Løvsuger
Fra : Kaj

Dato : 16-08-08 19:27

Hej!
Vi har fået udlagt en del knust granit, men hvordan holder man dem lettest
pænt rene for blade og lign. Er en løvsuger vejen frem, eller er der andre
og bedre forslag?

Venlig hilsen
Kaj

Fra : Ukendt

Dato : 17-08-08 09:45

Kaj wrote:
> Hej!
> Vi har fået udlagt en del knust granit, men hvordan holder man dem
> lettest pænt rene for blade og lign. Er en løvsuger vejen frem, eller
> er der andre og bedre forslag?

Brug en rive eller en kost. Jeg har endnu tilgode at se en løvesuger der
faktisk virker.

Stig Bang-Mortensen

Fra : Ukendt

Dato : 17-08-08 10:06

On Sun, 17 Aug 2008 10:44:51 +0200, "Stig Bang-Mortensen"
<sbmsnabelamortensen.mail.dk> wrote:

> Brug en rive eller en kost. Jeg har endnu tilgode at se en løvesuger der
>faktisk virker.

Det lyder også så grimt når de suger granit med op.

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 17-08-08 12:17

<Move> skrev >> Brug en rive eller en kost. Jeg har endnu tilgode at se en
løvesuger der

> Det lyder også så grimt når de suger granit med op.

Det lyder også grimt hvis man blæser bladene over til naboen.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 17-08-08 12:58

Kaj wrote:
Er en løvsuger vejen frem, eller
> er der andre og bedre forslag?

En rotorplæneklipper med opsamler????

--
Carsten (3600)
gunstig lejlighed... www.st-roerbaek.dk www.kokkeriet.info

Fra : Mads Kristiansen

Dato : 17-08-08 19:17

"Carsten Finn Rasmussen" <cfr@c.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> --
> Carsten (3600)
> HELD... er noget der indtræffer når grundig forberedelse mødes med en

Så, ikke alle de spydige svar
Min løvsuger fra texas skal stilles på 3 ud af 6, og suger dermed ikke sten
længere op end ca. 2-3 cm. Virker ganske fortrinligt!!!
Sidste år var jeg meget flittig, men det tog ca 2 timer for 50 m2, så i år
har jeg faktisk ikke været ude. Og det forsvinder alligevel.
Men 350 kr på tilbud, det var da ikke galt. Så køb endelig en, men hvor man
kan stille sugestyrken.

Mvh
Mads K

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 18-08-08 09:00

Mads Kristiansen wrote:

> Så, ikke alle de spydige svar

Ikke spor spydigt. Ment helt seriøst.....
har brugt det i mange år på indkørsel med småsten

Fra : Kaj

Dato : 18-08-08 11:39

Tak for alle svarene. En løvsuger med regulerbar sugestyrke lyder ikke helt
tosset.

mvh
Kaj

Fra : N. Foldager

Dato : 22-08-08 10:08

>Vi har fået udlagt en del knust granit, men hvordan holder man dem lettest
>pænt rene for blade og lign. Er en løvsuger vejen frem, eller er der andre
>og bedre forslag?

Jeg har en gårdsplads med knust granit. Jeg købte en løvsuger, som kan
omkonfigureres til blæser (ca 400 kr hos Bauhaus, for lige at prøve.)

Jeg blev meget hurtigt træt af at løvsuge de 190 m2. Man skal jo
opsøge næsten hvert blad. Og det til trods for, at maskinen kværner
bladene, så poseskift-hyppigheden falder til 1/10.

Som blæser fungerede det meget, meget bedre. Med blæseren kan jeg
opbygge en vindfront og styre bladene afsted i meter brede bølger. Og
der er ingen poser, der skal tømmes.

Granitstenene bliver ikke blæst op, med mindre jeg stikker mundingen
helt ned til dem.

Man skal beskytte øjnene og passe på ikke at få sandblæst parkerede
biler, men det er let at undgå.

Det kræver selvfølgelig, at man har et sted at blæse bladenet hen. For
mit vedkommende ryger de ind i et beplantet område, hvor de supplerer
mulden.)

Som en ekstra bonus bruger jeg blæseren til at drive dråberne af bilen
efter vask.

Venlig hilsen

Niels Foldager