MS Windows
briani 27239
Stavekontrol på dansk
Fra : Uffe Jensen

Dato : 21-08-08 14:50

Jeg bruger Vista Windows Mail men savner en stavekontrol på dansk.
Der er på engelsk-spansk-tysk-fransk. Er her nogen der ved hvor jeg kan
finde en på dansk?
Mvh. Uffe

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 21-08-08 15:25

"Uffe Jensen" <siliam@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg bruger Vista Windows Mail men savner en stavekontrol på dansk.
> Der er på engelsk-spansk-tysk-fransk. Er her nogen der ved hvor jeg
> kan finde en på dansk?
> Mvh. Uffe

De sidste besvarelser på dette spørgsmål gik svjh på at det ikke
fandtes, men prøv at spørge i dk.edb.internet.software.mail+news
--
Med Venlig Hilsen
paul at sorensen.as

Fra : _

Dato : 21-08-08 19:44

> [...]
> Jeg bruger Vista Windows Mail men savner en stavekontrol på dansk.
> Der er på engelsk-spansk-tysk-fransk. Er her nogen der ved hvor jeg kan

Et af de mest tåbelige svar, klippet direkte fra Microsoft, er dette:

I henhold til EUs konkurrence regler, har Microsoft valgt ikke at indkludere
dansk stavekontrol i Windows Mail. Alternativet er at investere i Microsoft
Outlook 2007 på dansk.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 22-08-08 00:36

_ skrev:

> [...]
> dansk stavekontrol i Windows Mail. Alternativet er at investere i Microsoft

Har du et link til den tekst?

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Gem internettet på din computer med Net Snippets.

Fra : Lyhn

Dato : 22-08-08 09:10

Kim Ludvigsen wrote:

> Har du et link til den tekst?

http://www.microsoft.com/danmark/windows/products/windowsvista/FAQ.mspx

Punkt nr. 7

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 22-08-08 09:44

Lyhn skrev:

> http://www.microsoft.com/danmark/windows/products/windowsvista/FAQ.mspx
>
> Punkt nr. 7

Tak. Den er jo egentlig sød - gad vide, om de så vil fjerne
engelsk, fransk og spansk ved en kommende opdatering via
Windows Update?

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få hjælp til at fjerne spyware og undgå at få mere af

Fra : _

Dato : 22-08-08 15:23

> Tak. Den er jo egentlig sød - gad vide, om de så vil fjerne engelsk,
> fransk og spansk ved en kommende opdatering via Windows Update?
>
> --

Eller starte med at rette stavefejlene i sætningen om stavekontrol...

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 22-08-08 16:14

_ skrev:

> Eller starte med at rette stavefejlene i sætningen om stavekontrol...

Og kommafejlen. Det er egentligt imponerende med tre
stavefejl og en kommafejl i en så kort sætning. Til gengæld
er den efterfølgende sætning uden fejl - hvis vi ser bort
fra betydningen.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Læs om nyhederne i Internet Explorer 7, og hvordan du bedst

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 23-08-08 15:33

Jeg kan ikke lige få øje på den tredje stavefejl men det er da
graverende nok med to. Såvidt jeg kan se sidder kommaet rigtigt nok
efter de nye kommaregler.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 23-08-08 16:47

Jens Peter Karlsen skrev:
> Jeg kan ikke lige få øje på den tredje stavefejl men det er da
> graverende nok med to.

Det er også lige så svært som at læse usenet-regler.

Nu ved jeg selvfølgelig ikke, hvilke to du har fundet, så
her er alle tre:
EUs => EU's
konkurrence regler => konkurrenceregler
indkludere => inkludere

> Såvidt jeg kan se sidder kommaet rigtigt nok efter de nye kommaregler.

Som jeg har forstået de nye kommaregler, så indebærer det,
at man sætter færre kommaer, ikke flere. Til gengæld skulle
kommaet vist være det pågældende sted, hvis der var tale om
en engelsk tekst.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Din ven i nøden, lær at bruge Joblisten i Windows XP.

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 25-08-08 01:18

Se inline.

On Sat, 23 Aug 2008 17:46:42 +0200, Kim Ludvigsen
<usenet@kimludvigsen.dk> wrote:

>EUs => EU's

OK det var den jeg overså.

>Som jeg har forstået de nye kommaregler, så indebærer det,
>at man sætter færre kommaer, ikke flere. Til gengæld skulle

Der er jo også kun et. Du kan læse meget mere om kommaer her:
http://sproget.dk/raad-og-regler/typiske-problemer/komma/komma

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 25-08-08 06:12

Jens Peter Karlsen skrev:

> Der er jo også kun et.

Det er jo også ét for meget, når der ikke skal være nogen.
Det var noget andet, hvis man benyttede decimalkomma, for så
skulle der have været komma foran "at" i sætningen:
http://ordforklaring.dk/ordforklaring.php?forklaring=decimalkomma

Hm, vi er vist ved at komme langt væk fra gruppens emne.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få styr på dine downloads med det gratis og spywarefri

Fra : Erik Olsen

Dato : 25-08-08 08:51

Kim Ludvigsen wrote:

> [...]
> Det var noget andet, hvis man benyttede decimalkomma, for så
> skulle der have været komma foran "at" i sætningen:

Det har du virkelig taget til dig!
--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 26-08-08 00:33

Ja, temmelig langt.
Lige til sidst.
Dansk Sprognævn kender intet til et decimalkomma som forklaret på
ordforklaring.dk. Det eneste jeg har kunnet finde er kommaet som
adskiller heltals og decimal delen af et tal. Dette kaldes
decimalkomma.
Så er du sikker på at ordforklaringen du henviste til er korrekt?
Nu kender jeg to ingeniører så kan da lige høre med dem, næste gang vi
ses, om det er almindeligt brugt i deres verden, som der hævdes. Det
vil nok tage noget tid inden jeg ser dem, men hvis jeg husker det, vil
jeg da spørge, bare for at tilfredsstille min nysgerrighed.

Regards Jens Peter Karlsen.

On Mon, 25 Aug 2008 07:11:41 +0200, Kim Ludvigsen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 26-08-08 08:13

Jens Peter Karlsen skrev:

> [...]
> decimalkomma.
> Så er du sikker på at ordforklaringen du henviste til er korrekt?

Selvfølgelig er jeg det, jeg har selv skrevet den!
( http://ordforklaring.dk/mereom.php )

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Sammenlign dagens pc med en pc i 1986, og gys over datidens

Fra : Rado

Dato : 22-08-08 16:37

On Fri, 22 Aug 2008 16:23:27 +0200, "_" <_z@spam.kd> wrote:

>Eller starte med at rette stavefejlene i sætningen om stavekontrol...

De har nok ikke haft DK stavekontrol installeret.

I Office 2007 f.ex. skal man selv installere lokale sprogpakker nu.
$25 pr. sprog...

--
Shake The Olympic Hand
http://www.avaaz.org/en/handshake/97.php?cl_tf_sign=1

Fra : _

Dato : 22-08-08 23:14

"Rado" <rado@fjernpost1.tele.dk> skrev i en meddelelse

> De har nok ikke haft DK stavekontrol installeret.
>
> I Office 2007 f.ex. skal man selv installere lokale sprogpakker nu.
> $25 pr. sprog...

Hvis du med lokal mener dansk på en dansk Office 2007, så har du IKKE ret.

Fra : Rado

Dato : 23-08-08 12:17

On Sat, 23 Aug 2008 00:13:46 +0200, "_" <_z@spam.kd> wrote:

>"Rado" <rado@fjernpost1.tele.dk> skrev i en meddelelse

>Hvis du med lokal mener dansk på en dansk Office 2007, så har du IKKE ret.

Nej, men i f.ex. den engelske skal man. Min pointe var også mest at nu
skal man betale for dem, før i tiden kunne man hente dem gratis f.ex.
her:

http://www.nettips.dk/p1886.asp

Fra : Karsten

Dato : 21-08-08 21:28

> [...]
> Jeg bruger Vista Windows Mail men savner en stavekontrol på dansk.
> Der er på engelsk-spansk-tysk-fransk. Er her nogen der ved hvor jeg kan

jeg ved ikke om det vil virke i vista windows mail, men det er vel værd at
prøv.
så prøv at læse det der står på den her side
http://peter.mpbrun.dk/20080513/f-dansk-stavekontrol-i-windows-live-mail/

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 22-08-08 00:37

Karsten skrev:

> [...]
> prøv.
> så prøv at læse det der står på den her side

Det fremgår af siden, at det ikke virker i Windows Mail.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Tips og tricks til websnedkeren.