MS Windows
briani 27239
xp tema
Fra : mtc

Dato : 27-08-08 17:29

Hej,
Det virker som om xp tema er forsvundet på min bærbare,den viser windows
klassisk,
når jeg prøver at sætte den på xp sker der ikke noget??
Hvor ville tema'er ligge, hvordan for jeg den til at virke igen?

vh Marianne

Fra : Knud Erik

Dato : 27-08-08 20:20

"mtc" <mc@xxxxhavepark.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> når jeg prøver at sætte den på xp sker der ikke noget??
> Hvor ville tema'er ligge, hvordan for jeg den til at virke igen?

Hej
Tema`erne ligger her : Windows/Resources/Themes

Prøv om der er hjælp at hente her
http://www.kellys-korner-xp.com/xp_tweaks.htm - linje 187

Knud Erik

Fra : mtc

Dato : 27-08-08 20:50

"Knud Erik" <kepFJERN@postkasse.net> skrev i en meddelelse

> "mtc" <mc@xxxxhavepark.dk> skrev i en meddelelse

> Hej
> Tema`erne ligger her : Windows/Resources/Themes

> [...]
Tak det vil jeg prøve at kigge på i morgen

Fra : mtc

Dato : 30-08-08 12:31

> [...]
>
> "mtc" <mc@xxxxhavepark.dk> skrev i en meddelelse

> Hej
> Tema`erne ligger her : Windows/Resources/Themes

Hej igen
Har nu prøvet at overskrive filerne, så kan jeg få xp tema på igen, men når
jeg starter op næste gang, er det væk igen??
Nogen bud??

Fra : Knud Erik

Dato : 30-08-08 14:33

> [...]
> Har nu prøvet at overskrive filerne, så kan jeg få xp tema på igen, men
> når jeg starter op næste gang, er det væk igen??

Måske er Luna Theme beskadiget
Prøv at kigge her, hvordan du udskifter den
http://www.bleepingcomputer.com/forums/lofiversion/index.php/t37382.html

Fra : Knud Erik

Dato : 30-08-08 17:32

> [...]
>
> "mtc" <mc@xxxxhavepark.dk> skrev i en meddelelse

> Måske er Luna Theme beskadiget
> Prøv at kigge her, hvordan du udskifter den

Det er jo det du har gjort, hvis jeg har forståret det rigtigt - undskyld

Har du prøvet linje 187 "Restore Themes Functionality"

Fra : Knud Erik

Dato : 30-08-08 17:51

> [...]
>>

> Det er jo det du har gjort, hvis jeg har forståret det rigtigt - undskyld
>

> Har du prøvet linje 187 "Restore Themes Functionality"

Det kan også være uxtheme.dll er beskadiget - prøv at køre
en sfc-scanning : I " Kør" skriver du - sfc /scannow - du skal sætte
xp skiven i drevet. Så bliver systemfilerne tjekket.

Prøv også tjekke om "Tema" tjenesten kører.
Kontrolpanel => Administration => Tjenester og scroll ned til "Tema"

Fra : mtc

Dato : 30-08-08 19:49

Hej
Jeg har prøvet det meste af dette, ingen ting virker
Det er en lovlig xp jeg har på den,m en jeg har ingen xp cd til den,
jeg har en ældre cd med xp , som er til min stationære,med den kan ikke køre
troede ellers jeg kunne køre en ' reparer xp' på den
ved ikke rigtig hvad der er at gøre, ville det være muligt at reparer med en
ældre xp, hvor ville filen så ligge?

Fra : Knud Erik

Dato : 30-08-08 21:12

> [...]
> køre troede ellers jeg kunne køre en ' reparer xp' på den
> ved ikke rigtig hvad der er at gøre, ville det være muligt at reparer med

Hvis din CD til den stationære er med SP1 og installationen du har
på den bærbare er med SP2/SP3 er det ikke sikkert du kan lave en
reparation med den ældre CD, det kræver nok at du laver en CD
med SP2/SP3 - det kan du gøre med f.eks Autostreamer
http://www.softpedia.com/get/Tweak/System-Tweak/Autostreamer.shtml

Ellers kan være der kommer en forbi her i gruppen som har "de viise sten".

Fra : mtc

Dato : 31-08-08 08:11

Ok, tak for hjælpen anyway

Fra : Knud Erik

Dato : 31-08-08 12:14

> Ok, tak for hjælpen anyway

Du kunne da lige prøve om "Royale Theme for WinXP" virker,
den ligner "Luna Theme"
http://www.softpedia.com/get/Desktop-Enhancements/Themes/Royale-Theme-for-WinXP.shtml

Fra : mtc

Dato : 31-08-08 12:43

Har prøvet den anden (Zuma) ret flot, men den gik tilbage til Windows
Klassisk når jeg genstartede,
tror det ender med en nyinstallation, tak for hjælpen

Fra : Knud Erik

Dato : 31-08-08 13:17

> Har prøvet den anden (Zuma) ret flot, men den gik tilbage til Windows
> Klassisk når jeg genstartede,
> tror det ender med en nyinstallation, tak for hjælpen

Ok, men hvis du vil slippe for en nyinstallation, kan du bruge WindowBlinds
Den har bl.a. "Luna Theme" indbygget.
http://www.stardock.com/products/windowblinds/

Fra : Kurt Pedersen

Dato : 31-08-08 13:23

Hej mtc
Når du nu kan få det til at virke men ryger tilbage efter en genstart kunne
noget tyde på at systemgendannelsen går ind og blander sig. Slå
systemgendannelsen fra og lav så de ændringer der giver dig dine temaer
tilbage. Genstart computeren og håb på at det stadig virker den maskinen er
færdig med at genstarte. Aktiver evt. systemgendannelsen igen og lav et nyt
gendannelsespunkt.

Deaktivering af systemgendannelse
"Start/alle programmer/tilbehør/systemværktøjer/systemgendannelse" klik på
"indstillinger for systemgendannelse" Sæt flueben i "Deaktiver
systemgendannelse på alle drev" og klik så OK
mvh Kurt