Blandingsbatteri ?
Fra : Ukendt

Dato : 15-08-08 22:55

Mit blandningsbatteri i bruseren gør knuder , og jeg hader kold vand

Det er et batteri med skoldnings knap i den ene side og vand mængde i den
anden
Nu er den begyndt at skal have fuld skrald på varmen for at få lunken vand
ud , resten af huset er der masse af varm vand

Dianose tak , så jeg kan komme i bad igen (Siger konen)

--
PE
x112kvik4u ( A ) dotcomprik . DK

Fra : Armand

Dato : 15-08-08 23:14

PE skrev:
> [...]
> ud , resten af huset er der masse af varm vand
>
> Dianose tak , så jeg kan komme i bad igen (Siger konen)

Færdig termostat-element!
Billigt discount-guf, ligesom min første??

Brug dobbelt så mange penge dennegang og køb en solid og gennemprøvet
mærkevare :-|
Jeg købte det af mange velkendte Damixa-TMC blandingsbatteri:
<http://saninetto.dk/product.asp?product=4036&sub=1&page=1>
for en plovmand i et byggemarkedstilbud og dét er godt på vej til at
overleve det tidligere med den dobbelte tid, hvorved at mer-prisen er
udjævnet!

--
Armand.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 15-08-08 23:17

Armand skrev:

> Jeg købte det af mange velkendte Damixa-TMC blandingsbatteri:
> <http://saninetto.dk/product.asp?product=4036&sub=1&page=1>
> for en plovmand i et byggemarkedstilbud

Jem & fix har/havde dem "til ingen penge"
Hans
http://www.sitecenter.dk/hanspaulin/

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 15-08-08 23:15

PE skrev:

> Dianose tak , så jeg kan komme i bad igen (Siger konen)

Er det ikke bare at købe et nyt (Damixa) hos jem & fix?

Fra : Ukendt

Dato : 15-08-08 23:35

Nu er det så ikke helt billig =Hans Grohe = 3000 kr , så mon ikke det kan
betale sig at rep .

Jeg går med en lille tanke om det kunne være noget skidt i øhhh termostaten
så den hænger på en eller anden måde

--
PE
x112kvik4u ( A ) dotcomprik . DK

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 15-08-08 23:41

PE skrev:

> Nu er det så ikke helt billig =Hans Grohe = 3000 kr , så mon ikke det
> kan betale sig at rep .

Dét er din beslutning

Jeg ville aldrig gøre det

Damixaen kan dét den skal og ser i mine øjne godt ud.

Hér i huset flyver alt defekt over skulderen om det så er Oras eller hvad og
bliver erstattet med noget "sundt"

Men som sagt: din beslutning

Fra : Ivar

Dato : 16-08-08 00:08

Hans Paulin (6310) skrev:

> Dét er din beslutning

> Jeg ville aldrig gøre det

Nej, der kommer sjælden noget godt ud af det.

> Damixaen kan dét den skal og ser i mine øjne godt ud.

> Hér i huset flyver alt defekt over skulderen om det så er Oras eller hvad og
> bliver erstattet med noget "sundt"

Damixa er ikke hvad det har været. Damixa har mistet store
markedsandele
pga at der ikke mere er overensstemmelse mellem pris og kvalitet.
Damixa er i dag et billig-produkt til en høj pris - desværre.
Firmaet har økonomiske problemer.

--
Prøv MesNews: http://LexInfo.dk/MesNews/
Hvis du er træt af at Outlook Express ikke finde ud af

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 17-08-08 19:33

Ivar skrev:

> [...]
> pga at der ikke mere er overensstemmelse mellem pris og kvalitet.
> Damixa er i dag et billig-produkt til en høj pris - desværre.

Okay - var jeg ikke klar over!

> Firmaet har økonomiske problemer.

Synd! - var som sagt glad for både udseende og virkemåde af produkterne!

Fra : Finn Erichsen

Dato : 16-08-08 04:08

Hej PE
PE <x112kvik4udotcomprik.dk> ( A ) skrev:
> [...]
>betale sig at rep .
>
>Jeg går med en lille tanke om det
>kunne være noget skidt i øhhh termostaten

