MS Windows
briani 27239
Paragon HD manager
Fra : Jane

Dato : 23-08-08 22:18

Hej
Jeg har et problem med en ny sata disk, "Seagate" Jeg har tilsluttet den
bundkortet og oprettet 2 nye pationer 1 på 120GB hvoe jeg vil kopier den
gamle HD på 40GB ned på, og den sidste pation er så ca 180GB.

Når jeg så vælger clone disk i programmet og køre den igennem så ender jeg
op med at den kun vil clone fra gammel til ny disk hvis den får lov til at
sletter pationen som jeg har oprettet, så jeg får et C/ drev på hele 300GB,
og meningen var jo at C/ skulle være på første pation på de 120GB.
Hvorfor vil den slette pationen som jeg har oprettet, Hvad gør jeg galt???

Hvordan kan jeg få delt den op i 120GB og resten ca 180GB?

System Windows XP

--
Venlig hilsen
Jane

Fra : Ole C

Dato : 24-08-08 00:13

Jane skrev blandt andet:

> [...]
> galt???
>
> Hvordan kan jeg få delt den op i 120GB og resten ca 180GB?

Jeg kan ikke lige gennemskue om du gør noget galt - og i givet fald hvad.
Men er det et problem at lade programmet få sin vilje - og så oprette en ny
partition efter kloningen i den størrelse du ønsker?
Det kan i hvert fald sagtens lade sig gøre med "lillebroderen" Paragon
Partition Manager.

--
vh
Ole C

Fra : Jane

Dato : 24-08-08 01:39

"Ole C" <mail@FJERNolec.dk> wrote in

> Jeg kan ikke lige gennemskue om du gør noget galt - og i givet fald
> hvad. Men er det et problem at lade programmet få sin vilje - og så
> oprette en ny partition efter kloningen i den størrelse du ønsker?
Nej det er ikke noget problem, den har bare brugt hele disken

> Det kan i hvert fald sagtens lade sig gøre med "lillebroderen" Paragon
> Partition Manager.
Men hvordan, efter kloningen er det hele så ikke spredt ud over disken, det
er jo system disken jeg har klonet, til den nye disk?

og lillebroderen, skal jeg skal betale for ham?

--
Venlig hilsen
Jane

Fra : Ole C

Dato : 24-08-08 10:23

Jane skrev blandt andet:

> Men hvordan, efter kloningen er det hele så ikke spredt ud over
> disken, det er jo system disken jeg har klonet, til den nye disk?
>
> og lillebroderen, skal jeg skal betale for ham?

Ifølge det jeg kan læse mig til Paragons side, så indeholder Hard Disk
Manageren alt hvad du skal bruge - også værktøj til partionering.
Du skal ikke bekymre dig over hvor dataene ligger på disken, det ordner
programmet selv, når det opretter den nye partition.

--
vh
Ole C