Forsvundet skøde på ejendommen
Fra : Hr Jørgen

Dato : 22-08-08 13:28

Jeg kan ikke finde mit skøde.
Hvad skal jeg egentlig bruge det til? Jeg brugte det til at forny lånet til
ejendomsskatten. Men hvad ellers?
Jeg har en kopi af det, men den kan sikkert ikke bruges til noget. Hvor får
man fat i et nyt. Mit skøde var en sølle karbonpapirskopi, så der må være en
original et eller andet sted. Hvor?
Det har været nævnt, at det er en dokumentation for, at huset er mit. Hvem
kan tvivle på det? Man har i 40 år været klar over, hvor ejendomsskatten
skulle opkræves.
Jørgen

Fra : Tove Krieger

Dato : 22-08-08 14:09

In news:48aeb12b$0$56778$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
Hr Jørgen <skjelm@hotmail.com> typed:
> [...]
> Det har været nævnt, at det er en dokumentation for, at huset er mit.
> Hvem kan tvivle på det? Man har i 40 år været klar over, hvor

Du vil altid, mod betaling selvfølgelig, kunne få en genpart af dit skøde
hos tinglysningskontoret.

Der er sikkert mange andre der har mistet deres skøde enten ved brand eller
på anden måde, så det er en god ting at man kan erhverve sig et nyt.

Jeg ved faktisk ikke om den kopi du har nu er gyldig, men mon ikke den er
hvis alle påtegningerne er med på den.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : taina

Dato : 24-08-08 23:19

"Tove Krieger" <minimiv@privat.dk> skrev i en meddelelse

> Du vil altid, mod betaling selvfølgelig, kunne få en genpart af dit skøde
> hos tinglysningskontoret.

Det kan ikke være mange basører værd, i hvert fald ikke hvis det laves som
et af de nyere. Mit skøde (fra sidste år) består af to helt almindelige
stykker A4-papir - jeg havde forventet mere af et skøde, men sådan er det så
åbenbart i dag.

mvh.tina