Jeg kan ikke forestille mig at det kan være særligt svært at
reparere det selv. Jeg vil heller ikke tro at stumperne vil
koste en formue så hvorfor ikke prøve at lave det selv. Hvis det
lykkedes vil det vel også være en god oplevelse for dig. Det må
dertil siges at jeg flyttede til Australien for 28 år siden. Jeg
havde en gas og vandmester forretning i Brønshøj. Inden jeg tog
her over solgte jeg få (formegentligt 40-50) termostat
blandingsbatterier af forskelligt mærke. I de dage var de alle
noget bravt skidt på nær et og det var MORA. MORA er så godt at
jeg her på øen har installeret formegentligt mere end 100 af dem
bl. i huse jeg har bygget også i det hus jeg selv bor i. Jeg har
også solgt andre (ikke Damixa) når folk eller bygmestre har
insisteret på et andet fabrikat, men hver gang har det ikke
levet op til det der med rimelighed kunne forventes. Derfor
efter 38 år i egen virksomhed som VVS, bliktud, gas og
vandmester hvad du nu vil kalde det ville jeg ikke et sekund
betænke mig med at anbefale MORA og jeg vil heller ikke fraråde
dig at ryge på ryggen af en reparation på dit eksisterende
termostat batteri. Du skal selvsagt huske at justere det
bagefter så der ikke opstår skoldning. I de fleste tilfælde er
der en kontraventil indsat på indgangssiden for koldt og varmt
vand en kontraventil og det er ofte en af dem der hænger eller
der er skidt eller kalkaflejringer i den lille sig der sidder
der. Derefter kan det være selve termostaten enheden der hænger
(den er meget sjældent gået i stykker) på grund af
kalkaflejringer eller opsvulmning af messing materialet der så
bevirker at termostaten ikke kan glide frit frem og tilbage.
Rens for kalk og slib derefter let på glidefladerne med fint
smergel lærred, rens og smør glidefladerne med en god og dertil
beregnet silikonefedt og skift så også eventuelle O-ringe ved
samme lejlighed og du er oppe at køre på ingen tid. Du skal
selvsagt have værktøj der er egnet til formålet og også håndelag
det kan ikke nytte noget hvis hænderne er skruet på ved albuen.
God fornøjelse

Cheers Finn
--
Finn Canberra Australia

Fra : Armand

Dato : 16-08-08 10:24

PE skrev:

> Nu er det så ikke helt billig =Hans Grohe = 3000 kr , så mon ikke det kan
> betale sig at rep .

Jeg vil give Grohe den indrømmelse at jeg også hopper på dén med de
"indgangs"-filtre der sidder ved forskruningen på væggen!

--
Armand.

Fra : Stig Johansen

Dato : 16-08-08 06:05

"PE" <x112kvik4u ( A ) dotcomprik . dk> wrote:

> [...]
> ud , resten af huset er der masse af varm vand
>
> Dianose tak , så jeg kan komme i bad igen (Siger konen)

Jeg har flere gange haft samme symptom.
Første gang købte jeg et nyt blandingsbatteri, og da jeg skiftede det, viste
det sig at tilløbet var stoppet ved den lille si(flter) der sidder i
tilslutningsrøret.

Dér fik min bror sig et næsten nyt blandingsbatteri. ;)

Men der sker af og til. Det er primært når der har været brud på ledningerne
et eller andet sted på vejen.

Nu har vi fået nye hovedledninger i området, men før det var det noget
gammelt støbejern fra slut 30'erne - start 40'erne.

Men prøv at afmontere batteriet og tjek inden du investerer i et nyt.

Stig Johansen

Fra : Ivan

Dato : 16-08-08 06:58

"PE" <x112kvik4u ( A ) dotcomprik . dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ud , resten af huset er der masse af varm vand
>
> Dianose tak , så jeg kan komme i bad igen (Siger konen)

Prøv af afmontere bat. rens de sier der sidder ved vandtil slutning. Jeg
kunne godt tænke mig at det er det der er galt.

Fra : Leon Hulstrøm

Dato : 16-08-08 07:01

> Dianose tak , så jeg kan komme i bad igen (Siger konen)

Måske en afkalkning ville hjælpe ??

-Leon

Fra : Ukendt

Dato : 16-08-08 09:27

Tak for svarene , det var det jeg havde brug for , og jeg poster svaret ,
når det foreligger , og hunden ikke gør af mig mere ;)

--
PE næsten VVSer

x112kvik4u ( A ) dotcomprik . DK
">

Fra : Stig Johansen

Dato : 16-08-08 09:54

"PE" <x112kvik4u ( A ) dotcomprik . dk> wrote:

> Tak for svarene , det var det jeg havde brug for , og jeg poster svaret ,
> når det foreligger , og hunden ikke gør af mig mere ;)

Hunden ?
Før skrev du "(Siger konen)"
Er det hunden eller hunnen ? :)

Stig Johansen

Fra : Ukendt

Dato : 16-08-08 10:22

1 Ja konen skælder ud

2 Hunden har lige lettet ben op af mig

Og nej det er ikke den samme person ;)

