MS Windows
briani 27239
Always allow installations i Vista?
Fra : mlt

Dato : 15-09-08 08:52

Jeg er ved at spat af at man konstant skal vælge om man vil tillade at
installere et program i Vista. Kan man ikke ændre noget i Vista så man ALTID
tillader at installere et program?

Fra : Peter T.

Dato : 15-09-08 10:31

In article <48ce142c$0$90267$14726298@news.sunsite.dk>, asdaad@asd.com
says...
> Jeg er ved at spat af at man konstant skal vælge om man vil tillade at
> installere et program i Vista. Kan man ikke ændre noget i Vista så man ALTID
> tillader at installere et program?

<http://www.petri.co.il/disable_uac_in_windows_vista.htm>

Metode nr 4 er rigeligt til de fleste.

--
Peter T.

"At blogge er som at råbe ned i en spand. Man hører kun sig selv."
-Mark Bauerlein

Fra : Lyrik

Dato : 15-09-08 18:18

"mlt" <asdaad@asd.com> skrev i meddelelsen
> Jeg er ved at spat af at man konstant skal vælge om man vil tillade at
> installere et program i Vista. Kan man ikke ændre noget i Vista så man
> ALTID tillader at installere et program?
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Don't!!

Internet Explorer støder ustandselig på programmer som søger at installere
sig på din PC. Som regel er det en "registry renser" som finder fejl på din
maskine og så skal du bare trykke for at få fjernet fejlene. Vips så er den
installeret og din maskine bliver hele tiden diageret til deres webside hvor
du får at vide at du bare skal betale 29.95-$ så er programmet dit!

Eller hackerprogrammer og trojaner kan snige sig ind af bagdøren i IE uden
du trykker på noget,-og komme ned på din harddisk!---
Hvis ikke det lige var fordi Vista spørger dig:"Trojan Dødens Pølse vil
installere sig-OK eller Annuller!"

Vend dig til det-de ekstra tryk giver lige tid til omtanke inden install! De
forhindrer jo ikke noget. Hvis du slår det fra som anbefalet med "Metode 4"
så får du en jamrefane i systray der fortæller at det er slået fra og "Tryk
her! Så du kan slå det til igen"
Det er endnu værre!IMHO.
Vend dig til det og tænk på at hver gang spørgsmålet om install kommer så er
det en dag muligt at trykke "Annuller" når skraldet vil installere sig.
På min Mac skal man trykke adgangskoden ind hver gang man skal installere og
det ansër folk som naturligt!

Hilsen
Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 15-09-08 18:40

In news:gam5f3$1dl1$1@newsbin.cybercity.dk,
Lyrik <lyrikfjern@heaven.dk> typed:
> "mlt" <asdaad@asd.com> skrev i meddelelsen
> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
> Don't!!

Uha ja, det har du ganske ret i. Det irriterede også mig at Vista stiller
mange spørgsmål, så jeg skulle da liiiige prøve. Jeg kom hurtigt tilbage til
"normal" igen, da Vista gjorde mig opmærksom på at UAC var deaktiveret og at
jeg skulle trykke "her" for at aktivere igen. Jeg er sikker på, at det er
noget man vænner sig til ret hurtigt. Det er jo kun et enkelt tryk så
forsvinder meddelelsen igen.
--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats