Garageport med indbygget dør?
Fra : P

Dato : 13-08-08 16:04

Hej

Vi har en garage hvor vi skal have en ny port i. Den port der sidder i nu er
todelt, med en dør ved siden af. Vi kunne godt tænke os en stor port, hvor
døren så er indbygget i porten. Kan i anbefale nogle gode porte til
fornuftige priser? Hullet som porten skal være i er ca 220 i højden og 293 i
bredden.

Vh

Fra : Max

Dato : 13-08-08 16:13

Hej P

> stor port, hvor døren så er indbygget i porten. Kan i anbefale nogle
> gode porte til fornuftige priser? Hullet som porten skal være i er ca

Sæt en elektrisk rulleport i, så gider du ikke have en dør.

--
Mvh Max

Fra : P

Dato : 14-08-08 05:30

> Hej P

> Sæt en elektrisk rulleport i, så gider du ikke have en dør.
>
> --
> Mvh Max

Det har vi også overvejet, men vi går meget den vej, så vil gerne have en
dør i.

/P

Fra : Max

Dato : 14-08-08 06:51

Hej

> Det har vi også overvejet, men vi går meget den vej, så vil gerne
> have en dør i.

Det er jo jeres valg, men jeg forstår ikke hvad man skal med
en dør hvis man har en hurtig automatisk rulleport.

--
Mvh Max

Fra : P

Dato : 14-08-08 16:31

"Max" <max_jens@post9.tele.dk.invalid> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Det er jo jeres valg, men jeg forstår ikke hvad man skal med
> en dør hvis man har en hurtig automatisk rulleport.

Det er heller ikke helt afgjort. Har du et forslag til en hurtig elektrisk
port?

/P

Fra : Keld Nygaard

Dato : 14-08-08 23:20

"Max" <max_jens@post9.tele.dk.invalid> skrev i meddelelsen
> Hej

> Det er jo jeres valg, men jeg forstår ikke hvad man skal med
> en dør hvis man har en hurtig automatisk rulleport.

Hvor hurtigt går det med at åbne en rulleport i forhold til at åbne en dør?
Uden at være ekspert i rulleporte vil jeg da tro at der minimum går 5-10
sek. både med at åbne og lukke en port (hvis den da skal være til at
betale)..
Det tror jeg hurtigt jeg ville blive træt af hvis det var en passage jeg
benyttede ofte, og der ikke var mulighed for at lade porten stå åben.

Findes der for i øvrigt ikke garage-rulleporte med døre i? Det findes i
hvert fald i store modeller til haller o.lign...

Med venlig hilsen
Keld Nygaard

www.nygaard.eu

Fra : Rene Joergensen

Dato : 14-08-08 23:05

Keld Nygaard <keld@mitefternavn.eu> wrote:

> Findes der for i øvrigt ikke garage-rulleporte med døre i? Det findes i
> hvert fald i store modeller til haller o.lign...

Det gør der. Hörmann har ihvertfald.
http://www.portmanden.dk/downloads/garageporte.pdf
På side 42.

Jeg har selv en Hörmann port med "SupraMatic" og den åbner da hurtigt,
men ikke så hurtigt som at gå gennem en dør.

--
-René

Fra : Jens Petersen

Dato : 15-08-08 08:25

On Fri, 15 Aug 2008 00:20:12 +0200, "Keld Nygaard"
<keld@mitefternavn.eu> wrote:

>Findes der for i øvrigt ikke garage-rulleporte med døre i? Det findes i
>hvert fald i store modeller til haller o.lign...

Garage rulleporte (ledhejseporte) fås ikke med gangdør da de er for
spinkle til at det vil virke.

Professionelle ledhejseporte er hundedyre og kræver mere plads.
--
OV1A Jens

Experience: Enables you to recognize a mistake when you make it again.