Gasfyr
Fra : charlotte

Dato : 15-08-08 04:09

Hej

Jeg tillader mig at bringe dette emne op igen, da jeg ikke kunne finde
nyere emner

Mit gasfyr synger på sidste vers ( eller retterer sidste dråbe, da det
er er blevet utæt igen ). Jeg vil gerne høre hvad i selv har, om i er
tilfredse og kan anbefale det og hvem i havde til at lave
installationen. Jeg er ikke interesseret i Saunier Duval, det er sådan
et jeg har

Hilsen
Charlotte

Fra : lauridsen@gmail.com

Dato : 15-08-08 05:25

On Aug 15, 12:08 pm, charlotte <charlotte_boeg...@yahoo.dk> wrote:

> [...]
> tilfredse og kan anbefale det og hvem i havde til at lave
> installationen. Jeg er ikke interesseret i Saunier Duval, det er sådan

Vi købte et Viessmann da vores skulle skiftes for nogle år siden. De
er gode, har et godt ry, men er heller ikke de billigste på markedet.
Jeg kan ikke huske navnet på firmaet der monterede det, men det var et
fynsk firma, selv om vi bor i storkøbenhavn. Det var billigere, selv
om vi betalte timepris for kørslen.

Ellers har gasselskabet typisk en udstilling/nogle tilbud, og kan
sikkert vejlede dig.

Henrik

Fra : Jens G

Dato : 15-08-08 15:33

On Fri, 15 Aug 2008 03:08:49 -0700 (PDT), charlotte
<charlotte_boegvad@yahoo.dk> wrote:

> [...]
>tilfredse og kan anbefale det og hvem i havde til at lave
>installationen. Jeg er ikke interesseret i Saunier Duval, det er sådan

Da vi for et par år siden gik over til naturgas, fik vi installeret et
Baxi med indbygget 60L varmtvandsbeholder.

Da varmtvandsbeholderen efter 8-10 måneder blev utæt, kom Baxi og
udskiftede den meget hurtigt. Den fejl skulle selvfølgelig ikke have
været der, men Baxi reagerede så godt som man bør kunne forvente da
det skete.
--
Jens G
Kan anbefale IP telefoni med http://www.everlove.dk.

Fra : Jørgen

Dato : 15-08-08 20:47

charlotte wrote:

> [...]
> tilfredse og kan anbefale det og hvem i havde til at lave
> installationen. Jeg er ikke interesseret i Saunier Duval, det er sådan

Jeg har et Junkers (Bosch) som efter godt 22 år står til udskiftning. Da jeg
har været ovenud tilfreds med det (4 reparationer i alt) går jeg efter et
nyt kondenserende fra Bosch.

Foreløbig har jeg fået tilbud fra 2 (guld)smede. Den ene ville have kr.
41.000 for at Vaillant, den anden 44.800 for et Baxi eller 45.800 for et
Bosch. I alle tilfælde incl varmvandsbeholder.

Jeg venter på opringning fra en tredje VVSer, og ellers tager jeg kontakt
til en af den som har givet et fornuftigt bud på HNGs tilbudsliste.
http://hng.naturgas.dk/privat/gasfyret/markedsplads/tilbudsforum eller på
DONGs vvshitliste http://www.vvshitlisten.dk/valg.asp

I min vurdering af hvad jeg synes er rimeligt/dyrt har jeg kigget på hvad et
gasfyr kan købes til "på gaden" f.eks. her:
http://sortvvs.dk/varmesystemer-252/gasfyr-118/gaskedler-234/ hertil skal
lægges arbejdstid, varmmvandsbeholder + rimelig avance.

Hilsen
Jørgen

Fra : Jens G

Dato : 16-08-08 08:06

On Fri, 15 Aug 2008 21:47:17 +0200, Jørgen <spam_til_jsn@toker.dk>
wrote:

[...]
> [...]
>http://sortvvs.dk/varmesystemer-252/gasfyr-118/gaskedler-234/ hertil skal
>lægges arbejdstid, varmmvandsbeholder + rimelig avance.

Jeg har hørt at prisen for arbejdet bliver noget højere hvis man selv
indkøber kedlen, da VVS'eren dermed mister avancen for den.

Fra : Jørgen

Dato : 16-08-08 08:29

Jens G wrote:

> [...]
>
> Jeg har hørt at prisen for arbejdet bliver noget højere hvis man selv
> indkøber kedlen, da VVS'eren dermed mister avancen for den.

Ja, den er jeg med på. Derfor er jeg også indstillet på en rimelig avance,
han skal trods alt varetage kontakten i forbindelse med et eventuelt
garantiarbejde.

For et par år siden, da jeg skulle udskifte mit toilet til lavskyl kiggede
jeg på udstillingen hos IFÖ på et Cera toilet. Her var den vejledende pris
ca. kr. 4.500 (nu 4.232,- http://www.ifosanitar.dk/?id=300&prodID=440 ) Jeg
kunne købe det samme toilet i Bauhaus til knap 1.200 (husker ikke det
præcise tal).

Jeg vil godt betale "Bauhausprisen" + et rimeligt tillæg, men sørme ikke den
vejledende udsalgspris, hvis den er prissat som Cera eksemplet.

- jørgen

Fra : J.E.

Dato : 16-08-08 21:13

"Jørgen" <spam_til_jsn@toker.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> http://sortvvs.dk/varmesystemer-252/gasfyr-118/gaskedler-234/ hertil skal
> lægges arbejdstid, varmmvandsbeholder + rimelig avance.

Så prøv at kigge hvad det koster hos producenten - jeg har selv et Nefit HR 24
som jeg er godt tilfreds med - ingen problemer og har aldrig brugt mindre energi.
http://www.nefit.nl/professioneel/producten/hrketels/smartlinebasic/Pages/Default.aspx

De er i dag ejet af Bosch og sælges i Danmark under navnet Milton.

Fra : ZiGGi

Dato : 19-08-08 06:43

"J.E." <je2@post.cybercity.dk> wrote in message

> [...]
>
> De er i dag ejet af Bosch og sælges i Danmark under navnet Milton.

Vi købte for ca. 1½ år siden et Bosch EuroPur og har været rigtig godt
tilfreds! Høj udnyttelsesgrad og minimal støj. Ingen problemer overhovedet.

/Michael