bruge
det - lokation Fredericia/Kolding.

pft,
Flemming Kanstrup

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 26-08-08 02:27

http://vvs-eksperten.dk/index/pp-ht-roer-graa-1000mm-p681
http://vvs-eksperten.dk/index/pem-roer-tn10-50mm-anbrud-p5395

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....

Fra : Max

Dato : 26-08-08 09:30

Hej Flemming

> Jeg ville helst kunne køre ud og hente det – for jeg skal snart bruge
> det - lokation Fredericia/Kolding.

Hvad med et stykke almindelig grå PVC afløb ?

--
Mvh Max

Fra : kanstrupperne@stofan~

Dato : 26-08-08 02:54

> Hvad med et stykke almindelig grå PVC afløb ?

Hej Max

Det er faktisk også min fall-back - jeg stod og kiggede på afløbsrør
ude i Silvan, og hvis man laver en bøjning burde det kunne fungere.
Jeg tror bare det ville være lettere at arbejde i de rør jeg kan se de
har brugt til huset - de er fleksible.

Nuvel - hvis der ikke er andre forslag end de 2 ovenfor må jeg jo
klare mig

- Fl.

Fra : kanstrupperne@stofan~

Dato : 26-08-08 02:59

Forøvrigt ville det være perfekt hvis jeg kunne smutte ud og hente det
- jeg er ikke meget for at bestille det på nettet når jeg skal være
100% sikker på at have det i hånden torsdag...

Der må findes noget i Fredericia/Middelfart eller Kolding?

- Fl.

Fra : Jacob Ask

Dato : 26-08-08 10:08

kanstrupperne@stofanet.dk wrote:
> [...]
> 100% sikker på at have det i hånden torsdag...
>
> Der må findes noget i Fredericia/Middelfart eller Kolding?

Har den lokale elektriker ikke noget liggende som du kan handle dig til
en meter af?

Mvh
Jacob Ask

Fra : N/A

Dato : 26-08-08 10:08

Fra : kanstrupperne@stofan~

Dato : 26-08-08 03:13

> Har den lokale elektriker ikke noget liggende som du kan handle dig til
> en meter af?
>
> Mvh
> Jacob Ask

Tjo det havde jeg sgu ikke overvejet - tak for tippet!

- Fl.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 26-08-08 03:25

On Aug 26, 10:59 am, kanstruppe...@stofanet.dk wrote:
> [...]
> 100% sikker på at have det i hånden torsdag...
>
> Der må findes noget i Fredericia/Middelfart eller Kolding?

VVS eksperten er da ret tæt på.

Fra : Gilbert....\(5750\)

Dato : 26-08-08 11:24

<kanstrupperne@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
Hej Gruppe

Jeg har søgt med lys og lygte på både nettet og i diverse
byggemarkeder – men jeg kan ikke finde det jeg mangler – der er
sikkert én herinde der ved hvor det kan skaffes.

er de ikke ved at lægge fibernet i dit område ?, de må da have en stump

--
HilsenGilbert Rønhave
( . ) ( . )

Fra : kanstrupperne@stofan~

Dato : 26-08-08 04:37

> er de ikke ved at lægge fibernet i dit område ?, de må da have en stump

Det har jeg lagt ned - og det er alt for småt...det er vel ikke mere
end 10-12mm i mit stik.

- Fl.

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 26-08-08 16:55

On Tue, 26 Aug 2008 03:36:52 -0700 (PDT), kanstrupperne@stofanet.dk
wrote:

>Det har jeg lagt ned - og det er alt for småt...det er vel ikke mere
>end 10-12mm i mit stik.

Men rørene de graver ned ude ved vejen, de er noget tykkere. En stump af
dem lyder til at være passende.
Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Fra : oz3bto

Dato : 26-08-08 12:09

[...]

Smut en tur forbi den lokale elektrikker han kan hjælpe dig

Fra : Ralph

Dato : 26-08-08 16:12

[...]

prøv at kontakte: http://www.kimaplast.dk/

Jeg ved ikke om han sælger til private eller han sælger så lidt, men det
koster da ikke noget at spørge - du kan evt. true med en six-pack, det slår
sjældent fejl.

--
Ralph

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 26-08-08 11:47

On 26 Aug., 10:14, kanstruppe...@stofanet.dk wrote:
> Hej Gruppe
>
> Jeg har søgt med lys og lygte på både nettet og i diverse
> byggemarkeder – men jeg kan ikke finde det jeg mangler – der er
> sikkert én herinde der ved hvor det kan skaffes.

http://www.greenline.dk/asp/order1main.asp?ugroup=10064

Gratis levering, og burde have detg torsdag hvis dit posthus ikke er
sløve...

Hvis altså ikke gravefolkene ikke har noget rør liggende du kan snakke
dig til... De fleste der graver bestiller da mindst et par ruller 50m
til et lille projekt. typisk til vejoverskæringer osv.

Fra : Lars Peter Larsen

Dato : 26-08-08 20:14

> [...]
> må være nogen der har en stor rulle man kan købe af i løs vægt?
>
> Jeg ville helst kunne køre ud og hente det – for jeg skal snart bruge

Jeg kan ikke forestille mig at du finder andet end afløbsrør i
byggemarkederne.

Derimod har vores genbrugsstation har næsten altid nogle rester 50mm Ø
plasticrør til lyslederkabler liggende i deponicontaineren fordi der
bygges aktivt et par steder i byen. Der er bare ret langt fra
Trekantsområdet til Munkebo, men ellers er det måske en ledetråd.
Det rigtige rør til stærkstrøm kan du sandsynligvis tigge eller købe hos
dit El-selskab eller El-distributør hvis de da har et domicil i nærheden
af dig. Skærbækværket f.eks. ligger da nærheden af dig?

/Lars