PS har i også lagt mærke til der er mange fluer i luften idag

--
PE
x112kvik4u ( A ) dotcomprik . DK

Fra : Ukendt

Dato : 16-08-08 22:53

Ja i fik ret , og jeg kom i bad

Nyt batteri et eller andet tilfældigt Damixa blev indkøbt i jem og fix til
450 kr + 100 fittings

Men fejlen i det gamle var at en lille plastiks dims der skulle holde noget
termo bla bla var knækket , og under denne rep var der så noget andet der
knækkede osv

Gad sku ikke skrue mere så nyt er monteret og virker næsten , fordi jeg fik
knækket bruse slangen også så der kommer lidt vand ud midt på slangen , men
det bliver så mandag

Takker for hjælpen alle

--
PE
x112kvik4u ( A ) dotcomprik . DK

Fra : Finn Erichsen

Dato : 17-08-08 01:42

Hej PE

> [...]
>monteret og virker næsten , fordi jeg fik
>knækket bruse slangen også så der
>kommer lidt vand ud midt på slangen , men

Nå så var du alligevel en af dem hvor håndelag mangler og
hænderne er skruet på ved albuen, nå men tillykke med det nye
batteri og til de priser er det vel helt fjollet at begynde at
skrue på tingene. Du skulle nok have købt 2 for det holder nok
ikke så længe.

Cheers Finn
--
Finn Canberra Australia

Fra : Ukendt

Dato : 17-08-08 01:56

Tja jeg har 2 håndværkmæssige uddanelser , men jeg er ikke VVSer og aligevel
skal man lige prøve ik !

Og når man står midt i suppedasen , i weekenden så er valget sku ikke så
stort , det var ikke så mange reservedele de havde nede ved Fix til Hans
Grohe

Men sjovt nok var det Damixa det dyreste de havde Haha 450 kr er sku ikke
meget , men der er godt nok kvali forskel på det jeg havde og det jeg købte

Men det vigtigste var at jeg kom i Bad , siger konen og hunden

--
PE
x112kvik4u ( A ) dotcomprik . DK

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 17-08-08 19:40

PE skrev:

> Men sjovt nok var det Damixa det dyreste de havde

Har prøvet deres "vandhaner" fra fjernøsten - de røg retur!

Fra : Ivar

Dato : 17-08-08 21:50

Hans Paulin (6310) skrev:

> Har prøvet deres "vandhaner" fra fjernøsten - de røg retur!

Damixa har i løbet af de sidste 5 år omlagt deres produktion.
Nu kommer en stor del fra Kina. Det har utvivlsomt været
nødvendigt for at kunne holde sig i konkurrencen, men de har ikke
evnet at holde kvalitetsniveauet.

--
Træt af Outlook Express?
Prøv MesNews: http://LexInfo.dk/MesNews/

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 17-08-08 22:41

Ivar skrev:

> [...]
> Nu kommer en stor del fra Kina. Det har utvivlsomt været
> nødvendigt for at kunne holde sig i konkurrencen, men de har ikke

Ærgeligt.

Fra : Armand

Dato : 17-08-08 21:06

Finn Erichsen (slet OUN10) skrev:
> Hej PE

> Nå så var du alligevel en af dem hvor håndelag mangler og
> hænderne er skruet på ved albuen,

Auch!

--
Armand.
(der kender til Pers næringsvej og hobbyer)

Fra : Ukendt

Dato : 17-08-08 21:54

Takker Armand

Ja jeg skruer jo lidt til daglig fra meget småt til noget , skal vi sige
extrem

--
PE
x112kvik4u ( A ) dotcomprik . DK

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 17-08-08 19:38

PE skrev:

> Nyt batteri et eller andet tilfældigt Damixa blev indkøbt i jem og
> fix til 450 kr

Velkommen i klubben af glade Damixa-ejere!

Vær glad for at det ikke osse skulle "trække" et badekar - der koster de ca.
2300 kr. hos Stark

(Fandt dog et brugt på nettet )

Fra : Steen Christensen

Dato : 20-08-08 20:32

Den Sat, 16 Aug 2008 03:07:34 +0000 skrev slet 4C1NV:

> ville jeg ikke et sekund
> betænke mig med at anbefale MORA

Jeg kan kun være enig. Vi har købt nogle Mora Cera her i Belgien (Det er
Svensk fabrikat) efter at de var bedst i test i den belgiske
forbrugerorganisations blad, og de fungerer bare perfekt nu på 3'die år.

Eneste anke er udførelsen af temperaturskalaen i sort tryk. Det kan
slides af med tiden.

Prisniveau er middel; vi betalte €125 for badekar versionen af €100 for
den til brusenichen

Steen Christensen
Tourinnes-la-Grosse, Belgien