MS Windows
briani 27239
Euro tegnet bliver erstattet med spørgsmål
Fra : Bo

Dato : 08-09-08 07:43

Jeg bor i et land med Euro og vores € tegn bliver i mails m.v.
erstattet med ? spørgsmål, hvordan ændres det ?
vh Bo

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 08-09-08 18:12

Bo <solfranz47@gmail.com> skrev :

>Jeg bor i et land med Euro og vores ¤ tegn bliver i mails m.v.
>erstattet med ? spørgsmål, hvordan ændres det ?

I hvilket mailprogram?

Og hvor ellers?
--
Kerim

Fra : Lyrik

Dato : 10-09-08 11:12

"Bo" <solfranz47@gmail.com> skrev i meddelelsen
Jeg bor i et land med Euro og vores € tegn bliver i mails m.v.
erstattet med ? spørgsmål, hvordan ændres det ?
vh Bo
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Prøv at ændre tegnsæt. Min Vista Mail står i "Formater" "Tegnsæt" til
"Vesteuropæisk Windows." Du kan også prøve med UTF-8 og se om det bliver
bedre.

Mit eurotegn ligger under "Alt" + "5" og det er her: €.

Hilsen
Jens

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 11-09-08 14:54

Du mener vel "Alt Gr". € tegnet ligger også på "Alt Gr + e". Nogle
nyere keybords har det også med på tastaturet. F.eks. mit.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 11-09-08 15:01

"Jens Peter Karlsen" <jpkarlsen@mvps.org> skrev

> Du mener vel "Alt Gr". ? tegnet ligger også på "Alt Gr + e".

Hos mig kommer det både frem med AltGr + 5 og AltGr + e.
Men på mit tastatur er det kun på "E"-tasten det vises.

> Nogle nyere keybords har det også med på tastaturet. F.eks. mit.

Hvor sidder det så. Jeg går ud fra at du mener at den har sin egen tast som
ikke kræver AltGr.

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 11-09-08 22:00

Nej. Sidder på e tasten i nederste højre hjørne, hvilket er samme sted
andre tegn der skal bruges AltGr til sidder.
Grunden til at det ikke vises på 5 tasten er sikkert at det kunne
forvirre nogle at det var vist 2 steder.
Oprindeligt placerede Microsoft det på 5 tasten fordi man i forvejen
havde £ og $ på 3 og 4 tasterne. EU syntes dog at det var mere logisk
at have det på e tasten.

Regards Jens Peter Karlsen.