Vådrumsmembran og letbeton
Fra : Jens

Dato : 20-08-08 13:58

Hej

Jeg er ved at skifte fliser og anden vægbeklædning i et badeværelse.

Det oprindelige er opført i 1973 med fliser på alle vægge (siporex) op til
1,60 cm og savsmuldstapet på resten.

Der ser ikke ud til at være nogen vådrumsmembran bag hverken fliser eller
tapet.

Jeg bibeholder fliserne på gulvet (betongulv med teglklinker) men sætter nye
fliser op ved bruser og håndvask og glat, malet filt på resten. Jeg påtænker
IKKE at sætte nogen flise op langs vægen ved gulvet som fodliste.

1. SKAL der vådrumsmembran bag flisebeklædningen ved bruser?
2. Hvorledes sikre jeg en tæt og pæn overgang mellem flisevæg og gulv.
3. SKAL der vådrumsmembran bag det glatte filt over fliserne op til loftet
(dette er jo ikke nemt at få glat da jeg har forstået at vådrumsmembranen er
noget ujævnt stads)

Gode råd modtages med tak.

Mvh
Jens

Fra : Djæar Ar

Dato : 20-08-08 15:57

Jens <mugarbeFJERN@smask.dk> skrev:
> [...]
>(betongulv med teglklinker) men sætter nye
>fliser op ved bruser og håndvask og
>glat, malet filt på resten. Jeg påtænker

Hej Jens

Der skal membran bag fliserne i bruserområdet og du burde også
have en på gulvet.
De vigtigste steder med membran er i hjørnerne, mellem
gulv og væg samt ved afløbene.

Du kan få en membran til malerarbejde bed væggen over fliserne.

Hilsen Djæar

http://janogmarensside.bcbnet.dk/gronland.htm

Lystfiskeri i Sydgrønland

Fra : tobi

Dato : 20-08-08 19:42

"Jens" <mugarbeFJERN@smask.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> (dette er jo ikke nemt at få glat da jeg har forstået at vådrumsmembranen

Se evt.

http://www.sbi.dk/byggeteknik/bygningsdele/vadrum/anvisning-vadrum/grundleggende-krav-og-anbefalinger

En halv time giver lidt at bygge på

Tom