Forniklede skruer
Fra : Mogens

Dato : 10-08-08 10:16

Skal igang med at udskifte glaslister i vinduerne, har tænkt mig at skrue
glaslisterne fast med skruer,
kan Forniklede messing skruer, holde udvendigt ?
Kan messing skruer holde udvendigt ?
hvilke er evt bedst.
Tænker på om forniklingen bliver opløst

Venlige hilsner

Fra : Hauge

Dato : 10-08-08 10:23

Hej
Mogens wrote:
> hvilke er evt bedst.

Rustfrie, de er ikke så dyre. Kik i Bauhaus, de sælger dem i æsker.

Mvh Hauge

Fra : Lars

Dato : 10-08-08 11:05

Mogens skrev:
> [...]
> skrue glaslisterne fast med skruer,
> kan Forniklede messing skruer, holde udvendigt ?

Messingskruer kan godt holde og forniklede ligeså, men hvis du vil gøre
arbejdet lettere for dig selv, så anvend en skrue beregnet på formålet -
som f.eks. NKT's glaslisteskrue.

Det er en Torx-skrue i rustfri stål med borspids, så man slipper for at
skulle bore for - samt selvforsænkende hoved, så du slipper for at
skulle bruge undersænker (eller ødelægge glaslisten ved bare at tvinge
skruen ned i niveau).

Lars