300-grader - termometer
Fra : PAR

Dato : 12-08-08 16:15

Hvor køber jeg et sådant termometer til at stille ind i en gammel
træopvarmet bageovn, så jeg kan kontrollere bagetemperaturen?
PAR

Fra : Max

Dato : 12-08-08 16:28

Hej

> Hvor køber jeg et sådant termometer til at stille ind i en gammel
> træopvarmet bageovn, så jeg kan kontrollere bagetemperaturen?

De ligger og flyder i genbrugsforretninger og lignende steder,
men de kan også fåes her f.eks.

http://www.isabellasmith.com/ecommerce-products/view?product_id=12552&category_id=93

--
Mvh Max

Fra : Ivan

Dato : 13-08-08 11:36

> De ligger og flyder i genbrugsforretninger og lignende steder,
> [...]
Jamen det var da smart. Tænker så lige; hvordan kontroler jeg lige at det så
passer?

Fra : Gamle

Dato : 13-08-08 11:48

Ivan wrote:

> Jamen det var da smart. Tænker så lige; hvordan kontroler jeg lige at
> det så passer?

Det kan justeres bagpå. Man behøver jo ikke at justere ved 300 grader. Jeg
justerede vha. et digital termometer og går ud fra, at temp.
også passer i toppen, måske med en lillebitte fejlmargin.

Mvh.
Torben

Fra : Max

Dato : 13-08-08 16:15

Hej Ivan

> Jamen det var da smart. Tænker så lige; hvordan kontroler jeg lige at
> det så passer?

Det betyder jo ikke noget om det passer, alle ovne er individuelle
og man skal bare bruge en sammenlignelig udlæsning.

--
Mvh Max