MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
DNS fejl i XP
Fra : Lene Larsen

Dato : 08-09-08 21:34

Efter maskinen automatisk har opdateret Windows XP SP3 så kan jeg ikke bruge
Internet Explorer, og antivirus programmet kan ikke opdaterer m.m

Det viser sig der er en fejl i DNS.

Jeg har forsøgt at installerer KB951830, men det har ikke hjulpet det
mindste. ER der nogle her der
har en løsning på dette problem.?

Skype virker fint så der er adgang til nettet, men Ping og andet der skal
bruge DNS virker ikke efter
installation af SP3.

Lene.

Fra : Hauge

Dato : 08-09-08 21:38

Hej
Lene Larsen wrote:
> Skype virker fint så der er adgang til nettet, men Ping og andet der
> skal bruge DNS virker ikke efter
> installation af SP3.

Så er det sikkert din firewall der er slået til, efter inst. af SP3. Det
*kan* give disse underlige fejl.

Mvh Hauge

Fra : Lene Larsen

Dato : 11-09-08 17:33

Hmmm jeg har prøver at frakoble XP's firewall men det hjælper ikke. Alt er
som det skal være med hensyn til DNS, der er ingen forskeld at se fra før
SP3 blev installeret, men som sagt efter SP3 har installeret sig selv ved en
automatisk update, så fungerer DNS ikke. Jeg skriver dette fra en anden
maskine.

Taster jeg en IP ind i Internet Explorer 7, så virker det fint, men lige
meget om det er i en DOS prompt eller et andet sted på maskinen så virker
DNS ikke.

Er der ikke en her der kan komme med et guldkorn...

Mvh

Lene.

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 11-09-08 18:56

On Thu, 11 Sep 2008 18:32:36 +0200, "Lene Larsen" <Lene.M.L@forum.dk>
wrote:

> [...]
>DNS ikke.
>
>Er der ikke en her der kan komme med et guldkorn...
Ikke guldkorn, men måske hint til at komme nærmere fejlen.
Vises der nogen DNS servere når du i en CMD promt skriver "ipconfig
/all"
Kan du pinge nogle af disse DNS på IPadressen ?

/Hans

Fra : Lene Larsen

Dato : 12-09-08 12:47

Ja de vises som de plejer, der er intet unormalt at se.

Pinger jeg en IP adr. virker det fint, men et navn virker ikke.

Jeg har også prøvet at sætte fast LAN ip og konfigurerer alt manuelt med DNS
ip osv, uden + resultat.

Fandt dette link: http://support.microsoft.com/kb/953761/ som til dels
beskriver DNS fejlen,
men det pågældende fix har ingen virkning.

Lene