MS Windows
briani 27239
Vista problems!
Fra : Unf0rtunately@hotmai~

Dato : 13-09-08 12:25

Hej ..
Jeg har en pc med vista, som jeg har haft i ca. to år nu..
Gennem de to år har der kun været et problem, dog et stort et, men
når
man ved hvordan man fixer det, så var det fint nok..
Men så skulle jeg starte min pc op og den starter hurtigt, men så da
den er inde, så når jeg lige at trykke, inden den bliver fuldstændig
"frosset".. den har gjort det nu i flere dage og jeg kører på
fejlsikret tilstand med netværk!
vær sød at hjælpe.

ps. det ingen virus & (sikker på) ingen opdateringsfejl.. og så har
jeg lavet systemgendannelses, men det virkede ikke.

Mvh.
M.L

Fra : Tove Krieger

Dato : 13-09-08 19:57

In news:e106ed35-1497-4bd1-9d09-ce00511d2ef2@d1g2000hsg.googlegroups.com,
Unf0rtunately@hotmail.com <Unf0rtunately@hotmail.com> typed:
> [...]
>
> ps. det ingen virus & (sikker på) ingen opdateringsfejl.. og så har
> jeg lavet systemgendannelses, men det virkede ikke.

Jeg synes godt nok, at der er nogle stykker der pludselig har problemer med
Vista i disse dage. Prøv at læse 3-4 stk. af trådene fra de seneste par dage
angående Vista. Det virker mystisk.

Hvilket antivirusprogram kører du med ? Mit problem med at Vista frøs i
opstarten skyldtes Bullguard.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Unf0rtunately@hotmai~

Dato : 13-09-08 13:11

On 13 Sep., 20:57, "Tove Krieger" <mini...@privat.dk> wrote:
> [...]
>
> --
> Venlig hilsen Tove
> Beware of people who dislike cats- Skjul tekst i anførselstegn -

Seriøst??!
Jeg kører nemlig med Bullguard..

Fra : Tove Krieger

Dato : 13-09-08 20:19

In news:91ff9e9d-5a63-4056-83c7-6fe915b44929@m36g2000hse.googlegroups.com,
Unf0rtunately@hotmail.com <Unf0rtunately@hotmail.com> typed:

> Seriøst??!
> Jeg kører nemlig med Bullguard..

Helt seriøst

Som jeg skrev i en anden tråd frøs computeren i opstarten. Jeg prøvede også
med systemgendannelse i fejlsikret tilstand, men det var en stakket glæde.

I min nød ringede jeg til Medion supporten, hvor jeg fik den besked at
slette Bullguard fordi der er store kompatibilitets-problemer mellem den og
Vista. Jeg skulle så lægge AVG ind i stedet for. Det gjorde jeg så, og der
har ikke været antydningen af problemer siden. Heller ikke ved
Windowsopdateringen for et par dage siden.

Jeg synes at du skulle prøve at slette Bullguard. AVG er et virkelig godt
antivirusprogram, og så er det gratis.

Fra : Tove Krieger

Dato : 13-09-08 20:29

In news:48cc120b$0$56784$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
Tove Krieger <minimiv@privat.dk> typed:

> Jeg synes at du skulle prøve at slette Bullguard. AVG er et virkelig
> godt antivirusprogram, og så er det gratis.

Jeg har lige en lille ekstra bemærkning.

Jeg har fået en lumsk anelse der går ud på, at siden vi er nogle stykker der
bruger/brugte Bullguard, kan det måske skyldes de seneste opdateringer fra
Microsoft til Vista. De opdateringer eller måske kun én af dem kan have
været "dråben" der fik bægeret til at flyde over, så der pludselig opstod
problemer. Det er kun en tanke - men alligevel kan der måske være noget om
det.

Fra : JBJ

Dato : 14-09-08 03:22

"Tove Krieger" <minimiv@privat.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> af dem kan have været "dråben" der fik bægeret til at flyde over, så der
> pludselig opstod problemer. Det er kun en tanke - men alligevel kan der

Jeg tror du har ret Tove, jeg slog BG fra opdatered med alt og installerede
den sidste nye BG og nu ser det ud til at virke:)

JBJ

Fra : Erik Olsen

Dato : 13-09-08 20:29

Tove Krieger skrev:

> Jeg synes at du skulle prøve at slette Bullguard. AVG er et virkelig godt
> antivirusprogram, og så er det gratis.

Jeg bruger også AVG på Vista, det kører fint.

Se http://free.avg.com/

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 13-09-08 20:52

<Unf0rtunately@hotmail.com> skrev i meddelelsen

ps. det ingen virus & (sikker på) ingen opdateringsfejl.. og så har
jeg lavet systemgendannelses, men det virkede ikke.

Mvh. M.L

______________

Hej ML

Det er ikke alle punkter i systemgendannelse som computeren er glad ved at
stille sig tilbage til. Den er gladest hvis du selv opretter
gendannelsestidspunkter, som den kan gå tilbage til. Den er ikke altid
tilfreds med alle tidspunkter som den selv har oprettet. Det er generelt.
Hvis den giver besked om at systemgendannelse ikke kunne gennemføres, så
vælger man bare et andet tidspunkt, som også er godt.
Nu forstår jeg det sådan at din systemgendanelse ikke lykkedes og ikke at
den lykkedes, men ikke gjorde din computer bedre.

Men jeg vil nu foreslå dig at lave en systemgenopretning i stedet for. Så
går din computer ikke tilbage til et gendannelsestidspunkt, men direkte
tilbage til fabriksindstilling. Så bliver dine problemer i hvert fald løst.
Men du mister også dine mapper og foretrukne og indlæste programmer. Lav
back up, og lav en systemgenopretning. Det er ikke det samme som
systemgendannelse.

klik start - klik recovery maneger - klik avancerede valgmuligheder - marker
systemgenopretning - klik næste - og så husker jeg ikke lige om du skal
klikke mere.

Jeg har ikke lige lyst til at prøve - min maskine kører super

Hilsen Åge

Fra : Ole C

Dato : 13-09-08 22:30

Åge Halldorsson skrev blandt andet:

> [...]
> om du skal klikke mere.
>
> Jeg har ikke lige lyst til at prøve - min maskine kører super

På din maskine, vel at mærke.....
Det er bestemt ikke en opskrift der passer til alle fabrikater.

--
vh
Ole C

Fra : Chano Andersen

Dato : 15-09-08 11:48

Åge Halldorsson wrote:
> klik start - klik recovery maneger - klik avancerede valgmuligheder -
> marker systemgenopretning - klik næste - og så husker jeg ikke lige om
> du skal klikke mere.

De punkter har jeg ikke... Mon ikke det er noget der er specifikt for
den producent du har din computer fra?

- Chano Andersen.