MS Windows
briani 27239
Google Earth
Fra : Per Andreasen

Dato : 20-08-08 23:30

Jeg ved ikke om gruppen er korrekt, men jeg har problemer med Google Earth.
Instalationen forløber tilsyneladende perfekt, men når jeg efterfølgende vil
åbne, kommer følgende skilt: GoogleEarth har registreret en fejl og lukkes
ned. Under tekniske oplysninger står følgende: Filnavn for diagnostisk
rapport: Kunne ikke gemme dump-fil. Rapporter, at filen er afsendt: Nej.
Diagnosemeddelelse sendt: Ja.
Skal jeg ind og ændre et "flueben" et eller andet sted, eller hvad kan det
skyldes?
Kan det have noget med min firewall at gøre? Det er den "medfødte" i WinXP
Desværre er der ingen support mulighed på Google Earth siden.

På forhånd tak Per Andreasen

Fra : Optimus Prime

Dato : 21-08-08 08:37

Per Andreasen skrev:
> [...]
> Diagnosemeddelelse sendt: Ja.
> Skal jeg ind og ændre et "flueben" et eller andet sted, eller hvad kan det

Starter du GE med DirectX eller OpenGL? så prøv evt den almindelige (den
der bare hedder "Google Earth")

> Kan det have noget med min firewall at gøre? Det er den "medfødte" i
WinXP

Jeg kører GE med den indbyggede Windows firewall (i default opsætning)
uden problemer...

Fra : Per Andreasen

Dato : 21-08-08 11:17

Jeg starter den bare på ganske normal måde ved at klikke på det ikon, der
kommer ved installationen. Det underlige er, at den faktisk virkede, da jeg
første gang installerede den. Nu vil den pludselig ikke mere, selvom jeg har
forsøgt at afinstallere og geninstallere.

mvh Per

Fra : Klaus Jørgensen

Dato : 21-08-08 11:37

After serious thinking Per Andreasen wrote :
> [...]
> Diagnosemeddelelse sendt: Ja.
> Skal jeg ind og ændre et "flueben" et eller andet sted, eller hvad kan det

Prøv at slette alle filer i TEMP-mapperne, d.v.s. C:\Windows\Temp og
den under din profil (nemmest at tilgå ved at skrive %TEMP% i
adresselinien i stifinderen).

--
/klaus

Brug ikke din rigtige email-adresse på Usenet
- lav en falsk der slutter på ".invalid".
http://tools.ietf.org/html/rfc2606

Fra : John

Dato : 21-08-08 15:54

"Klaus Jørgensen" <kj@address.invalid> skrev i en meddelelse

> Prøv at slette alle filer i TEMP-mapperne, d.v.s. C:\Windows\Temp og den
> under din profil (nemmest at tilgå ved at skrive %TEMP% i adresselinien i
> stifinderen).

Derefter går du til "KØR" boksen og skriver "Regedit" under "Rediger"
trykker du på "Søg" og skriver "Earth" og sletter alt hvad den finder.
(Efter du har slettet den første trykker du på F3 og den søger videre,
bliv ved til søgningen er færdig)
Nu er Google Earth slettet fra Registreringsdatabasen og jeg ville så
genstarte
for at være sikker.
Så kan du i "Start / Søg også skive Earth og slette hvad den finder på
disk/ne.
Håber det lykkedes, min kører fint !!
Hilsen
John T.

Fra : Klaus Jørgensen

Dato : 21-08-08 17:05

John used his keyboard to write :
> Derefter går du til "KØR" boksen og skriver "Regedit" under "Rediger"
> trykker du på "Søg" og skriver "Earth" og sletter alt hvad den finder.

Hov-hov - kun en enkelt ting ad gangen, ellers finder han jo ikke den
virkelige årsag.
Jeg nævner desuden ikke noget om reinstallation, så dit svar burde være
under indlægget fra Optimus Prime.

Fra : John

Dato : 21-08-08 17:22

> [...]
> virkelige årsag.
> Jeg nævner desuden ikke noget om reinstallation, så dit svar burde være

Det var da bare en opfølgning på dit råd !
Han finder aldrig den virkelige årsag, der er kun ét at gøre,
nemlig at starte forfra. (Har selv været turen igennem, mærkelige farvede
områder på skærmen) og jeg gjorde det som jeg har beskrevet.
Har du vrøvl med at geninstallere et program, ligger fejlen oftest i
Regedit.
Hilsen John T.

Fra : Klaus Jørgensen

Dato : 21-08-08 17:55

John formulated on torsdag :
> Han finder aldrig den virkelige årsag, der er kun ét at gøre,
> nemlig at starte forfra. (Har selv været turen igennem, mærkelige farvede
> områder på skærmen) og jeg gjorde det som jeg har beskrevet.
Fair nok.
Jeg havde også samme problem, og det kunne altså klares ved at slette
alle midlertidige filer.
Mange programmer har problemer med at rydde op efter sig, og det gør
altså at de selv - eller andre programmer - kan blive voldsomt
forvirrede og starter op med sjove fejl fordi de har problemer med at
allokere nye midlertidige filer.

> Har du vrøvl med at geninstallere et program, ligger fejlen oftest i Regedit.
Nemlig, men det var vist ikke installationen der var problemer med.