Etablering af dam/sø - regler m.m.?
Fra : Mikkel Mikkelsen

Dato : 14-08-08 16:59

Er der regler og lovgivning om etablering af damme, søer og vandhuller? Kan
man få/købe eller *skal* man have konsulenthjælp og i givet fald fra
hvilken instans?

Mener at huske noget med en grænse på 200 kvadratmeter.

Hvis vi nu går ud fra en dam i den størrelsesorden, hvordan skal den så
etableres? Skal der lægges ler i bunden, eller kan plastfolie gøre det?
Hvor dyb skal den være for at bilve en naturlig biotop med padder og fisk?
--
/ Mikkel

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 14-08-08 20:13

On Thu, 14 Aug 2008 17:59:03 +0200, Mikkel Mikkelsen
<mikkel@mikkelserver.invalid> wrote:

> [...]
>hvilken instans?
>
>Mener at huske noget med en grænse på 200 kvadratmeter.

Jeg har hørt at den grænse er 100 m2 - er det under kan man bare gøre
det, er den over skal man have tilladelse fra kommunen.

Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Fra : enkvinde

Dato : 15-08-08 01:58

> [...]
> Hvor dyb skal den være for at bilve en naturlig biotop med padder og fisk?

Mon ikke du kan finde noget information her
http://www.skovognatur.dk/Service/Tilskud/Vandhuller/Vejledning.htm

Hilsen Eva
--
www.GiffenGaffenGuffen.dk