bitre squash
Fra : Magit Jensen

Dato : 05-08-08 19:34

Kan squash være bitre?

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 05-08-08 19:51

Magit Jensen skrev:

> Kan squash være bitre?

Sagtens!

Smag på dem inden du blander dem i mad eller kage (been there, done that -
har set konen stå og skrabe hele aftensmaden ud i skraldespanden - den var
uspiselig!)

Hans
http://www.sitecenter.dk/hanspaulin/

Fra : Erik Olsen DK

Dato : 05-08-08 20:24

Magit Jensen wrote:

> Kan squash være bitre?

Jeg har ikke oplevet det selv, men det kan de vel på samme måde som
asier kan være bitre. Bente smager altid på asierne når de skrælles før
syltning.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen DK

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 06-08-08 11:27

"Magit Jensen" <hassellunden@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Kan squash være bitre?

Har aldrig oplevet det.

Er det opstået på en plante, der inden har ydet spiselige, eller er det en
bestemt plante der hele tiden giver bitre?

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Jacob Ask

Dato : 07-08-08 08:11

Magit Jensen wrote:
> Kan squash være bitre?

Har faktisk lige oplevet en kollega der oplevede netop det (var du nu
bitre eller ej - de smagte ihvertfald forfærdenligt). Efter lidt
research fandt vi ud af, at der en sjælden gang imellem kan ske en
mutation i squashen som gør at de begynder at producere nogle toxier
(gift) og disse er IKKE særligt rare. Min kollega endte med at give hele
svigerfamilien dårlig mave i et par dage (og det 14 dage inden hendes
bryllup). Folk havde ikke spist meget af disse squash (omkring en
mudfuld hver) før maden blev smidt ud. Så vær opmærksomt hvis dine
squash smager grimt, og smid dem ud med det samme.

Mvh
Jacob Ask

Fra : Charlotte

Dato : 08-08-08 14:18

"Jacob Ask" <ask@FJERNexo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> blev smidt ud. Så vær opmærksomt hvis dine squash smager grimt, og smid

Hej Jacob

Du har ganske ret - så for en rum tid siden i tv en kok eller anden madguru
fortælle, at de mørkegrønne tit er bitre - og dermed giftige......når man
handler, skal man tage de lyse - de er i orden.

Hilsen Lotte