MS Windows
briani 27239
Win XP vil ikke gå på standby .... ?
Fra : Jakob Munck

Dato : 18-08-08 20:48

Jeg bruger Windows XP og er netop blevet opmærksom på, at der findes en
Standby-knap, som kan aktiveres under: Start => Luk Computer => Standby.
Problemet er bare, at denne Standby-knap er grå og nedtonet, når jeg findes
den og at der intet sker, hvis man klikker på den.

Hvad er der galt med mit Windows? Hvorfor virker Standby-knappen ikke?

v.h.
Jakob

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 18-08-08 20:55

"Jakob Munck" <jm2_FjernDette@webspeed.dk> skrev :

>Hvad er der galt med mit Windows? Hvorfor virker Standby-knappen ikke?

Kig på indstillingerne i Kontrolpanel => Skærm => Pauseskærm =>
Strømstyring om Systemstandby er sat der.
--
Kerim

Fra : Jakob Munck

Dato : 19-08-08 07:40

> Kig på indstillingerne i Kontrolpanel => Skærm => Pauseskærm =>
> Strømstyring om Systemstandby er sat der.
> --

Tak for råd. Der er ikke noget menupunkt som hedder "Systemstandby", men man
kan bede systemet om at slukke for harddisken og skærmen efter en bestemt
periode, og det er måske lige så godt?

v .h.
Jakob

Fra : ttoet

Dato : 02-09-08 20:19

"Jakob Munck" <jm2_FjernDette@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Tak for råd. Der er ikke noget menupunkt som hedder "Systemstandby", men
> man kan bede systemet om at slukke for harddisken og skærmen efter en
> bestemt periode, og det er måske lige så godt?

Er du sikker på at du har installeret de rigtige drivere til grafikkortet?
Hvis du bruger Windows standarddriver er ovennævnte indstillinger ikke til
stede.
Thoeger